Gaan we weer 'Rookvrij Utrecht'
-
Roger B.
Re:Gaan we weer 'Rookvrij Utrecht'
nu is het echt wel zo dat een originele klassieker (dus niet een auto van 30 jaar oud met een motor van 5 jaar terug erin) meer vervuilende uitstoot heeft, dus in dat opzicht snap ik de selectie op leeftijd wel.... maar helaas kan een auto uit 2005 gerust schoner zijn dan een andere uit 2009 en dus gaat het verhaaltje leeftijd niet per definitie op... dus zou je voertuigen moeten inschalen op vervuilingsgraad (zoals dus in DLD gebeurd)
gone
Maar als je nu in de stad woont en weinig te makken hebt en een auto jonger dan 8 of 10 jaar oud simpelweg niet kunt betalen? Heb je dan dikke pech en moet je maar op de fiets naar de rand van de stad fietsen om aldaar in je auto naar het werk te stappen? :huh: :huh:
Nogal dikke discriminatie lijkt me. Als of iedereen zomaar een alternatief kan hebben voor de auto. :dry:
Nogal dikke discriminatie lijkt me. Als of iedereen zomaar een alternatief kan hebben voor de auto. :dry:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Nee, daar gaan we weer uitzonderingen voor maken.
Gewoon weer een extra sticker op de voorruit speiaal voor bewoners, tegen betaling natuurlijk.
Want daar begon het natuurlijk om, in deze tijd van bezuinigen :(
Groet Ron
Gewoon weer een extra sticker op de voorruit speiaal voor bewoners, tegen betaling natuurlijk.
Want daar begon het natuurlijk om, in deze tijd van bezuinigen :(
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Lucas van Lierop
Gelukkig wonen wij net buiten de echte binnenstad maar ik wordt hier toch niet erg blij van...
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Dat kan ik me voorstellen, geneuzel allemaal.
Groet Ron
Ps en voor je het weet, "Als er een stad over de dam is...................."
Groet Ron
Ps en voor je het weet, "Als er een stad over de dam is...................."
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Lucas van Lierop schrijft:
Je wordt toch ook niet blij van met de auto de binnenstad in ? (Dat geldt voor zo ongeveer iedere binnenstad van een stad die de naam stad verdient.)
Ik heb 20 jaar in Utrecht gewoond, en toen was de binnenstad nog "gewoon" toegankelijk maar zelfs toen was er geen winst te behalen met de auto in de stad.
Groeten MarcS
Gelukkig wonen wij net buiten de echte binnenstad maar ik wordt hier toch niet erg blij van...
Je wordt toch ook niet blij van met de auto de binnenstad in ? (Dat geldt voor zo ongeveer iedere binnenstad van een stad die de naam stad verdient.)
Ik heb 20 jaar in Utrecht gewoond, en toen was de binnenstad nog "gewoon" toegankelijk maar zelfs toen was er geen winst te behalen met de auto in de stad.
Groeten MarcS
- Ray vd Velden
Ga egnie Viedsen nie das voor losers :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Landmarcs
Highlander schrijft:
Ze gaan dan ook morge nie daaro maar in Luik viedse, en naast een boel loezers is er ook altijd een winnaar.
Ik neem aan dat morgeh Luik een soort "spergebiet" is voor om het even welke auto -- leuk voor al die vakantiegangers op weg naar het zuiden.
Groeten MarcS
Ga egnie Viedsen nie das voor losers :P
Ze gaan dan ook morge nie daaro maar in Luik viedse, en naast een boel loezers is er ook altijd een winnaar.
Ik neem aan dat morgeh Luik een soort "spergebiet" is voor om het even welke auto -- leuk voor al die vakantiegangers op weg naar het zuiden.
Groeten MarcS
-
Roger B.
en weer weken fietsgeneuzel ....niet alleen hier, maar ook op tv.
maar inderdaad, zat lui in nl die zich geen jong autotje kunnen permiteren...die moeten dan maar zoals ed zegt de auto buiten de stad.zetten zeker?
en als het nou zou helpen......in dld heeft de adac al geconcludeert na onderzoek dat het effekt nihil is, en het dus alleen geldklopperij is
maar inderdaad, zat lui in nl die zich geen jong autotje kunnen permiteren...die moeten dan maar zoals ed zegt de auto buiten de stad.zetten zeker?
en als het nou zou helpen......in dld heeft de adac al geconcludeert na onderzoek dat het effekt nihil is, en het dus alleen geldklopperij is
gone
-
Frankvandenberg
We kunnen ook met z'n alle een ritje door Utrecht maken met een korte stop voor het stadhuis of het partijbureau van GroenLinks. Denk dat de boodschap dan wel duidelijk is wanneer we met genoeg auto's komen. En het landelijke nieuws daarmee halen! Geen probleem hier...
Het is voor mij personelijk niet zo storend deze maatregel. Maar heb het écht te doen met mensen die financieel gezien maar net aan een autootje kunnen rijden. Straks wordt deze groep gedwongen hun bolide maar naar de sloop te brengen terwijl iemand met een nieuwe LandRover, Ferrari of Hummer wel welkom is in de binnenstad.
Maar denk dat de maatregel die nu is voorgesteld het, net als in Amsterdam, niet zal halen.
Het is voor mij personelijk niet zo storend deze maatregel. Maar heb het écht te doen met mensen die financieel gezien maar net aan een autootje kunnen rijden. Straks wordt deze groep gedwongen hun bolide maar naar de sloop te brengen terwijl iemand met een nieuwe LandRover, Ferrari of Hummer wel welkom is in de binnenstad.
Maar denk dat de maatregel die nu is voorgesteld het, net als in Amsterdam, niet zal halen.