Duh! Natuurlijk zal je auto elke week stil staan. Sterker nog ik verwacht dat hij elke dag wel een keertje stil zal staan en soms dagen achter elkaar.
Maar mits je goed onderhoud uitvoert of laat voeren en een goede basis hebt gaat hij net zo snel kapot als elke andere auto.
Al zal het wel zijn dat mensen die geen Land Rover rijden het beter zullen weten. Maar dat is net zo met niet-Harley rijders, niet-Alfa rijders, niet-Jeep rijders etc. B)
Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Mijn late 200 Tdi heeft ook schijven achter.
Heb 'n Raro (3.5-8), 'n Disco(3.9-8) gehad en nu dus 'n 90 200 Tdi.
Hebben me nog nooit laten staan.
De Cherokee die ik tussendoor had (4.0-6) heeft direkt na verkoop z'n koppakking opgeblazen. En had behoorlijk wat TLC nodig om op orde te houden.
Ik vind de 200 Tdi behoorlijk onverwoestbaar, en ook superbetrouwbaar, mits onderhouden, zoals gezegd.
Want werken doet ie hier ook.
Heb 'n Raro (3.5-8), 'n Disco(3.9-8) gehad en nu dus 'n 90 200 Tdi.
Hebben me nog nooit laten staan.
De Cherokee die ik tussendoor had (4.0-6) heeft direkt na verkoop z'n koppakking opgeblazen. En had behoorlijk wat TLC nodig om op orde te houden.
Ik vind de 200 Tdi behoorlijk onverwoestbaar, en ook superbetrouwbaar, mits onderhouden, zoals gezegd.
Want werken doet ie hier ook.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi
1993 H+ST 90- 200Tdi
-
Roger B.
zie niet waarom expliciet de 200 beter (of slechter) zou zijn dan de 300? zit weinig verschil in dat betrouwbaarheid sterk zou beinvloeden...
Zoals gezegd, een landrover is niet anders dan een andere terreinwagen, alleen betaal je je niet zo scheel aan de onderdelen als dat je bij toybota doet
Zoals gezegd, een landrover is niet anders dan een andere terreinwagen, alleen betaal je je niet zo scheel aan de onderdelen als dat je bij toybota doet
gone
- overlander
200 tdi vs 300 tdi; Potáto Potato
Het kopen van een Landrover is niet een 100% rationele beslissing. Je wilt gewoon al heel lang Landrover rijden en je droom gewoon rijden(je weet wel; one Life, Live it..)
Het gevoel van die eerste keer instappen, hoog zitten, zoeken naar contactslot (links), starten en die nagelende diesel horen en ruiken, koppeling intrappen, zwaar maar gaaf gevoel, dit is een ECHTE auto, scheefzittend wegrijden, hobbelend, armpje uit het raam voor extra zitruimte, maar dat gevoel van DIT is GAAF en waarom heb ik dit niet EERDER gedaan!!!
Mijn advies; gewoon DOEN!
Ik wordt hier helemaal emotioneel van..
Het kopen van een Landrover is niet een 100% rationele beslissing. Je wilt gewoon al heel lang Landrover rijden en je droom gewoon rijden(je weet wel; one Life, Live it..)
Het gevoel van die eerste keer instappen, hoog zitten, zoeken naar contactslot (links), starten en die nagelende diesel horen en ruiken, koppeling intrappen, zwaar maar gaaf gevoel, dit is een ECHTE auto, scheefzittend wegrijden, hobbelend, armpje uit het raam voor extra zitruimte, maar dat gevoel van DIT is GAAF en waarom heb ik dit niet EERDER gedaan!!!
-
Roger B.
overlander schrijft:
tja....er zijn zat landrovers waar het contactslot gewoon rechts van het stuur zit, waar een diesel gewoon netjes van loopt en die geen koppeling hebben... en waarvan menigeen ook vindt dat het een ECHTE auto is, waarin je niet (zo)scheef zit, geen extra zitruimte hoeft te creëren door een raam open te zetten...... ik noem een Range Rover, een Discovery of (zelfs) een freelander..... :P :blink: :dry: :P ;) :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
........, zoeken naar contactslot (links), starten en die nagelende diesel horen en ruiken, koppeling intrappen, zwaar maar gaaf gevoel, dit is een ECHTE auto, scheefzittend wegrijden, hobbelend, armpje uit het raam voor extra zitruimte, maar dat gevoel van DIT is GAAF en waarom heb ik dit niet EERDER gedaan!!!
tja....er zijn zat landrovers waar het contactslot gewoon rechts van het stuur zit, waar een diesel gewoon netjes van loopt en die geen koppeling hebben... en waarvan menigeen ook vindt dat het een ECHTE auto is, waarin je niet (zo)scheef zit, geen extra zitruimte hoeft te creëren door een raam open te zetten...... ik noem een Range Rover, een Discovery of (zelfs) een freelander..... :P :blink: :dry: :P ;) :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
gone
- overlander
overlander schrijft:
+1 :(
200 tdi vs 300 tdi; Potáto Potato
+1 :(
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
-
Landmarcs
Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo
Tpender schrijft:
Dag Tim,
Als je er ook mee wilt reizen, overweeg dan ook serieus de 110.
Op de langere afstanden een stuk comfortabeler en ook een stuk ruimer (want een 90 is best krap qua binnenruimte).
Verder is er genoeg gezegd. Een oudere Td5 zit overigens inmiddels ook in je financiële range, sla die niet over want een Td5 is vlgs sommigen nog betrouwbaarder, en het is een heel mooi blok (en het laatste echte LandRover blok).
Groeten MarcS
Ik ben tim, 22 jaar oud en ben samen met mijn oom van plan om een Defender te kopen. Nu ben ik al sinds mijn 8ste helemaal gek van land rovers, mijn eerste auto was een classic mini dus ik kan het klein onderhoud zelf doen. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar de 90, 200tdi omdat deze het robuuste/simpelste zou zijn. Mijn vraag is of gelet op de volgende punten deze aanschaf verstandig is.
- zal vooral als tweede auto gebruikt worden, hoogstens twee keer per jaar op reis naar Schotland.
- budget is max 10.000 euro
- liefste een young timer ivm bijtelling
- geen garage om hem in te zetten
, Tim
Dag Tim,
Als je er ook mee wilt reizen, overweeg dan ook serieus de 110.
Op de langere afstanden een stuk comfortabeler en ook een stuk ruimer (want een 90 is best krap qua binnenruimte).
Verder is er genoeg gezegd. Een oudere Td5 zit overigens inmiddels ook in je financiële range, sla die niet over want een Td5 is vlgs sommigen nog betrouwbaarder, en het is een heel mooi blok (en het laatste echte LandRover blok).
Groeten MarcS
-
Roger B.
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????
gone
-
defender_de_gekste
V8 V8 V8 Alles is persoonlijk maar die sound!! Rrrr
Veel sneller issie niet dan een tdi-tje in de praktijk.
Veel sneller issie niet dan een tdi-tje in de praktijk.
Terug naar “Nieuw op het forum”