Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor Roger B. » 01 Aug 2012, 20:31

wel veel sneller terug bij de pomp, en met hogere kosten per liter, alles heeft zijn prijs......ook die V8 grom
gone

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor R1200C » 01 Aug 2012, 20:47

Roger B. schrijft:
wel veel sneller terug bij de pomp, en met hogere kosten per liter, alles heeft zijn prijs......ook die V8 grom


Lang leve LPG!
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor Roger B. » 01 Aug 2012, 21:09

nog vaker naar de pomp en per saldo nog steeds duurder dan een TDI (ik dee met de 200tdi 1:9,5...... als ik met een V8 reed(benzine) zat ik rond 1:4,5
gone

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor Dixo » 01 Aug 2012, 21:35

Met een V8 onder de kap scheelt het je wel een radio inbouwen. Je hebt dan altijd al iets fraais bij je om naar te luisteren B)

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor TomVooges » 02 Aug 2012, 00:56

Met een perfect fluitende turbo, een mooi nagelend dieselritme ondersteund door een manisch grommende rvs sportuitlaat haal ik ook een compleet orkestje uit mijn 300 tdi!
______________________________

iemand een architect nodig?

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2012, 09:09

Roger B. schrijft:
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????



Nog even zoeken :)

De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).
Wel moet je hopen dat de belastinginspecteur hier niet meeleest want er is natuurlijk wel sprake van oprekken van de mogelijkheden.

Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).


Groeten MarcS

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor TomVooges » 02 Aug 2012, 09:14

Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????



Nog even zoeken :)

De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).

Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).


Groeten MarcS


Jahhh, maar als je de auto wel 'op de zaak' zet kan je over de onderhoudskosten de BTW compleet terug vragen (dat is alleen gedeeltelijk als de auto privé in de boeken staat), PLUS dat je de onderhoudskosten als kosten op je bedrijfsbalans kan zetten zodat je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, en dat scheelt echt een slok op een borrel, zeker als je echt groot onderhoud, modificaties of bv een motorrevisie laat doen.
______________________________


iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor overlander » 02 Aug 2012, 09:26

Precies.

En het gaat hier niet alleen om MRB maar om de aantrekkelijkere fiscale bijtelling van de auto vd zaak bij >15 jr, nl 25% van dagwaarde en niet 25% van cataloguswaarde.

Stel cataloguswaarde 40K, dan bijtelling 10K, dus netto zo'n 5K.
Bij dagwaarde 5K, dan bijtelling 1,25K, dus netto zo'n 0,625K

Scheelt dus echt wel.

Onderhoud via de zaak is qua BTW en VPB ook voordelig(er), al heb je natuurlijk niet graag hoge onderhoudskosten want is toch cash-out en dat wil niemand.

mzzl

EDIT; Alles natuurlijk net zo lang als de overheid deze regeling in stand blijft houden..zie ook mijn reactie over de oldtimerregeling waar nu discussie over is in de media.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2012, 09:29

TomVooges schrijft:
Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????



Nog even zoeken :)

De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).

Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).


Groeten MarcS


Jahhh, maar als je de auto wel 'op de zaak' zet kan je over de onderhoudskosten de BTW compleet terug vragen (dat is alleen gedeeltelijk als de auto privé in de boeken staat), PLUS dat je de onderhoudskosten als kosten op je bedrijfsbalans kan zetten zodat je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, en dat scheelt echt een slok op een borrel, zeker als je echt groot onderhoud, modificaties of bv een motorrevisie laat doen.


Dan dus niet te zeuren over één of anderhalf jaar een hogere bijtelling.

Overigens, als je een 15 jarige helemaal opleukt dan wordt de dagwaarde ook weer "interessant" voor de bijtelling.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo

Berichtdoor overlander » 02 Aug 2012, 09:35

Waardetoevoeging van een auto door "opleuken" is volledig subjectief.

Voor de dagwaarde maakt dat dus niets uit, want dit is meer een papieren waarde.

Dit gaat natuurlijk wel aan het fiscale grijze gebied grenzen. Je zal dat aannemelijk moeten maken. Bijvoorbeeld een lier of rolbeugel toevoegen betekend dat hij dus offroad gebruikt (zou kunnen) worden. De waarde van auto's die vaak off-road rijden is veel lager dan niet off-road rijders. Dat is het geweldige van cijfers; je kunt er alle kanten mee op.

mzzl


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten