Dat is een redenatie.
ik weet ook niet hoever de belastingdienst gaat.
Ik weet niet eens of zij het wettelijke recht hebben om in de boeken van een private partij, lees de verzekeringsmaatschappij waar jij mee in zee bent gegaan om je auto tegen een fors bedrag te verzekeren, te mogen kijken/neuzen.
Anderzijds: die blauwe jongens zijn bij permissie van de wet zowat heilig, dus tel uit..
anaway: wat je wilt, is zeer verdedigbaar,in de peroonlijke sfeer alleen mijn inschatting is in het licht van de fiscale aspecten op z'n minst discutabel.
als ik zondagsnacht op de a4 richting adam rij, op m'n tweewieler, lees ik dat bord van maximaal 120 als 320.
Mocht je voor de grap de route van defender de gekste volgen, dan zou je voor de grap de proef op de som moeten nemen:
aan zo'n toko die deze def aanbiedt zwart op wit laten vastleggen dat als jij bij een controle van de belastingdienst aangaande de MRB toch ellende, en dus naheffingen krijgt van die MRB, zij volledig garant staan voor die financieele schade/kosten.
Mijn inschatting: op dat moment stopt het vriendelijke koop/verkoopgesprek..
Wat het ook wordt: succes met wat voor'n defender je ook mogelijk gaat kopen, dat vooral even benoemen!
het restaureren van een defender naar model 2012
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Een taxatie van een beëdigd taxateur is voor de belastingdienst goed. De waarde moet wel reëel zijn en dat is een zeer discutabele term waar je hele rechtszaken over kunt voeren. Maar dat is bij ongeveer alles bij de belastingdienst, zeker als je een zakelijke 'klant' bent.
Maar 16K voor een 110 uit 1985 vind ik een behoorlijk hoog bedrag en ook zeer aannemelijk. Blijkbaar denkt de fiscus er ook zo over.......
Die 110 die ik noem heb ik in 2003 gebouwd voor een vriend. De fiscale kant kon mij natuurlijk niet boeien, dat was zijn zaak. Ik wou als nieuwbakken Land Rover rijder natuurlijk gewoon eens een coole wagen bouwen op kosten van een ander. Die ervaring heeft ook gemaakt dat ik gewoon Land Rovers rij van een jaar of 10 oud. :P :P
Maar 16K voor een 110 uit 1985 vind ik een behoorlijk hoog bedrag en ook zeer aannemelijk. Blijkbaar denkt de fiscus er ook zo over.......
Die 110 die ik noem heb ik in 2003 gebouwd voor een vriend. De fiscale kant kon mij natuurlijk niet boeien, dat was zijn zaak. Ik wou als nieuwbakken Land Rover rijder natuurlijk gewoon eens een coole wagen bouwen op kosten van een ander. Die ervaring heeft ook gemaakt dat ik gewoon Land Rovers rij van een jaar of 10 oud. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
rob bosman schrijft:
rob bosman schrijft:
Goedemorgen Rob,
Nog even een enkel detail.
Naast de al genoemde 4 cylinders van de standaard Puma heeft ie ook nog een begrenzer die bij de mijne bij 130 (dwz 135 op de teller) al ingrijpt. Mijn oude Td5 reed dus harder.
Qua motorgeluid is naar mijn mening de Td5 onovertroffen. Qua comfort was de oude Td5 ook niet slechter ... dus vraag ik me af of je wel weet wat je wilt.
Groeten uit N-Spanje*
MarcS
* waar ik dagelijks de Tdi, Td5 & Puma "vergelijkenderwijs" bij bosjes langs zie komen
hallo allemaal ik ben nieuw hier
kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is een defender van 30 jaar oud om bouwen naar een defender van 2012
en de motor ombouwen van een 4 cilinder naar een 6 cilinder diesel wat de kosten daar van zijn
weet iemand waar ik het beste onderdelen vandaan kan halen ik wil ook het interieur aanpakken
weet iemand waar ik de daar voor benodigde onderdelen vandaan kan halen en of het mogelijk is om bijvoorbeeld een
ander model landrover het dashboord en interieur in de defender kan zetten een range rover sport bijvoorbeeld
kan iemand mij vertellen bij welk bedrijf ik het beste kan wezen
iedereen alvast bedankt voor jullie reactie alle reacties en suggesties en opmerkingen tot het leiden van een top project
met vriendelijke groet Rob
rob bosman schrijft:
wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan
Goedemorgen Rob,
Nog even een enkel detail.
Naast de al genoemde 4 cylinders van de standaard Puma heeft ie ook nog een begrenzer die bij de mijne bij 130 (dwz 135 op de teller) al ingrijpt. Mijn oude Td5 reed dus harder.
Qua motorgeluid is naar mijn mening de Td5 onovertroffen. Qua comfort was de oude Td5 ook niet slechter ... dus vraag ik me af of je wel weet wat je wilt.
Groeten uit N-Spanje*
MarcS
* waar ik dagelijks de Tdi, Td5 & Puma "vergelijkenderwijs" bij bosjes langs zie komen
-
pascal ubags
hallo
praat eens met de rdw, wat mag en niet mag
niet 2ehands onderdelen gebruiken, wel tot hoogte van 1/3 2/3 regeling
wel oude kopen en alles nieuw kopen, dit is dus vervanging
oude slechte voor 3000
nieuwe voor 29000
dan de ombouwkosten.
en ja ik kan een nieuwe puma leveren in onderdelen voor onder de 30d.
gr pascal
praat eens met de rdw, wat mag en niet mag
niet 2ehands onderdelen gebruiken, wel tot hoogte van 1/3 2/3 regeling
wel oude kopen en alles nieuw kopen, dit is dus vervanging
oude slechte voor 3000
nieuwe voor 29000
dan de ombouwkosten.
en ja ik kan een nieuwe puma leveren in onderdelen voor onder de 30d.
gr pascal
-
Landmarcs
O ja, nog een suggestie:
Men neme een "streched" Range Rover en zette er een Defender koets op.
V8 aandrijflijn en chassis blijven dan origineel -- dus belastingvrij.
Saluts uit Catalonië MarcS
Men neme een "streched" Range Rover en zette er een Defender koets op.
V8 aandrijflijn en chassis blijven dan origineel -- dus belastingvrij.
Saluts uit Catalonië MarcS
Normaal ben ik niet zo van het vinnige reageren, maar ik wil hier toch even mijn ei kwijt.
Als ik het allemaal zo lees wat de topicstarter allemaal schrijf kom ik tot de conclusie dat hij voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten én van twee walletjes wil eten.
Feitelijk wil hij een gloednieuwe Defender, maar daar niet het volle pond voor betalen. Dus komt hij op het idee om een lekker "goedkope" old-timer te kopen en deze dan zo verbouwen dat het een nieuwe is. En wij ons maar verbazen waarom de belastingdienst steeds moeilijker doet over klassiekers.
Mijn advies: Koop een nieuwe en accepteer dat je voor zo'n fantastische wagen een stapeltje geld elke maand naar de fiscus mag brengen, of koop een klassieker waarbij je elke maand een stapeltje geld naar de onderdelenboer mag brengen en neem alle herrie en gebrek aan vermogen/comfort op de koop toe.
Want ook de eisen die jij stelt zal Paul Stroink volgens mij niet aan voldoen. Zijn auto's zijn belastingvrij omdat ze voldoen aan de 1/3-2/3 norm. Het chassis is van een 110 uit 1983-1986, de motor is vervangen meestal door een 200tdi of een 300tdi, en de carrosserie en het interieur is ook nog steeds origineel, maar wel geweldig opgeknapt.
Oftewel: niet zeiken, maar gewoon netjes de regels volgen en betalen zoals de rest van Nederland ook doet!
Marc
Als ik het allemaal zo lees wat de topicstarter allemaal schrijf kom ik tot de conclusie dat hij voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten én van twee walletjes wil eten.
Feitelijk wil hij een gloednieuwe Defender, maar daar niet het volle pond voor betalen. Dus komt hij op het idee om een lekker "goedkope" old-timer te kopen en deze dan zo verbouwen dat het een nieuwe is. En wij ons maar verbazen waarom de belastingdienst steeds moeilijker doet over klassiekers.
Mijn advies: Koop een nieuwe en accepteer dat je voor zo'n fantastische wagen een stapeltje geld elke maand naar de fiscus mag brengen, of koop een klassieker waarbij je elke maand een stapeltje geld naar de onderdelenboer mag brengen en neem alle herrie en gebrek aan vermogen/comfort op de koop toe.
Want ook de eisen die jij stelt zal Paul Stroink volgens mij niet aan voldoen. Zijn auto's zijn belastingvrij omdat ze voldoen aan de 1/3-2/3 norm. Het chassis is van een 110 uit 1983-1986, de motor is vervangen meestal door een 200tdi of een 300tdi, en de carrosserie en het interieur is ook nog steeds origineel, maar wel geweldig opgeknapt.
Oftewel: niet zeiken, maar gewoon netjes de regels volgen en betalen zoals de rest van Nederland ook doet!
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
precies..... wat marc zegt..
dacht exact het zelfde...
dacht exact het zelfde...
marcenvon schrijft:

Normaal ben ik niet zo van het vinnige reageren, maar ik wil hier toch even mijn ei kwijt.
Marc
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Tsja, ik snap het eerlijk gezegd sowieso niet. TS wil, voor zover ik het goed begrijp, een luxe limousine waarmee hij met 160 km/u in rust, comfort en stilte over de snelwegen kan knallen.
En komt dan uit bij een Defender.... :blink:
Ja, eh, nee, logisch.... da's ook exact de auto waar ik aan denk bij lange snelwegritten... :huh:
En komt dan uit bij een Defender.... :blink:
Ja, eh, nee, logisch.... da's ook exact de auto waar ik aan denk bij lange snelwegritten... :huh:
Ik zou gewoon een P38 kopen, 15 jaar of ouder. Zet je voor 3000 euro in de boeken. MRB en onderhoud kan je aftrekken van je winst, BTW over alles kan je ook aftrekken en je betaalt bijtelling over die 3000 euro. Klaar. En je rijdt als een god in Frankrijk in een limousine die makkelijk 140 haalt.
En als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten doe je niks aan onderhoud en pleur je hem na een jaar bij Jansen of Ter Horst voor de deur. Krijg je vast nog 750 euro.
Was er ook nog een liefhebber met een vraag?
En als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten doe je niks aan onderhoud en pleur je hem na een jaar bij Jansen of Ter Horst voor de deur. Krijg je vast nog 750 euro.
Was er ook nog een liefhebber met een vraag?