en is die dan wegen belasting vrij
en volgens mij gaat de bijtelling als die zakelijk is naar de dagwaarde
dus de dag waarde voor het restauren is niet zo veel denk ik
heeft die kennis ook airco, stuur bekrachteging, elektrische raambediening enz
het restaureren van een defender naar model 2012
-
rob bosman
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Wat je feitelijk wilt is een oldtimer, maar dan primair fiscaal gezien, niet omwille van de auto en z'n historie/karakter.
Die vlieger gaat niet meer op, de met name zaken mensen die vroeger(lees 10 jaar geleden en verder terug ) een S type totaal lieten restaureren en dan dachten op basis van de economische waarde bijtelling te betalen.
Daar heeft de fiscus een einde aan gemaakt.Je betaalt gewoon over de taxatiewaarde, in bovenstaand geval pakweg over 50/80000 euro.
Nou zal het met een defender niet zo'n vaart lopen, maar een auto laten bouwen voor pakweg 30000 euro, en dan doodleuk 'm op de balans zetten voor 5000, dan vraag je om potentieele problemen , bij een controle althans.
Waar de scheidslijn ligt tussen gebruik maken van de regels, en misbruik, laat ik in het midden.
Maar wat je wilt kan in essentie niet.
Of het concreet voor jou verkeerd uitpakt zal de tijd moeten leren.
Die vlieger gaat niet meer op, de met name zaken mensen die vroeger(lees 10 jaar geleden en verder terug ) een S type totaal lieten restaureren en dan dachten op basis van de economische waarde bijtelling te betalen.
Daar heeft de fiscus een einde aan gemaakt.Je betaalt gewoon over de taxatiewaarde, in bovenstaand geval pakweg over 50/80000 euro.
Nou zal het met een defender niet zo'n vaart lopen, maar een auto laten bouwen voor pakweg 30000 euro, en dan doodleuk 'm op de balans zetten voor 5000, dan vraag je om potentieele problemen , bij een controle althans.
Waar de scheidslijn ligt tussen gebruik maken van de regels, en misbruik, laat ik in het midden.
Maar wat je wilt kan in essentie niet.
Of het concreet voor jou verkeerd uitpakt zal de tijd moeten leren.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
tim schrijft:
Dat is niet waar. De 110 van mijn maat is getaxeerd op 16.000 euro. Het blijft namelijk een oud hok. Nieuwe moto of niet. Als je in een MG een nieuwe motor monteert omdat de oude moe is loopt je dagwaarde ook nauwelijks op. Hij rijdt hem zakelijk en telt 30% van 16K bij zijn inkomen. Ik telde voor de 130 25% van 62K bij. :blink: :blink:
En ja, die 110 is voorzien van alles wat er op een 110 kan inclusief standkachel, leren interieur, alcantara hemel, koelbox en notenhouten betimmering. :P :P
Wat je feitelijk wilt is een oldtimer, maar dan primair fiscaal gezien, niet omwille van de auto en z'n historie/karakter.
Die vlieger gaat niet meer op, de met name zaken mensen die vroeger(lees 10 jaar geleden en verder terug ) een S type totaal lieten restaureren en dan dachten op basis van de economische waarde bijtelling te betalen.
Daar heeft de fiscus een einde aan gemaakt.Je betaalt gewoon over de taxatiewaarde, in bovenstaand geval pakweg over 50/80000 euro.
Nou zal het met een defender niet zo'n vaart lopen, maar een auto laten bouwen voor pakweg 30000 euro, en dan doodleuk 'm op de balans zetten voor 5000, dan vraag je om potentieele problemen , bij een controle althans.
Waar de scheidslijn ligt tussen gebruik maken van de regels, en misbruik, laat ik in het midden.
Maar wat je wilt kan in essentie niet.
Of het concreet voor jou verkeerd uitpakt zal de tijd moeten leren.
Dat is niet waar. De 110 van mijn maat is getaxeerd op 16.000 euro. Het blijft namelijk een oud hok. Nieuwe moto of niet. Als je in een MG een nieuwe motor monteert omdat de oude moe is loopt je dagwaarde ook nauwelijks op. Hij rijdt hem zakelijk en telt 30% van 16K bij zijn inkomen. Ik telde voor de 130 25% van 62K bij. :blink: :blink:
En ja, die 110 is voorzien van alles wat er op een 110 kan inclusief standkachel, leren interieur, alcantara hemel, koelbox en notenhouten betimmering. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
de waarde in het economisch verkeer is waarover je bijtelling betaald als het voertuig ouder is dan 15 jaar... dat wil dus zeggen dat je strikt genomen bijtelling betaald over een reele waarde van de auto. wie bepaald wat die reele waarde dan is?
gone
-
rob bosman
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
edward
weet jij waar die vriend dat heb laten doen
heb van paul van one-ten een standaard mailtje
gehad waar wat info in staat maar die is nu op vakantie
heb net een mail gestuurd naar defender centrum en
hun het zelfde gevraagd wat hun reactie af
ik kan bij de site van de belasting dienst hier niks over vinden
weten jullie waar zoiets staat op internet
en ik wil aan het uiterlijk van de defender niks veranderen maar meer van nu maken
vind het model top!!
weet jij waar die vriend dat heb laten doen
heb van paul van one-ten een standaard mailtje
gehad waar wat info in staat maar die is nu op vakantie
heb net een mail gestuurd naar defender centrum en
hun het zelfde gevraagd wat hun reactie af
ik kan bij de site van de belasting dienst hier niks over vinden
weten jullie waar zoiets staat op internet
en ik wil aan het uiterlijk van de defender niks veranderen maar meer van nu maken
vind het model top!!
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Een s type van weet ik veel , pakweg 1965 is dan ook een heeeeeeeeeeeel oud hok.
De fiscus kijkt in dit soort gevallen heel anders naam de term "oud(hok)".
Waar het omgaat is dat je probeert een auto op basis van de initieele aanschafwaarde in je boeken te boeken , terwijl de feitelijke waarde/c.q de uitgegeven kosten aanzienlijk hoger liggen.
Maw: het bouwen van een complete nieuwe auto,een totale restauratie.
Dat is wat anders dan een motorblok ervan vervangen.
In bovengenoemde casus ga je, mijn inschatting, bij controle van een belastingadviseur gewoon nat.
Patty Brard lijkt op 500 meter ook nog 26,maar edward, wat de story je ook probeert wijs te maken, dat is ze niet!!
De fiscus kijkt in dit soort gevallen heel anders naam de term "oud(hok)".
Waar het omgaat is dat je probeert een auto op basis van de initieele aanschafwaarde in je boeken te boeken , terwijl de feitelijke waarde/c.q de uitgegeven kosten aanzienlijk hoger liggen.
Maw: het bouwen van een complete nieuwe auto,een totale restauratie.
Dat is wat anders dan een motorblok ervan vervangen.
In bovengenoemde casus ga je, mijn inschatting, bij controle van een belastingadviseur gewoon nat.
Patty Brard lijkt op 500 meter ook nog 26,maar edward, wat de story je ook probeert wijs te maken, dat is ze niet!!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Roger B. schrijft:
Een taxatierapport bijvoorbeeld.
Als je je auto dan ook nogeens hebt verzekerd op basis van vervangingswaarde, lees een bedrag wat de restauratie dekt, en anderzijds geef je doodleuk die 5000 euro op als voorbeeldaanschafprijs/waarde, klopt dat dus voor geen meter.
Het is het 1 of het ander.
Ik zeg niet dat wat hij potentieel van plan is niet werkt.Ik benoem alleen hoe de belastingdienst (formeel) werkt.
de waarde in het economisch verkeer is waarover je bijtelling betaald als het voertuig ouder is dan 15 jaar... dat wil dus zeggen dat je strikt genomen bijtelling betaald over een reele waarde van de auto. wie bepaald wat die reele waarde dan is?
Een taxatierapport bijvoorbeeld.
Als je je auto dan ook nogeens hebt verzekerd op basis van vervangingswaarde, lees een bedrag wat de restauratie dekt, en anderzijds geef je doodleuk die 5000 euro op als voorbeeldaanschafprijs/waarde, klopt dat dus voor geen meter.
Het is het 1 of het ander.
Ik zeg niet dat wat hij potentieel van plan is niet werkt.Ik benoem alleen hoe de belastingdienst (formeel) werkt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
defender_de_gekste
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Gewoon deze kopen, v8 automaat en helemaal conform model 2007 en later.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213586931
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213586931
-
rob bosman
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
tim als ik de defender laat opknappen
en de auto staat voor weinig op papier
ga ik de auto natuurlijk niet voor veel verzekeren
als er iets gebeurd heb ik pech
en de auto staat voor weinig op papier
ga ik de auto natuurlijk niet voor veel verzekeren
als er iets gebeurd heb ik pech
-
rob bosman
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
die op auto scout staat is wel gaaf
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten