Dagevenement 19 augustus 2012...

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Thomas Td5

Re:Dagevenement 19 augustus 2012...

Berichtdoor Thomas Td5 » 26 Jul 2012, 13:38

arjan_de_jong schrijft:
Wat voor een terein is het? Beetje vergelijkbaar met heerde?

Hier wat foto's van twee jaar geleden op de Landsard:

Er is veel blubber, maar als het regent in de dagen ervoor kan het echt enorm veel blubber worden.

Overigens heb ik een keer de Landsard gereden met straatbanden en ben ik niet vast komen te zitten. ;) (Ik reed toen een blauw/rode route, was een omleiding omdat er verderop iemand goed vast zat.) Wel een vervelend akkefietje met een boom gehad. :S Gelukkig viel de schade mee.

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 26 Jul 2012, 15:57

Dus er zijn net als in heerde verschillende kleuren.

Daar heb ik een heel stuk rood gereden waarbij ik maar 1 keer niet bij een hoge helling boven kom komen. Uiteindelijk met hulp van een lier van een defender boven kunnen komen.

Als ik dat zo zie lijkt het me zeker leuk om heen te gaan!

Je mag zeker niet met 1 pas 2 landrovers mee nemen? Ben er nog niet over uit namelijk. Of de 109 of de 110
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

R1200C

Berichtdoor R1200C » 26 Jul 2012, 16:41

Je mag ze wel mee nemen, maar tegelijkertijd er mee het terrein in gaan mag volgens mij niet. Maar er wordt gecontroleerd op basis van de sticker die je bij het inschrijven krijgt, als je perse zou willen zou je de ene keer een rondje met de ene kunnen rijden en de andere keer met de andere. Al moet je formeel gezien wel het kenteken doorgeven...

Maar neem ze gewoon allebei mee en overleg even met de organisatie ter plaatse. Dan weet je het helemaal zeker.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 26 Jul 2012, 16:56

arjan_de_jong schrijft:
Dus er zijn net als in heerde verschillende kleuren.

Je hebt altijd blauwe, rode en zwarte routes op off-road evenementen. Hoe zwaar ze zijn ligt aan het terrein en het weer. Soms rij je blauw met twee vingers in je neus en ga je eens rood doen op een evenement. Maar je hebt ook evenementen waarbij blauw al zwaar genoeg is. Afhankelijk van het weer kan een blauwe route op de Landsard al vrij heftig worden.

arjan_de_jong schrijft:

Je mag zeker niet met 1 pas 2 landrovers mee nemen? Ben er nog niet over uit namelijk. Of de 109 of de 110

Een tip, je moet het niet erg vinden als allebei krassen krijgen. ;) Geen idee of je aan dat soort dingen hecht, maar er staan serieus veel bomen op de Landsard. Heerde heeft alleen in het midden van de baan een paar bomen en vaak kan je dat nog overslaan.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 26 Jul 2012, 17:13

Thomas Td5 schrijft:
Een tip, je moet het niet erg vinden als allebei krassen krijgen. ;) Geen idee of je aan dat soort dingen hecht, maar er staan serieus veel bomen op de Landsard. Heerde heeft alleen in het midden van de baan een paar bomen en vaak kan je dat nog overslaan.

Hangt een beetje van de paden af die je volgt. Sommige bomen staan inderdaad vrij dicht bij maar je kunt prima rond rijden zonder dat je krassen krijgt. Moet je natuurlijk wel een beetje kunnen sturen en inzicht hebben in het terrein ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jul 2012, 18:58

Thomas Td5 schrijft:
[b]

je heb vorig jaar met mij mee gereden tussen die bomen.....alleen een keer met een boom de rechter spiegel ingeklapt (had ook kunnen stoppen en het met de hand doen) verder niets geraakt.....

als je bang bent dat ie vuil wordt, of dat er een veegje van een takje op je lak komt kun je beter op de openbare verharde weg blijven, en dan nog...
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 26 Jul 2012, 19:38

Roger B. schrijft:
Thomas Td5 schrijft:
[b]

je heb vorig jaar met mij mee gereden tussen die bomen.....alleen een keer met een boom de rechter spiegel ingeklapt (had ook kunnen stoppen en het met de hand doen) verder niets geraakt.....

als je bang bent dat ie vuil wordt, of dat er een veegje van een takje op je lak komt kun je beter op de openbare verharde weg blijven, en dan nog...

Je kunt beter die bomen tegen komen dan mij :P
Ben er dit keer nie bij nie dus allemaal naar Veldhoven :whistle:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 26 Jul 2012, 22:53

Roger B. schrijft:

Die boom kwam ik toen alleen tegen omdat ik weg gleed in de modder. Kon gas geven en wegsturen waar ik zin in had, het gewicht van de Disco won van de weinige grip die ik had. Gelukkig zijn treeplanken ook prima treesliders. ;) Viel mee achteraf, 100 euro en de boel was weer recht.

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 27 Jul 2012, 10:22

Krasjea? Hae het maar geen landrover moeten worden....

Ik zie nog wel even wat ik doe.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Vet

Berichtdoor Vet » 03 Aug 2012, 21:19

wat nou krasjes, bij de landrover hebben we het toch over littekens???
(of oorlogswonden?)
Herman

Terug naar “Evenementen”