Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor JoostKenya » 06 Aug 2012, 12:59

Roger B. schrijft:
JoostKenya schrijft:
. En mijn auto was al wat getuned. Het moet wel betrouwbaar blijven!

:woohoo: :lol: en dan koop je landrover hahaha


Als ik er zo over nadenk is betrouwbaarheid niet het juiste woord.
Het draait om "beschikbaarheid".
"Beschikbaarheid" wordt bepaald door de combinatie van auto en chauffeur.

Een nieuwe Toyota is erg betrouwbaar en je kunt er elke dwaas mee laten rijden.
Een Landrover is in dat licht niet heel betrouwbaar.
Maar een Landrover in combinatie met de juiste chauffeur doet het wel altijd of kan met beperkte middelen eenvoudig gerepareerd worden (zelfs de electronische problemen).

Mensen die niets met Techniek hebben vinden een Toyota daarom vaak de beste keus voor een overland reis :( Maar doe mij maar een Landrover! :)

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor Landmarcs » 06 Aug 2012, 13:22

JoostKenya schrijft:
Roger B. schrijft:
JoostKenya schrijft:
. En mijn auto was al wat getuned. Het moet wel betrouwbaar blijven!

:woohoo: :lol: en dan koop je landrover hahaha


Als ik er zo over nadenk is betrouwbaarheid niet het juiste woord.
Het draait om "beschikbaarheid".
"Beschikbaarheid" wordt bepaald door de combinatie van auto en chauffeur.

Een nieuwe Toyota is erg betrouwbaar en je kunt er elke dwaas mee laten rijden.
Een Landrover is in dat licht niet heel betrouwbaar.
Maar een Landrover in combinatie met de juiste chauffeur doet het wel altijd of kan met beperkte middelen eenvoudig gerepareerd worden (zelfs de electronische problemen).

Mensen die niets met Techniek hebben vinden een Toyota daarom vaak de beste keus voor een overland reis :( Maar doe mij maar een Landrover! :)


Tja, mijn vorige Defender heeft het 10 jaar goed gedaan.
Enige echte "pech" was een leeg batterijtje in de alarm-afstandbediening (dat was gelukkig een paar 100 m van huis).
En verder een keer een accu die het opgaf (en dat was naast de deur).

Wel een paar reparaties maar die kondigden zich netjes aan, en ook de reparaties waren niet buitensporig.

Er zijn zat nieuwe auto's die meer ongein in zich hebben.


Groeten MarcS

PS Of mijn nieuwe even betrouwbaar is moet nog blijken, maar hij doet het al 2 jaar zonder problemen.

Gebruikersavatar
R-J
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 Sep 2010, 18:18

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor R-J » 06 Aug 2012, 20:03

Dank jullie wel voor alle tips en feedback. Zodra ik thuis ben zal ik eea uitzoeken en hier weer posten!
Gr, r

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor Roger B. » 06 Aug 2012, 22:32

hoe ga je thuis testen wat ie op 2500 m doet???

nu is de kans effe te kijken of je verschil kunt merken met- en zonder LMM aangesloten (die stekker trek je er zonder gereedschap af, zit tussen luchtfilterhuis en die slang naar de turbo)
gone

Gebruikersavatar
R-J
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 Sep 2010, 18:18

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor R-J » 07 Aug 2012, 18:35

Vandaag maar eens de stekker los, lijkt toch alsof ie een stuk beter trekt!
Nu de volgende vraag; morgen 800 km naar huis rijden, stekker dan toch maar weer inpluggen, of kan ik met losse stekker blijven rijden?
Thuis de LMM maar vervangen.
Gr, ralph

Gebruikersavatar
R-J
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 Sep 2010, 18:18

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor R-J » 08 Aug 2012, 17:37

Vorig bericht bewerkt, roger bedankt voor de tip!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor Roger B. » 08 Aug 2012, 17:44

ik heb maanden met losgetrokken stekker gereden niks van gemerkt
gone

Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 Jul 2011, 11:34
Locatie: Warwickshire, UK

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor sketcher » 09 Aug 2012, 11:56

Dat is geen enkel probleem. Beter dan met defecte MAF terug rijden.

Als je eenmaal thuis bent zeker een originele VDO/SIEMENS MAF plaatsen. Chinese imitaties zijn te koop voor rond de 30 euro maar hebben geen beste reputatie.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re:Vermogen te weinig 2500 m boven NAP

Berichtdoor JoostKenya » 09 Aug 2012, 12:59

Het antwoord op deze vraag stond al op pagina 1.

JoostKenya schrijft:
Het rijden met losgekoppelde luchtmassa meter is niet echt een probleeem zolang je niet lange tijd volgas gaat rijden. Als vergelijking: een 200tdi had ook geen luchtmassa meter en rookte gewoon een beetje meer op hoogte.


Aangezien een diesel met overmaat lucht werkt heeft de lucht massa meter eigenlijk alleen als doel om te voorkomen dat er structureel veel te veel diesel ingespoten wordt. Op zich geeft wat meer diesel inspuiten meer vermogen. Dat is mooi. Maar de nadelen zijn slechte emissies en mogelijk te hoge uitlaatgas temperatuur bij volgas. Daarom mijn advies om de LMM wel los te koppelen maar niet steeds volgas te gaan rijden.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten