het restaureren van een defender naar model 2012

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 22:15

en is die dan wegen belasting vrij
en volgens mij gaat de bijtelling als die zakelijk is naar de dagwaarde
dus de dag waarde voor het restauren is niet zo veel denk ik

heeft die kennis ook airco, stuur bekrachteging, elektrische raambediening enz

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor tim » 16 Jul 2012, 22:28

Wat je feitelijk wilt is een oldtimer, maar dan primair fiscaal gezien, niet omwille van de auto en z'n historie/karakter.
Die vlieger gaat niet meer op, de met name zaken mensen die vroeger(lees 10 jaar geleden en verder terug ) een S type totaal lieten restaureren en dan dachten op basis van de economische waarde bijtelling te betalen.
Daar heeft de fiscus een einde aan gemaakt.Je betaalt gewoon over de taxatiewaarde, in bovenstaand geval pakweg over 50/80000 euro.

Nou zal het met een defender niet zo'n vaart lopen, maar een auto laten bouwen voor pakweg 30000 euro, en dan doodleuk 'm op de balans zetten voor 5000, dan vraag je om potentieele problemen , bij een controle althans.

Waar de scheidslijn ligt tussen gebruik maken van de regels, en misbruik, laat ik in het midden.
Maar wat je wilt kan in essentie niet.
Of het concreet voor jou verkeerd uitpakt zal de tijd moeten leren.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Edward » 16 Jul 2012, 22:33

tim schrijft:
Wat je feitelijk wilt is een oldtimer, maar dan primair fiscaal gezien, niet omwille van de auto en z'n historie/karakter.
Die vlieger gaat niet meer op, de met name zaken mensen die vroeger(lees 10 jaar geleden en verder terug ) een S type totaal lieten restaureren en dan dachten op basis van de economische waarde bijtelling te betalen.
Daar heeft de fiscus een einde aan gemaakt.Je betaalt gewoon over de taxatiewaarde, in bovenstaand geval pakweg over 50/80000 euro.

Nou zal het met een defender niet zo'n vaart lopen, maar een auto laten bouwen voor pakweg 30000 euro, en dan doodleuk 'm op de balans zetten voor 5000, dan vraag je om potentieele problemen , bij een controle althans.

Waar de scheidslijn ligt tussen gebruik maken van de regels, en misbruik, laat ik in het midden.
Maar wat je wilt kan in essentie niet.
Of het concreet voor jou verkeerd uitpakt zal de tijd moeten leren.



Dat is niet waar. De 110 van mijn maat is getaxeerd op 16.000 euro. Het blijft namelijk een oud hok. Nieuwe moto of niet. Als je in een MG een nieuwe motor monteert omdat de oude moe is loopt je dagwaarde ook nauwelijks op. Hij rijdt hem zakelijk en telt 30% van 16K bij zijn inkomen. Ik telde voor de 130 25% van 62K bij. :blink: :blink:

En ja, die 110 is voorzien van alles wat er op een 110 kan inclusief standkachel, leren interieur, alcantara hemel, koelbox en notenhouten betimmering. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Roger B. » 16 Jul 2012, 22:39

de waarde in het economisch verkeer is waarover je bijtelling betaald als het voertuig ouder is dan 15 jaar... dat wil dus zeggen dat je strikt genomen bijtelling betaald over een reele waarde van de auto. wie bepaald wat die reele waarde dan is?
gone

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 22:41

edward

weet jij waar die vriend dat heb laten doen
heb van paul van one-ten een standaard mailtje
gehad waar wat info in staat maar die is nu op vakantie
heb net een mail gestuurd naar defender centrum en
hun het zelfde gevraagd wat hun reactie af
ik kan bij de site van de belasting dienst hier niks over vinden
weten jullie waar zoiets staat op internet

en ik wil aan het uiterlijk van de defender niks veranderen maar meer van nu maken
vind het model top!!

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor tim » 16 Jul 2012, 22:42

Een s type van weet ik veel , pakweg 1965 is dan ook een heeeeeeeeeeeel oud hok.
De fiscus kijkt in dit soort gevallen heel anders naam de term "oud(hok)".

Waar het omgaat is dat je probeert een auto op basis van de initieele aanschafwaarde in je boeken te boeken , terwijl de feitelijke waarde/c.q de uitgegeven kosten aanzienlijk hoger liggen.
Maw: het bouwen van een complete nieuwe auto,een totale restauratie.
Dat is wat anders dan een motorblok ervan vervangen.

In bovengenoemde casus ga je, mijn inschatting, bij controle van een belastingadviseur gewoon nat.
Patty Brard lijkt op 500 meter ook nog 26,maar edward, wat de story je ook probeert wijs te maken, dat is ze niet!!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor tim » 16 Jul 2012, 22:54

Roger B. schrijft:
de waarde in het economisch verkeer is waarover je bijtelling betaald als het voertuig ouder is dan 15 jaar... dat wil dus zeggen dat je strikt genomen bijtelling betaald over een reele waarde van de auto. wie bepaald wat die reele waarde dan is?


Een taxatierapport bijvoorbeeld.
Als je je auto dan ook nogeens hebt verzekerd op basis van vervangingswaarde, lees een bedrag wat de restauratie dekt, en anderzijds geef je doodleuk die 5000 euro op als voorbeeldaanschafprijs/waarde, klopt dat dus voor geen meter.
Het is het 1 of het ander.

Ik zeg niet dat wat hij potentieel van plan is niet werkt.Ik benoem alleen hoe de belastingdienst (formeel) werkt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor defender_de_gekste » 16 Jul 2012, 23:00

Gewoon deze kopen, v8 automaat en helemaal conform model 2007 en later.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213586931

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 23:03

tim als ik de defender laat opknappen
en de auto staat voor weinig op papier
ga ik de auto natuurlijk niet voor veel verzekeren
als er iets gebeurd heb ik pech

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 23:11

die op auto scout staat is wel gaaf


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten