defender voor dagelijks gebruik
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:defender voor dagelijks gebruik
ja ed, als je zelf een grote auto kiest is dat een keuze.... maar als je van je baas een auto rijdt en daarmee elke dag naar de klant moet, is het niet jouw keuze dat die auto dan INCL BPM bij je salaris geteld wordt
gone
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:defender voor dagelijks gebruik
Roger B. schrijft:
En dat is natuurlijk juist de groep (detachering/uitzendwerk) die veelal een auto van de zaak hebben.
Roger B. schrijft:
Als je een keuze hebt in welke auto je krijgt van de zaak dan kan je de kosten beperken door een klein, goedkoop autootje te kiezen met lage bijtelling. Voor mensen met bestelbussen gaat dat niet op.
In feite zal dit beleid ervoor zorgen dat mensen meer kilometers gaan maken. Als je al betaald voor je auto van de zaak dan wil je maximaal ermee rijden omdat het toch hetzelfde kost.
maar dat betekend dan dat al die lui die lokatiewerk doen bijtelling over hun auto van de zaak krijgen... kolere.....
En dat is natuurlijk juist de groep (detachering/uitzendwerk) die veelal een auto van de zaak hebben.
Roger B. schrijft:
maar als je van je baas een auto rijdt en daarmee elke dag naar de klant moet, is het niet jouw keuze dat die auto dan INCL BPM bij je salaris geteld wordt
Als je een keuze hebt in welke auto je krijgt van de zaak dan kan je de kosten beperken door een klein, goedkoop autootje te kiezen met lage bijtelling. Voor mensen met bestelbussen gaat dat niet op.
In feite zal dit beleid ervoor zorgen dat mensen meer kilometers gaan maken. Als je al betaald voor je auto van de zaak dan wil je maximaal ermee rijden omdat het toch hetzelfde kost.
Re:defender voor dagelijks gebruik
Roger B. schrijft:
Dan zul je dus met je eigen auto naar en van het werk moeten. Of dat haalbaar is dat boeit de heren in Den Haag niet. Net zoals er geen bestelwagen te vinden is in de klasse waar ze iedereen in willen pesten. Leuker kunnen ze het niet maken. :blink: :blink:
Nog effe en open een vestiging 25km verderop en ik ga met witte platen rijden. :blush: :blush:
ja ed, als je zelf een grote auto kiest is dat een keuze.... maar als je van je baas een auto rijdt en daarmee elke dag naar de klant moet, is het niet jouw keuze dat die auto dan INCL BPM bij je salaris geteld wordt
Dan zul je dus met je eigen auto naar en van het werk moeten. Of dat haalbaar is dat boeit de heren in Den Haag niet. Net zoals er geen bestelwagen te vinden is in de klasse waar ze iedereen in willen pesten. Leuker kunnen ze het niet maken. :blink: :blink:
Nog effe en open een vestiging 25km verderop en ik ga met witte platen rijden. :blush: :blush:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:defender voor dagelijks gebruik
tim schrijft:
De km vergoeding gaat ook belast worden volgens het Lente akkoord. Je gaat over die 19 cent per km loonbelasting betalen. Het was onbelast al geen vetpot, maar met loonbelasting erbij is het niets meer.
Hoe dan ook ga je "gestraft" worden als je moet reizen voor je werk.
tim schrijft:
Als ondernemer kan je nog zo'n constructie maken. Maar als jij voor een baas werkt en via een leasemaatschappij een auto moet kiezen dan gaat dit niet. Je kan niet zeggen tegen de leasemaatschappij doe maar een 38A uit 1995. ;)
Alhoewel, een gat in de markt zometeen. ;)
Is het dan een optie om de auto uit de zaak te halen en over te gaan op kilometervergoeding?
De km vergoeding gaat ook belast worden volgens het Lente akkoord. Je gaat over die 19 cent per km loonbelasting betalen. Het was onbelast al geen vetpot, maar met loonbelasting erbij is het niets meer.
Hoe dan ook ga je "gestraft" worden als je moet reizen voor je werk.
tim schrijft:
of een auto van de zaak van 15 jaar /of ouder, dan 35 % bijtelling over de marktwaarde, maar wel full time kunnen rijden en alle kosten aftrekbaar.
Als ondernemer kan je nog zo'n constructie maken. Maar als jij voor een baas werkt en via een leasemaatschappij een auto moet kiezen dan gaat dit niet. Je kan niet zeggen tegen de leasemaatschappij doe maar een 38A uit 1995. ;)
Alhoewel, een gat in de markt zometeen. ;)
Re:defender voor dagelijks gebruik
Roger B. schrijft:
Maarja het was dan toch jou keuze om voor die man te gaan werken :side:
Groet Ron
Ps is het niet linksom dan is het wel rechtsom dat ze voor je centen komen, dus maak je daar maar niet druk over in september.
ja ed, als je zelf een grote auto kiest is dat een keuze.... maar als je van je baas een auto rijdt en daarmee elke dag naar de klant moet, is het niet jouw keuze dat die auto dan INCL BPM bij je salaris geteld wordt
Maarja het was dan toch jou keuze om voor die man te gaan werken :side:
Groet Ron
Ps is het niet linksom dan is het wel rechtsom dat ze voor je centen komen, dus maak je daar maar niet druk over in september.
110-Td5 X-tech 2006
Re:defender voor dagelijks gebruik
Thomas Td5 schrijft:
Moet je voor de grap eens googlen op " lease van oldtimer" hoeveel aanbieders had je gehad willen hebben?
Maar als jij voor een baas werkt en via een leasemaatschappij een auto moet kiezen dan gaat dit niet. Je kan niet zeggen tegen de leasemaatschappij doe maar een 38A uit 1995. ;)
Alhoewel, een gat in de markt zometeen. ;)
Moet je voor de grap eens googlen op " lease van oldtimer" hoeveel aanbieders had je gehad willen hebben?
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:defender voor dagelijks gebruik
Ron63 schrijft:
ja, dat klopt, maar je werkt al voor je baas, rijdt al met die bus vol gereedschap, en bent van dusdanige leeftijd dat effe een andere baas zoeken niet echt een optie is....
en met je prive auto naar het bedrijf van je baas rijden om die bus te halen kost je ook geld en tijd....want reiskpstenvergoeding ook belast.
@thomas, meer km met auto van baas gaat ook niet op....zat werkgevers die privegebruik niet toestaan....dan mag je dus belasting betalen over een auto waarmee je prive niks mag
Roger B. schrijft:
ja ed, als je zelf een grote auto kiest is dat een keuze.... maar als je van je baas een auto rijdt en daarmee elke dag naar de klant moet, is het niet jouw keuze dat die auto dan INCL BPM bij je salaris geteld wordt
Maarja het was dan toch jou keuze om voor die man te gaan werken :side:
Groet Ron.
ja, dat klopt, maar je werkt al voor je baas, rijdt al met die bus vol gereedschap, en bent van dusdanige leeftijd dat effe een andere baas zoeken niet echt een optie is....
en met je prive auto naar het bedrijf van je baas rijden om die bus te halen kost je ook geld en tijd....want reiskpstenvergoeding ook belast.
@thomas, meer km met auto van baas gaat ook niet op....zat werkgevers die privegebruik niet toestaan....dan mag je dus belasting betalen over een auto waarmee je prive niks mag
gone
Re:defender voor dagelijks gebruik
Het is dat Karin en ik ook naar de centjes moesten kijken anders waren er weer meer leuke auto's te zien in de file van en naar het werk :blush:
De achterliggende gedachte van Den Haag is natuurlijk lovenswaardig en geweldig. Dat niemand er tot nu toe op gekomen is dat dit de beste manier is om de huizenmarkt weer vlot te trekken!
"Ze" zijn er namelijk van overtuigd dat door deze maatregel de mensen dichter bij hun werk gaan wonen en daardoor minder files veroorzaken. Ergens heeft dat ook nog een positief effect voor "het milieu" maar daar is het niet om begonnen toch? :blush:
Maar goed, op 12 september kunnen wij er wat aan doen...
De achterliggende gedachte van Den Haag is natuurlijk lovenswaardig en geweldig. Dat niemand er tot nu toe op gekomen is dat dit de beste manier is om de huizenmarkt weer vlot te trekken!
"Ze" zijn er namelijk van overtuigd dat door deze maatregel de mensen dichter bij hun werk gaan wonen en daardoor minder files veroorzaken. Ergens heeft dat ook nog een positief effect voor "het milieu" maar daar is het niet om begonnen toch? :blush:
Maar goed, op 12 september kunnen wij er wat aan doen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:defender voor dagelijks gebruik
R1200C schrijft:
Keerzijde van dat beleid is dat mensen nog meer gedwongen worden op een kluitje te wonen in steden die daardoor nog vervuilender worden dan ze al zijn. Op het platteland wonen en werken in de stad is dadelijk voor veel mensen niet meer betaalbaar.
Een nog minder leefbaar platteland zonder voorzieningen is het gevolg en dus ook weer leegloop van ouderen omdat die niet zonder die voorzieningen kunnen.
Maar da's praat voor elders! :P :P
Het is dat Karin en ik ook naar de centjes moesten kijken anders waren er weer meer leuke auto's te zien in de file van en naar het werk :blush:
De achterliggende gedachte van Den Haag is natuurlijk lovenswaardig en geweldig. Dat niemand er tot nu toe op gekomen is dat dit de beste manier is om de huizenmarkt weer vlot te trekken!
"Ze" zijn er namelijk van overtuigd dat door deze maatregel de mensen dichter bij hun werk gaan wonen en daardoor minder files veroorzaken. Ergens heeft dat ook nog een positief effect voor "het milieu" maar daar is het niet om begonnen toch? :blush:
Maar goed, op 12 september kunnen wij er wat aan doen...
Keerzijde van dat beleid is dat mensen nog meer gedwongen worden op een kluitje te wonen in steden die daardoor nog vervuilender worden dan ze al zijn. Op het platteland wonen en werken in de stad is dadelijk voor veel mensen niet meer betaalbaar.
Een nog minder leefbaar platteland zonder voorzieningen is het gevolg en dus ook weer leegloop van ouderen omdat die niet zonder die voorzieningen kunnen.
Maar da's praat voor elders! :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:defender voor dagelijks gebruik
@ Roger, ik snap best wat je bedoeld. Maar er wordt vaak errug makkelijk geroepen dat men een "keuze" heeft, in de praktijk overkomen je een hoop dingen.
Een andere weg inslaan lukt dan vaak niet 123, en je wordt meegesleurd in de vaart der volkeren.
Groet Ron
Een andere weg inslaan lukt dan vaak niet 123, en je wordt meegesleurd in de vaart der volkeren.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten