chassis verlengen 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re:chassis verlengen 110

Berichtdoor Edward » 14 Jul 2012, 19:47

De regelgeving veranderd constant, dus tenzij je bij alle info ook data hebt is dat nuttteloos. Ik heb je al aangeven dat het geen probleem is om je chassis te verlengen zolang je dat maar even met de RDW opneemt. Wat wil je meer horen? :huh: :huh:

Voor wat betreft het verlengen van een oldtimer is het kwestie van hoe de regelgeving geïnterpreteerd wordt door de persoon die je zaak behandeld. Heb eens bij de RDW gestaan met een Unimog die gewoon belastingvrij bleef, heb er ook ooit gestaan met een Land Cruiser die als samengesteld aangemerkt was door de verlenging. Argumentatie bij de Mog was dat er niks wezenlijk veranderd was alleen meer ruimte gecreëerd voor de slaapunit, argumentatie bij de Cruiser was dat er nooit een Cruiser met die wielbasis en specs bestaan heeft af fabriek en het dus een nieuw voertuig was. :whistle:

Beide redenaties kan ik begrijpen.

Gewoon overleggen met de RDW dus. :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jul 2012, 19:48

en al vind je iemand die het zelf gedaan heeft (heb je al naar zoiemand verwezen, maar dat lees je misschien niet...nogmaals: LUCAS.) dan nog kan er fors verschil per RDWstation zijn met de exacte eisen en wensen van de keurmeester... dus ga nou gewoon daar waar ie gekeurd moet worden vragen hoe ze het willen hebben.
gone

tim

Berichtdoor tim » 14 Jul 2012, 20:07

Hurbie,

de reacties van dixo, joost, edward en roger kloppen allemaal.
de eene reactie komt er wat "aardser"uit dan de ander.
ben zelf bezig met m'n 110 te gaan laten groeien naar een 130(savonds veel wortelen onder de bodemgroep leggen..)
afijn, contact hierover gehad met de rdw, kort door de bocht: doe het goed en netjes.
de rdw wil wil best met je meedenken, mits je je zaken serieus voorlegt, generaal gezegd.

daarnaast: onlangs met een motorfiets bij ze geweest waar geen enkele vorm van papieren/documentatie meer bij aanwezig was, als gevolg van een woninginbraak/diefstal: met de wet in hun hand hadden ze "no way gosee" mij kunnen verkopen, maar door de bijzondere omstandigheden en een bijbehorende houding mijnerzijds nemen ze het verzoek van een kentekenaanvraag toch in behandeling.
(natuurlijk nadat ik had gedreigd met een gastoptreden van K3 bij hun keuringsstation..)

met andere woorden: op het moment dat jij met een niet abc verhaal bij de rdw aanklopt, is er geen abc antwoord te geven.
Het blijft zoals anderen al hebben aangegeven afhankelijk van de specifieke casus.
like it or not.

derhalve sluit ik me aan: leg het verhaal goed en compleet voor bij de rdw, en doe je huiswerk van te voren.

succes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 14 Jul 2012, 20:46

Ja jongens,kom op zeg, schrijft Hurbie nou zo onduidelijk of zijn jullie zo niet slim?
Hij wil niet lezen dat hij naar de RDW moet, hij wil juist ervaringen dat het kan lezen, en dan wel van mensen die het zelf hebben meegemaakt.
Dus hij zit niet te wachten op onvriendelijke verhalen van mensen die weten hoe het werkt, en dat hij de RDW kan bellen had hij zelf al bedacht.....

:silly: Sorry, verjaardagsvisite doet druk, en ik heb een paar biertjes op dus ik dacht ik vat het even duidelijk samen :silly:

M.a.w. Zucht....... Stel een vraag en luister/lees het antwoord, of stel geen vraag....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

R1200C

Berichtdoor R1200C » 14 Jul 2012, 22:25

tim schrijft:
maar door de bijzondere omstandigheden en een bijbehorende houding mijnerzijds nemen ze het verzoek van een kentekenaanvraag toch in behandeling.

Das goed nieuws! Dus binnenkort rijdt er weer een leuke motor door het land!
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

tim

Berichtdoor tim » 14 Jul 2012, 22:35

Yep!, en als ik dus onder de pier van scheveningen knal, dan denk ik gewoon aan mijn zegetocht bij lake rouge te senegal!

ooh, en ivm die 50 kilo hond en een wenteltrap: ik slaap inmiddels maar voorlopig beneden..!
maar volgens mij heeft dat niets met een 900 ie elefant en een chassisverlenging te maken.. :blush: :blush:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

R1200C

Berichtdoor R1200C » 14 Jul 2012, 22:39

tim schrijft:
Yep!, en als ik dus onder de pier van scheveningen knal, dan denk ik gewoon aan mijn zegetocht bij lake rouge te senegal!

ooh, en ivm die 50 kilo hond en een wenteltrap: ik slaap inmiddels maar voorlopig beneden..!
maar volgens mij heeft dat niets met een 900 ie elefant en een chassisverlenging te maken.. :blush: :blush:

Denk dat de conclusie toch al langs is gekomen dus...

Maar goed om te horen dat je voor het moment een oplossing hebt gevonden ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Terug naar “Techniek”