het restaureren van een defender naar model 2012

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
R1200C

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor R1200C » 19 Jul 2012, 11:30

TomVooges schrijft:
R1200C schrijft:

Wat ik trouwens niemand heb zien opperen is dat je ook zonder bijtelling op je inkomen een auto zakelijk kunt rijden waarbij een groot deel van de kosten gewoon voor rekening van de zaak komen...

Dan mag je 'volgens de belastingdienstspelregels' maar 500km privé rijden en moet je een kilometerregistratie bijhouden (ook een leuke hobby!). Of was dit laatste dit jaar vervallen?

Nou heb je het over een (lease)auto die op naam van de zaak staat waarbij alle kosten richting de zaak gaan en de b-dienst het gebruik van die auto ziet als inkomen dat de zaak aan jou uitkeert. Die 500km wordt overigens als de verkeerde partijen het voor het zeggen krijgen straks inclusief woon-werk verkeer... :S

Waar ik op doel is een privé auto die je zakelijk gebruikt. Sowieso mag je daarbij de BTW richting je zaak verschuiven en een aantal andere kosten zakelijk opvoeren. Voorwaarde is wel dat je een x aantal kilometers (of een percentage) zakelijk rijdt.

Ik ben geen expert in deze materie maar die zullen hier vast wel rond lopen. Ons Marie rijdt bijvoorbeeld zo rond en dat scheelt aardig in de duiten...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 19 Jul 2012, 11:33

Ach so, zo reed ik mijn Discovery ook inderdaad. Ik weet niet meer of de wegenbelasting dan volledig aftrekbaar was. Je kan dan wel gewoon grijs rijden, dat was geen probleem.

iemand een architect nodig?

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jul 2012, 13:54

R1200C schrijft:
Edward schrijft:
Net zo verwerpelijk is het om een Serie te voorzien van een nieuwere motor of een benzine Range Rover van een diesel te voorzien omdat benzine duur is. Maar daar hoor ik niemand over. :huh: :huh:

Een Serie heeft geen vermogen en dat hoort zo. Daar een dikke diesel inhangen is erger dan een Defender opbouwen zoals TS voorstelt. :blink: :blink:

Ofwel selectieve verontwaardiging. :S :S

Denk dat er genoeg mensen "selectief" verontwaardigd zullen zijn als je wel het brandstoftype aanpast maar dat niet op je kenteken aan laat passen om zo te profiteren aan de pomp en van de lagere belastingschalen die er eventueel bij het duurdere brandstof type horen...

Er zijn wel degelijk goede redenen om wat meer vermogen en snelheid in een Series te willen. Simpelste is dat je dan met goed fatsoen je op de snelweg kunt vertonen. Natuurlijk kun je weer roepen dat je op de snelweg niets te zoeken hebt met een Series maar er zijn geen regels gemaakt die bepalen wat voor motor je in je Series hangt. Net zo min dat er ergens staat dat je je Series niet van een gegalvaniseerd chassis mag voorzien.

Dus waarom je geen dikke motor in je Series mag hangen (zoals TS voorstelt...) zou ik niet weten. Dat heeft geen drol met selectieve verontwaardiging te maken maar meer met jouw visie op hoe je met een Series om moet gaan. Helaas is jouw wil/wens niet van invloed op wat de wetgever/belastingdienst doet ;)

Persoonlijk vind ik de stelling dat een Series geen vermogen heeft en dat dat zo hoort niet echt kloppen. Waarom hebben de Defenders dan wel vermogen gekregen? Als het zo hoort dan hoort het zo en hoef je het niet te veranderen...

Er wordt hier door sommigen een zorg uitgesproken dat de voordelen waar iedereen van kan profiteren (lees wegenbelastingvrij) gevaar lopen als mensen ze oneigenlijk gaan gebruiken. Bouwt iemand zijn auto op naar de nieuwstaat van 30 jaar geleden met her en der een kleine/logische verbetering en blijft hij binnen wat de wetgever verwacht zal niemand er hier over vallen.

Maar ga je willens en wetens iets doen wat tegen (de intentie van) de wet in gaat zullen er mensen op reageren.

Wat ik trouwens niemand heb zien opperen is dat je ook zonder bijtelling op je inkomen een auto zakelijk kunt rijden waarbij een groot deel van de kosten gewoon voor rekening van de zaak komen...

Dus een Defender aanpassen naar eigen wens zoals TS wil is oneigenlijk, maar een Serie aanpassen naar eigen wens niet? Humor. :blink: :blink:

En ik vind idd dat een Serie zonder vermogen prima is. Op de snelweg is geen wettelijke minimum snelheid dus dat is geen punt. Verschil is dat als iemand die wagen wil verprutsen door daar een andere motor in te hangen ik hem zeg dat ik dat zonde vind maar hem verder niet veroordeel. TS is hier virtueel al zowat gelyncht. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 19 Jul 2012, 14:15

Edward schrijft:
Dus een Defender aanpassen naar eigen wens zoals TS wil is oneigenlijk, maar een Serie aanpassen naar eigen wens niet? Humor. :blink: :blink:

En ik vind idd dat een Serie zonder vermogen prima is. Op de snelweg is geen wettelijke minimum snelheid dus dat is geen punt. Verschil is dat als iemand die wagen wil verprutsen door daar een andere motor in te hangen ik hem zeg dat ik dat zonde vind maar hem verder niet veroordeel. TS is hier virtueel al zowat gelyncht. :P :P

MWOEHAHAHAHAHAHAHAHA! Nou snap ik jouw selectieve verontwaardiging!

Volgens mij gaat het hier helemaal niet over het aanpassen van een Series of een Defender (die nooit 30 jaar oud kan zijn maar dat ter zijde) maar over het "misbruiken" van een regel voor oude auto's om langs die weg minder belasting te hoeven betalen.

Dat TS graag in een Series/Defender rijdt wordt volgens mij alleen toegejuicht (waarbij de vraag of 140 met een 25-plussende Series/Defender nog veilig is wordt gesteld) maar dat TS zo'n mooi project "misbruikt" is het punt waarover velen hier vallen.

Er is inderdaad geen minimum snelheid meer op de snelweg maar wel twee andere regels waar je rekening mee moet houden: 1) je voertuig moet (legaal) een bepaalde minimale snelheid (60 km/h) kunnen en mogen rijden en 2) je voertuig mag niet dermate langzaam rijden dat het het overige verkeer in gevaar brengt.

Met name dat tweede punt kan wel eens tegen de trouwe Series worden gebruikt. Als jij met 60 een viaduct op zwoegt terwijl de rest met 120 achter je aan komt ben je niet veilig bezig voor de rest van het verkeer.

Maar vat ik het hele gezever van iedereen goed samen als ik dit schrijf:

1) TS wil graag zijn oude Land Rover Series/Defender voorzien van moderne onderdelen (woehoe, iedereen technisch geïnteresseerd, toppie, hou het veilig en vooral doen)
2) TS wil graag "misbruik" maken van de oldtimer regeling door met een moderne auto op een oud kenteken bedrijfsmatig rond te gaan rijden (boe, pek en veren, breng de bestaande regeling niet in gevaar etc.)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Gerard

Berichtdoor Gerard » 19 Jul 2012, 14:24

Discussie op het prikbord van een jaar geleden:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/14223468/voorstellen-mr-raw-1986-defender-tdv6-raw-replica#msg-14223468

Mr. Raw: 1986 Defender TDV6 RAW replica

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 19 Jul 2012, 14:41

Gerard schrijft:
Discussie op het prikbord van een jaar geleden:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/14223468/voorstellen-mr-raw-1986-defender-tdv6-raw-replica#msg-14223468

Mr. Raw: 1986 Defender TDV6 RAW replica

Ik heb daar nooit gelezen hoe 't nu werkelijk zat, of heb ik dat gemist? Mr. Raw heeft zich dacht ik niet meer laten zien daar? Was eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het echt in elkaar stak of dat het een grote grap was...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

ppw

Berichtdoor ppw » 19 Jul 2012, 15:53

tja, mr RAW is anoniem, al heb ik wel een vermoede....
pers. snap ik die hele heisa niet: In de UK mag het allemaal wel, en is het totaal geen probleem, mits veilig.
op div.( Frans georiënteerde)autofora hier in NL gaan ze helemaal voor "authenticiteit"dus elect. ontsteking ipv contactpuntje in je 404 is not done...
maar wel makkelijker.
ik zeg: one life...LIVE IT!!!!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 20 Jul 2012, 20:53

Waarom het wiel opnieuw uitvinden....er zijn bedrijven die het voor je doen.....
Saluki Defender TdV6
Of, als je petrolhead bent:Defender Zulu

Kon het niet laten ;)

Ow ja, wel wegenbelasting betalen, maar wat in een nieuwe defender kan, kan ook in een oude :laugh:

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 22 Jul 2012, 00:41

Ik wil de TS wel een handje helpen. Een van mijn gasten rijdt een Puma 110 op oldtimer-kenteken. Sympathieke kerel en ik gun hem echt zijn voordeeltjes. Het was technisch een heidens karwei vertelde hij me maar ik wil best vragen hoe hij e.e.a. voor elkaar gekregen heeft.

Dat gezegd hebbende wil ik ook persoonlijk een duit in het zakje doen. Ik weet hoe het belastingklimaat in NL is, zowel voor de werknemer als ondernemer. En de mazen in de wet? Daar zijn ze voor.

Maar: 'Wel willen en niet kunnen maar via via via via toch voor elkaar proberen te krijgen' vind ik (persoonlijk!) maar 'zo zo'. Ik snap dat je een Defender wil rijden maar als je er niet voor over hebt wat het nu eenmaal kost, begin er dan gewoon niet aan en koester de droom. Misschien komt die nog wel eens uit.

Daarnaast: Een one-ten beschouw ik niet als een echt verlies maar alle vroege Range Rovers die omgebouwd zijn tot vogue's wel. Maar dat is de liefhebber van klassiekers die hier spreekt.

Ik kom er nog op terug.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Dixo

Berichtdoor Dixo » 22 Jul 2012, 09:24

ErwinD90 schrijft:
Een one-ten beschouw ik niet als een echt verlies maar alle vroege Range Rovers die omgebouwd zijn tot vogue's wel. Maar dat is de liefhebber van klassiekers die hier spreekt.

Deze liefhebber van klassiekers vindt het van beide zonde...

Terug naar “Techniek”