ja mannen jullie krijgen mij toch niet op de kast :) elke dag dat ik in mijn "santana"
rij geniet ik met volle teugen en een om dat gevoel en passie gaat het ons toch allemaal en dat is het gene wat we delen.
ik zie jullie misschien wel in september
tot dan.
:lol:
APK keuring Santana
Re:APK keuring Santana
R1200C schrijft:
Goh, altijd gedacht dat ik maar 2 land rover had, blijken er nu toch 3 te zijn :woohoo:
Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat het geen Land Rovers zijn maar Suzuki's... :P
Goh, altijd gedacht dat ik maar 2 land rover had, blijken er nu toch 3 te zijn :woohoo:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
marcenvon schrijft:
Het automerk Daf is gekocht door Volvo en opgeheven. Dus ging de wagen Volvo heten omdat het een Volvo was. De 340 was ook grotendeels ontwikkeld door Daf maar is een Volvo.
Het vrachtwagenmerk is gekocht door Paccar en die hebben ervoor gekozen de merknaam Daf te behouden. Die wagens worden nog steeds in Eindhoven gebouwd en heten dus ook Daf. Sterker nog, het zijn Dafs!! ;) ;)
Edward schrijft:
Seat heeft de oude Panda nog een tijd gebouwd als Seat Marbella. Dat is een Seat en geen Fiat.
Hoe was het ook alweer met ons aller Dafje dat een Volvo werd, terwijl het dezelfde auto bleef? ;)
Het automerk Daf is gekocht door Volvo en opgeheven. Dus ging de wagen Volvo heten omdat het een Volvo was. De 340 was ook grotendeels ontwikkeld door Daf maar is een Volvo.
Het vrachtwagenmerk is gekocht door Paccar en die hebben ervoor gekozen de merknaam Daf te behouden. Die wagens worden nog steeds in Eindhoven gebouwd en heten dus ook Daf. Sterker nog, het zijn Dafs!! ;) ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Santana especial
Ik schaam of verdedig me ook niet, ik heb er immers zelf voor gekozen om erin te rijden. Ik schrijf niets beledigends en val zeker niemand aan, laat staan dat ik teksten als gelul e.d gebruik. Je draait het in mijn ogen om, wat ik wil aantonen is dat er sinds jaar en dag vrijwel ieder automerk in licentie over de hele wereld wordt en is gemaakt. Dit wordt door iedereen als normaal ervaren maar als het over Landrovers gaat is de wereld opeens te klein en wordt dit als een aanval opgevat.
De vroege in licentie gebouwde Landrovers uit Spanje droegen de volle naam landrover series. Dat heeft niets met een waardeoordeel te maken en zeker niet met mijn gelijk halen, Het is gewoon een feit.
De dicht bij huis vergelijking van Mitsubishi en Volvo uit een en dezelfde fabriek in Limburg, was slechts ter illustratie.
Waren de in licentie gebouwde Landrovers van Minerva in Belgie en de Landrover van Tempo uit Duitsland dan ook geen Landrovers? Je zou verbaasd zijn als je wist wat daar nog van rondrijd zonder dat de eigenaars ervanaf weten.
De vroege in licentie gebouwde Landrovers uit Spanje droegen de volle naam landrover series. Dat heeft niets met een waardeoordeel te maken en zeker niet met mijn gelijk halen, Het is gewoon een feit.
De dicht bij huis vergelijking van Mitsubishi en Volvo uit een en dezelfde fabriek in Limburg, was slechts ter illustratie.
Waren de in licentie gebouwde Landrovers van Minerva in Belgie en de Landrover van Tempo uit Duitsland dan ook geen Landrovers? Je zou verbaasd zijn als je wist wat daar nog van rondrijd zonder dat de eigenaars ervanaf weten.
Waar je mis gaat is dat Santana het ontwerp van Land Rover heeft gepakt en aangepast. Daardoor is het anders dan de voorbeelden van de andere merken die worden aangehaald die auto's bouwen conform de specs van de originele fabrikant. Dus of een fabriek van hutsefluts een auto produceert of de fabriek van hatseflats maakt niets uit. Het is nog steeds dezelfde auto.
Santana heeft, net als de Minerva's, de basis van de Land Rover gepakt en die naar eigen idee aangepast en verbeterd. En dat maakt dat het geen Land Rovers (meer) zijn.
Santana heeft, net als de Minerva's, de basis van de Land Rover gepakt en die naar eigen idee aangepast en verbeterd. En dat maakt dat het geen Land Rovers (meer) zijn.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
De auto's in Born worden niet in licentie gebouwd maar in opdracht van Volvo etc, is dus geen vergelijk.
Het zelfde geld voor de genoemde appeltjes, dat meneer appel nou weer licentie's van iemand anders mag gebruiken is weer een ander verhaal.
Groet Ron
Net de belastingdienst makkelijker kunnen we het niet maken :side:
Het zelfde geld voor de genoemde appeltjes, dat meneer appel nou weer licentie's van iemand anders mag gebruiken is weer een ander verhaal.
Groet Ron
Net de belastingdienst makkelijker kunnen we het niet maken :side:
110-Td5 X-tech 2006
"Leuke" discussie heb ik zo op gang gebracht, maar al met al heb ik pas twee namen gehoord.
In ieder geval bedankt voor de tips en ik zal mijn Santana in de toekomst maar geen Landrover meer noemen, hoewel er toch duidelijk op het stuur Landrover Santana staat.....
In ieder geval bedankt voor de tips en ik zal mijn Santana in de toekomst maar geen Landrover meer noemen, hoewel er toch duidelijk op het stuur Landrover Santana staat.....
-
Santana especial
Ja dat is zo en daar heb je, met uitzondering van de vroege series modellen, gelijk in, maar ik weet uit ervaring dat ook 'gewone' in licentie gebouwde auto's, of zelfs uit eigen verschillende fabrieken, onderling verschillen. Vaak kleine niet opvallende zaken maar het is zeker niet zo dat 'in licentie' gebouwd betekend 'gelijk aan'.
De fabrikanten zijn maar al te bang dat de licentiemodellen als namaak of tweederangs auto wordt gezien. Feitelijk is dat doorgaans niet zo maar zo reageren mensen nou eenmaal.
Natuurlijk begrijp ik de reacties best, maar een zekere 'merkblindheid' kan een aantal niet ontzegt worden. (Dat is ook de reden dat ik, de natuurlijk altijd mank gaande, vergelijkingen als bijvoorbeeld Foxcon-Apple aanhaal.) Sommige ronduit onsymphatieke reacties zijn gewoon misplaatst en onnodig ze schaden het Forum.
Op Wikipedia is men erg duidelijk over de vroege in Spanje gebouwde Landrovers.
De fabrikanten zijn maar al te bang dat de licentiemodellen als namaak of tweederangs auto wordt gezien. Feitelijk is dat doorgaans niet zo maar zo reageren mensen nou eenmaal.
Natuurlijk begrijp ik de reacties best, maar een zekere 'merkblindheid' kan een aantal niet ontzegt worden. (Dat is ook de reden dat ik, de natuurlijk altijd mank gaande, vergelijkingen als bijvoorbeeld Foxcon-Apple aanhaal.) Sommige ronduit onsymphatieke reacties zijn gewoon misplaatst en onnodig ze schaden het Forum.
Op Wikipedia is men erg duidelijk over de vroege in Spanje gebouwde Landrovers.
-
Roger B.
Santana especial schrijft:
als een merk zijn naam wil blijven verbinden aan deze licentiebouwen, dan blijft het gewoon een auto van dat merk. Zodra dat niet meer zo is, en de licentiebouw krijgt een ander merknaampje, is het DUS geen auto meer van de licentiegever.
mitsu en volvo uit born zijn mitsus en volvos
minerva en tempo....zijn die als landrover op de markt gezet, of stond er minerva of tempo op? eerste geval zijn het Landrovers, tweede geval niet...
niks met waardeoordeel te maken, gewoon met het merk dat zijn naam er op laat zetten
wat ik wil aantonen is dat er sinds jaar en dag vrijwel ieder automerk in licentie over de hele wereld wordt en is gemaakt. Dit wordt door iedereen als normaal ervaren maar als het over Landrovers gaat is de wereld opeens te klein en wordt dit als een aanval opgevat.
als een merk zijn naam wil blijven verbinden aan deze licentiebouwen, dan blijft het gewoon een auto van dat merk. Zodra dat niet meer zo is, en de licentiebouw krijgt een ander merknaampje, is het DUS geen auto meer van de licentiegever.
mitsu en volvo uit born zijn mitsus en volvos
minerva en tempo....zijn die als landrover op de markt gezet, of stond er minerva of tempo op? eerste geval zijn het Landrovers, tweede geval niet...
niks met waardeoordeel te maken, gewoon met het merk dat zijn naam er op laat zetten
gone
nou hebben we dat ook weer gehad...........volgens mij gaat het zo regenen
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....