handrem doorgebrand + startprobleem
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
8,12 kan heel goed te weinig zijn, en is sowieso teveel verlies, dus kabelbeuk of stekke met slecht contact
gone
-
rene v d burg
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 Okt 2009, 22:10
- Locatie: wateringen
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
- als ik de rem indruk, gaan ook al deze lichten branden tot ik het pedaal loslaat ( dit had de auto al voor de handremkabel doorgebrand was)
- als ik de sleutel uit contact haal met draaiende motor(toen ie nog draaide), zal de motor blijven draaien tot ik het rempedaal loslaat.
dit heb ik 2 maal gehad eerste keer een ongeluk gezocht
als je verlichtings bolletje van je rem en gewoon licht er niet goed in zit maken de 2
contact met elkaar dan krijg je deze storing klinkt raar maar het echt zo
de hele auto gaat dan in de war
was gebeurd naar verwisselen van het bolletje
haal anders bol voor bol er uit kijk of het dan weg is
gr v rene
- als ik de sleutel uit contact haal met draaiende motor(toen ie nog draaide), zal de motor blijven draaien tot ik het rempedaal loslaat.
dit heb ik 2 maal gehad eerste keer een ongeluk gezocht
als je verlichtings bolletje van je rem en gewoon licht er niet goed in zit maken de 2
contact met elkaar dan krijg je deze storing klinkt raar maar het echt zo
de hele auto gaat dan in de war
was gebeurd naar verwisselen van het bolletje
haal anders bol voor bol er uit kijk of het dan weg is
gr v rene
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
VeeTee schrijft:
Deze:
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/12-techniek/819596-brandstofpomp-probleem#819596
Ik heb ooit eens eerder zo iets gelezen, maar kan het zo 1 2 3 niet meer terughalen. Het betrof in ieder ook de handremkabel die als een "valse" massa verbinding fungeerde. Hierdoor een grote stroom door de handremkabel, doorgebrand. en met allerlei massa gerelateerde problemen tot gevolg.
Ik zou beginnen met het nalopen van de handremkabel of die niet ergens een kortsluiting met een grote stroomverbruiker of leverancier (startmotor of dynamo) naar massa veroorzaakt. Daarna de daardoor veroorzaakte andere dingen uitzoeken...
Deze:
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/12-techniek/819596-brandstofpomp-probleem#819596
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
steefklei schrijft:
dat topic is van dezelfde persoon....dus al twee keer in een jaar de handrem doorgefikt?
VeeTee schrijft:
Ik heb ooit eens eerder zo iets gelezen, maar kan het zo 1 2 3 niet meer terughalen. Het betrof in ieder ook de handremkabel die als een "valse" massa verbinding fungeerde. Hierdoor een grote stroom door de handremkabel, doorgebrand. en met allerlei massa gerelateerde problemen tot gevolg.
Ik zou beginnen met het nalopen van de handremkabel of die niet ergens een kortsluiting met een grote stroomverbruiker of leverancier (startmotor of dynamo) naar massa veroorzaakt. Daarna de daardoor veroorzaakte andere dingen uitzoeken...
Deze:
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/12-techniek/819596-brandstofpomp-probleem#819596
dat topic is van dezelfde persoon....dus al twee keer in een jaar de handrem doorgefikt?
gone
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
Roger B. schrijft:
Inderdaad :woohoo: bizar toeval, wat een pechvogel.
steefklei schrijft:
VeeTee schrijft:
Ik heb ooit eens eerder zo iets gelezen, maar kan het zo 1 2 3 niet meer terughalen. Het betrof in ieder ook de handremkabel die als een "valse" massa verbinding fungeerde. Hierdoor een grote stroom door de handremkabel, doorgebrand. en met allerlei massa gerelateerde problemen tot gevolg.
Ik zou beginnen met het nalopen van de handremkabel of die niet ergens een kortsluiting met een grote stroomverbruiker of leverancier (startmotor of dynamo) naar massa veroorzaakt. Daarna de daardoor veroorzaakte andere dingen uitzoeken...
Deze:
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/12-techniek/819596-brandstofpomp-probleem#819596
dat topic is van dezelfde persoon....dus al twee keer in een jaar de handrem doorgefikt?
Inderdaad :woohoo: bizar toeval, wat een pechvogel.
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
Dan lijkt het mij dat er een onderliggende oorzaak nog niet is gevonden...

Re:handrem doorgebrand + startprobleem
Roger B. schrijft:
Nee... die was het niet, was een andere. Kan het nu niet meer vinden, kan ook wel zijn dat ik dat op een ander forum gelezen had...
steefklei schrijft:
VeeTee schrijft:
Ik heb ooit eens eerder zo iets gelezen, maar kan het zo 1 2 3 niet meer terughalen. Het betrof in ieder ook de handremkabel die als een "valse" massa verbinding fungeerde. Hierdoor een grote stroom door de handremkabel, doorgebrand. en met allerlei massa gerelateerde problemen tot gevolg.
Ik zou beginnen met het nalopen van de handremkabel of die niet ergens een kortsluiting met een grote stroomverbruiker of leverancier (startmotor of dynamo) naar massa veroorzaakt. Daarna de daardoor veroorzaakte andere dingen uitzoeken...
Deze:
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/12-techniek/819596-brandstofpomp-probleem#819596
dat topic is van dezelfde persoon....dus al twee keer in een jaar de handrem doorgefikt?
Nee... die was het niet, was een andere. Kan het nu niet meer vinden, kan ook wel zijn dat ik dat op een ander forum gelezen had...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
def92 schrijft:
Massa kabel kan ook binnen in het isolatie gedeelte oxyderen, dus alleen schuren helpt dan niet.
Groet Ron
ondertussen start hij. heb de kabels(massakabels en startmotor + alternator) losgehaald, wat geschuurd. een andere relais geplaatst voor de dieselpomp.
Massa kabel kan ook binnen in het isolatie gedeelte oxyderen, dus alleen schuren helpt dan niet.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
heb de bedrading voor het relais van nieuwe contactjes voorzien -> geen verschil dus hieraan ligt het ook niet. Dan zoeken naar een kabelbreuk? waar te beginnen?
wordt de brandstofpomp door de ecu aangestuurd ? aangezien ik merkte wanneer ik vollast gaf, de auto inhield en schokte -> brandstofpomp die even uit viel en terug aansprong. ook wanneer op de gas geduwd wordt, verspringt het wijzertje van de koelvloeistoftemp. steeds naar de blauwe zone. aangezien ik olie in de stekker had, kans op olie in de ecu. kan dit de oorzaak eventueel zijn? zo ja , check ik mijn ecu even na.
ook een vriend van me zit met hetzelfde probleem, bij hem ook alle massa's gecontroleerd en kabels van chassis, versnellingsbak en bulkhead naar batterij gehangen, ook geen oplossing hier.
Ik denk dus dat het niets te maken heeft met het probleem van de handremkabel. het raar gedrag van het metertje van de koelvloeistoftemp. deed zich eerder voor als de handremkabel die doorbrandde.
Ja ik heb hem 2 keer al doorgebrand gehad, eerste keer slechte massa door in het terrein te rijden en 2de keer door 2 kabeltjes bij de tussenbakwissel vergeten aan te sluiten.
groeten
wordt de brandstofpomp door de ecu aangestuurd ? aangezien ik merkte wanneer ik vollast gaf, de auto inhield en schokte -> brandstofpomp die even uit viel en terug aansprong. ook wanneer op de gas geduwd wordt, verspringt het wijzertje van de koelvloeistoftemp. steeds naar de blauwe zone. aangezien ik olie in de stekker had, kans op olie in de ecu. kan dit de oorzaak eventueel zijn? zo ja , check ik mijn ecu even na.
ook een vriend van me zit met hetzelfde probleem, bij hem ook alle massa's gecontroleerd en kabels van chassis, versnellingsbak en bulkhead naar batterij gehangen, ook geen oplossing hier.
Ik denk dus dat het niets te maken heeft met het probleem van de handremkabel. het raar gedrag van het metertje van de koelvloeistoftemp. deed zich eerder voor als de handremkabel die doorbrandde.
Ja ik heb hem 2 keer al doorgebrand gehad, eerste keer slechte massa door in het terrein te rijden en 2de keer door 2 kabeltjes bij de tussenbakwissel vergeten aan te sluiten.
groeten
Re:handrem doorgebrand + startprobleem
we staan weer wat verder. ik heb rechtstreeks 12 volt op draad 87 van het relais gezet, ook een massa draad van batterij op een bout onder de passagierszetel vast gezet. ik kan de auto starten, alleen draait hij niet vlot en hij houdt zich in. kan maximum 50 rijden. Komt dit omdat de brandstofpomp rechtstreeks wordt aangestuurd, idpv via de ecu ?
groeten
groeten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten