het restaureren van een defender naar model 2012

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Dixo » 16 Jul 2012, 21:27

@ topic starter: Is zoiets wat?

Klik!

Klassiek, vierkant, en toch voorzien van alle moderne opties.

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 21:42

ik wil wel mijn belasting voordeel houden
heb gezien bij een bedrijf one-ten
die nemen een oude defender en trekken die op nieuw op
maar wel het kenteken van een oldtimer wil de auto zakelijk gaan rijden
maar wil wel de luxe houden van een dagelijkse auto

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Roger B. » 16 Jul 2012, 21:46

waarom dan een 30 jaar oude als basis en niet beginnen met een versere? voor het belastingvrije hoef je het niet te doen vrees ik, als je ooit gecontrolleerd wordt met zoveel veranderingen vrees ik dat je een probleem met de belastingdienst krijgt.

Heb ooit met een 90 met BMW 6 cyl uit een P38 gereden...gaat hard, maar alles behalve prettig....auto is niet gebouwd voor zoveel kracht en snelheid

een carrosserie als die van de defender krijg je nevernooit stil bij 140kmh
gone

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor R1200C » 16 Jul 2012, 21:55

rob bosman schrijft:
ik wil wel mijn belasting voordeel houden
heb gezien bij een bedrijf one-ten
die nemen een oude defender en trekken die op nieuw op
maar wel het kenteken van een oldtimer wil de auto zakelijk gaan rijden
maar wil wel de luxe houden van een dagelijkse auto


Kies dan liever voor een goeie BMW E32, of iets ouder een E23. Dan heb je alle luxe die je wilt (en veeeel meer) zonder dat je aan deze heilloze weg begint. Een oude series opknappen tot wat jij wilt zal zeker heel moeilijk worden wil je binnen de regels van de belastingdienst blijven.

Hou je lekker je series voor het werk waar hij voor bedoeld is: lekker genieten en onthaasten ;)

BTW: een linkje naar dat bedrijf zou welkom zijn. Denk dat er hier heel veel mensen benieuwd zijn naar wat ze allemaal doen...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Edward » 16 Jul 2012, 22:01

R1200C schrijft:
rob bosman schrijft:
ik wil wel mijn belasting voordeel houden
heb gezien bij een bedrijf one-ten
die nemen een oude defender en trekken die op nieuw op
maar wel het kenteken van een oldtimer wil de auto zakelijk gaan rijden
maar wil wel de luxe houden van een dagelijkse auto


Kies dan liever voor een goeie BMW E32, of iets ouder een E23. Dan heb je alle luxe die je wilt (en veeeel meer) zonder dat je aan deze heilloze weg begint. Een oude series opknappen tot wat jij wilt zal zeker heel moeilijk worden wil je binnen de regels van de belastingdienst blijven.

Hou je lekker je series voor het werk waar hij voor bedoeld is: lekker genieten en onthaasten ;)

BTW: een linkje naar dat bedrijf zou welkom zijn. Denk dat er hier heel veel mensen benieuwd zijn naar wat ze allemaal doen...


Denk dat de meesten hier Paul Stroink van One Ten wel kennen hoor! :P :P

Zeker de prikkers onder ons. Alleen voor wat zo'n wagen kost kun je heel veel mrb betalen. Dus tenzij je hem zakelijk wil rijden en een dikke bijtelling wilt omzeilen kan het never nooit uit om zo'n wagen te bouwen en zeker niet te laten bouwen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 22:03

weet iemand waar ik het beste onderdelen vandaan kan halen
heeft iemand een ineternet site voor me

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 22:05

weet iemand wat zoiets kost
als je het laat bouwen door paul van one-ten

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor R1200C » 16 Jul 2012, 22:06

Edward schrijft:
Denk dat de meesten hier Paul Stroink van One Ten wel kennen hoor! :P :P

Zeker de prikkers onder ons. Alleen voor wat zo'n wagen kost kun je heel veel mrb betalen. Dus tenzij je hem zakelijk wil rijden en een dikke bijtelling wilt omzeilen kan het never nooit uit om zo'n wagen te bouwen en zeker niet te laten bouwen.


Dat hij het was had ik wel verwacht maar dat hij hybrides maakt die door de b-dienst en RDW als oldtimer worden gezien is nieuw voor me...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Edward » 16 Jul 2012, 22:08

rob bosman schrijft:
weet iemand wat zoiets kost
als je het laat bouwen door paul van one-ten


Hangt van je pakket eisen af, maar kennis van me was met een 110 uit 1985 met een nette gespoten body, Td5 blok, nieuw interieur en gegalvaniseerd chassis € 32.000,- kwijt. Die is weliswaar niet gebouwd door Paul.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Marco 109
Berichten: 530
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 16:25
Locatie: Emmer-Compascuum

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Marco 109 » 16 Jul 2012, 22:13

Ik ken wel iemand die weet wat het kost als je het door one-ten laat doen.
Hij heet Paul en is te bereiken via one-ten.....

Moet wel een beetje geduld hebben, want hij heeft geloof ik een wachtlijst, en hij doet niet aan belastingomzeiling ofzo. Bouwt gewoon wat de klant wil
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten