swivels vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

Re:swivels vervangen

Berichtdoor piet_g » 24 Jul 2012, 10:21

rechts voor 2
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 24 Jul 2012, 10:46

hallo Piet,

Het 'ontbrekende' boutje is die starterhole waarover ik al schreef.
verder lijkt het er inderdaad op dat je maar 1 boutje per trommel hebt.
Langs de wielbouten zie ik veel corrosie, goede kans dat die de bewegingsvrijheid van de trommels zeer ernstig belemmeren.
kunnen de naven wel vrij draaien?

Bij mij zat 1 trommel ook goed vast. Wat voorzichtige tikjes aan de achterkant met een zware hamer hielp het loskomen wel.
Opletten dat je alleen de trommel raakt en niet de achterplaat (evt eerst blokje hout tegen de trommel aanzetten en daarop tikken met hamer) en de roest bij de wielbouten met een staalborstel weghalen en evt een klein beetje kruipolie ertussen.

groetjes, Fenna
Afbeelding

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Jul 2012, 11:03

fenix2 schrijft:
hallo Piet,

Het 'ontbrekende' boutje is die starterhole waarover ik al schreef.
verder lijkt het er inderdaad op dat je maar 1 boutje per trommel hebt.
Langs de wielbouten zie ik veel corrosie, goede kans dat die de bewegingsvrijheid van de trommels zeer ernstig belemmeren.
kunnen de naven wel vrij draaien?

Bij mij zat 1 trommel ook goed vast. Wat voorzichtige tikjes aan de achterkant met een zware hamer hielp het loskomen wel.
Opletten dat je alleen de trommel raakt en niet de achterplaat (evt eerst blokje hout tegen de trommel aanzetten en daarop tikken met hamer) en de roest bij de wielbouten met een staalborstel weghalen en evt een klein beetje kruipolie ertussen.

groetjes, Fenna

Hallo Fenna,

Dat ene bouthe dat er uit is (dus niet de starterhole) ontbrak al toen ik het wiel er af haalde.
De naven kunnen wel vrij draaien. het kost me niet veel moeite om de naaf rond te krijgen (laro staat in lage gearing en versnelling dus kan echt alleen de wielnaven draaien)

ga het vanavond eens proberen met het nog beter schoonmaken en de kruipolie. kijken of ik ze er dan wel af kan krijgen.

dank piet
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 24 Jul 2012, 13:12

Ik heb laatst ook lopen emmeren om mijn trommels eraf te krijgen. Met wat WD40 ingespoten en daarna met een M10 bout in dat hulpgat (past eigenlijk net niet, heel voorzichtig beginnen) de trommel eraf kunnen krijgen, na wat gehamer op de zijkanten met een rubber hamer.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Jul 2012, 21:17

whoehoe.. heb de trommels er af gekregen na wat aanmoedigingen met de hamer :D.

alleen balen dat ik vond wat ik verwachte.. de linker rem cilinder lekt.
------

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 24 Jul 2012, 21:19

ach Piet,

dan weet je in ieder geval waarvoor je je zweet hebt geinvesteerd ;-)
Afbeelding

Terug naar “Techniek”