Ik heb ook maar 1 auto en wil ook geen 2e erbij.
Mijn 110 is een lust voor het oog en ik voel me er top in.
geen enkele auto benadert dat.
Mijn oude Jeep Renegade 4,2 6 cylinder 3bak handgeschakeld gaf me wel een soortgelijk gevoel trouwens, maar ik vind dat ook nog steeds een topauto omdat ie een soortgelijk karakter en originaliteit bezit.
Ik heb niks met andere auto’s. Kan ze soms mooi van design vinden en als iemand ze me kado zou geven zeg ik geen nee, maar zou m nooit voor n Defender ruilen.
Ik had een 2e auto Mercedes 300 D station en was ook een topper, maar toch miste ik steeds mn Defender als ik daarin reed.
Geen financieel gewin (echt of niet) trekt me uit mn Defender.
Voila!!
Cheers
Roger ;)
defender voor dagelijks gebruik
Re:defender voor dagelijks gebruik
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
tukko schrijft:
Fijn voor je dat je al je lol uit je 90 kunt halen. Persoonlijk kan ik net zo veel genieten van een lekker stukje sturen op de BMW als van een stukje hobbelen in D'n Harrie. En voor een lange afstandsrit (in 13 uur naar Italie bijvoorbeeld) heb ik meer lol in de C5.
Gelukkig ben ik vwb vrouwen wel eenkennig :woohoo:
Snap het probleem niet :blink: Wat is er nou leuker dan je te verplaatsen in je Land Rover. Snelweg!! Tsss maakt niet uit toch, doe je er iets langer over, stel je daar gewoon op in. Ik rij iedere in mijn 90 met een grote glimlach op mijn gezicht, heerlijk. En die paar extra liter diesel of een extra beurtje neem ik voor lief :lol:
Fijn voor je dat je al je lol uit je 90 kunt halen. Persoonlijk kan ik net zo veel genieten van een lekker stukje sturen op de BMW als van een stukje hobbelen in D'n Harrie. En voor een lange afstandsrit (in 13 uur naar Italie bijvoorbeeld) heb ik meer lol in de C5.
Gelukkig ben ik vwb vrouwen wel eenkennig :woohoo:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
- Thomas Td5
Om toch een duit in het zakje te doen.
Let bij een keuze ook op de nieuwe wetgeving op het gebied van auto's van de zaak. Vanaf 1 juli j.l. wordt een wagen van de zaak altijd bijgeteld, ook al gebruik je die niet privé. Een zakelijke Land Rover kan duur uitpakken op die manier.
Als je toch voornamelijk km's gaat maken kan je misschien beter iets uitzoeken in de 14% categorie. Ik heb er ook weinig mee met dit soort wagens, maar financieel kan het een slimme keuze zijn.
Let bij een keuze ook op de nieuwe wetgeving op het gebied van auto's van de zaak. Vanaf 1 juli j.l. wordt een wagen van de zaak altijd bijgeteld, ook al gebruik je die niet privé. Een zakelijke Land Rover kan duur uitpakken op die manier.
Als je toch voornamelijk km's gaat maken kan je misschien beter iets uitzoeken in de 14% categorie. Ik heb er ook weinig mee met dit soort wagens, maar financieel kan het een slimme keuze zijn.
-
Roger B.
PARDON?? dus als ik een sprinter op de zaak heb (wat kost dat? 50.000 ex bpm ofzo?) krijg ik daar gewoon bijtelling (over die 50mille PLUS BPM DAN DUS)over? ondanks dat ik er geen meter prive mee rij??? lekkerdan.....
gone
Is het dan een optie om de auto uit de zaak te halen en over te gaan op kilometervergoeding?
of een auto van de zaak van 15 jaar /of ouder, dan 35 % bijtelling over de marktwaarde, maar wel full time kunnen rijden en alle kosten aftrekbaar.
of een auto van de zaak van 15 jaar /of ouder, dan 35 % bijtelling over de marktwaarde, maar wel full time kunnen rijden en alle kosten aftrekbaar.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Roger B. schrijft:
Dat noem jij toch vrijwillige keuze? Je kunt een wagen ook privé rijden, hij hoeft niet op de zaak te staan. Personeel zal zelden een land Rover van de baas rijden, dus die hebben daar weinig last van. :P :P
PARDON?? dus als ik een sprinter op de zaak heb (wat kost dat? 50.000 ex bpm ofzo?) krijg ik daar gewoon bijtelling (over die 50mille PLUS BPM DAN DUS)over? ondanks dat ik er geen meter prive mee rij??? lekkerdan.....
Dat noem jij toch vrijwillige keuze? Je kunt een wagen ook privé rijden, hij hoeft niet op de zaak te staan. Personeel zal zelden een land Rover van de baas rijden, dus die hebben daar weinig last van. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Lezen is ook een kunst...
"De regeling geldt zowel voor werknemers, als voor ondernemers en resultaatgenieters die hun auto van de zaak ook voor privé-doeleinden kunnen gebruiken."
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/auto-van-de-zaak?ns_campaign=Thema-Belastingen&ro_adgrp=Autobelastingen-Auto_van_de_zaak&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bauto%20%2Bzaak&ns_fee=0.00&gclid=CJiUlsHtgLECFRMgtAodmVZGiA
"De regeling geldt zowel voor werknemers, als voor ondernemers en resultaatgenieters die hun auto van de zaak ook voor privé-doeleinden kunnen gebruiken."
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/auto-van-de-zaak?ns_campaign=Thema-Belastingen&ro_adgrp=Autobelastingen-Auto_van_de_zaak&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bauto%20%2Bzaak&ns_fee=0.00&gclid=CJiUlsHtgLECFRMgtAodmVZGiA
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Klok, Klepel mag ik u aan elkaar voorstellen?
Als je een auto ter beschikking krijgt van je werkgever/bedrijf (dus ook als het je eigen bedrijf is) dan betaal je op dit moment bijtelling zodra je meer dan 500 km per jaar prive rijdt (of geen sluitende kilometerregistratie kunt overleggen waaruit blijkt dat je minder dan die 500 km rijdt.
In het befaamde lenteakkoord is besloten dat woon-werk kilometers als prive worden beschouwd waardoor je dus veel sneller aan die 500 km zit.
Zit je boven die 500 km dan ga je dus gewoon met bijtelling te maken krijgen.
Punt is dat niet elke auto die "op de zaak staat" in aanmerking komt voor de bijtellingsregeling. Dat heeft te maken met wie eigenaar is van de auto en hoeveel je er zakelijk mee rijdt.
Hieronder een stukje wat onze PZ heeft rondgestuurd (natuurlijk voornamelijk op lease auto's gericht). Ik beweer niet dat het 100% correct is maar volgens mij komt het erg dicht in de buurt. En alles hangt natuurlijk af van wat wij 12 september stemmen...
Als je een auto ter beschikking krijgt van je werkgever/bedrijf (dus ook als het je eigen bedrijf is) dan betaal je op dit moment bijtelling zodra je meer dan 500 km per jaar prive rijdt (of geen sluitende kilometerregistratie kunt overleggen waaruit blijkt dat je minder dan die 500 km rijdt.
In het befaamde lenteakkoord is besloten dat woon-werk kilometers als prive worden beschouwd waardoor je dus veel sneller aan die 500 km zit.
Zit je boven die 500 km dan ga je dus gewoon met bijtelling te maken krijgen.
Punt is dat niet elke auto die "op de zaak staat" in aanmerking komt voor de bijtellingsregeling. Dat heeft te maken met wie eigenaar is van de auto en hoeveel je er zakelijk mee rijdt.
Hieronder een stukje wat onze PZ heeft rondgestuurd (natuurlijk voornamelijk op lease auto's gericht). Ik beweer niet dat het 100% correct is maar volgens mij komt het erg dicht in de buurt. En alles hangt natuurlijk af van wat wij 12 september stemmen...
Woon-werkkilometers tellen mee voor bijtelling privégebruik
Met ingang van 1 januari 2013 worden de woon-werkkilometers met de leaseauto aangemerkt als privékilometers en tellen daarom mee voor de bijtelling. Ook hier geldt een overgangsrecht. Het overgangsrecht geldt voor leasecontracten die zijn aangegaan vóór 25 mei 2012 en voor
medewerkers die nu niet of minder dan vijfhonderd kilometer per jaar privé rijden met hun leaseauto. Het overgangsrecht geldt gedurende de looptijd van het leasecontract maar eindigt op 1 januari 2017. Dit geldt alleen als de berijder bij de werkgever een verklaring ‘geen privégebruik auto’ heeft ingeleverd, die hij heeft ontvangen van de belastingdienst.
Betrokkenen worden niet volledig ontzien, maar gaan 25 procent van de eigenlijk verschuldigde bijtelling betalen. Dat wil zeggen 25% van 25% of van 20% of van 14% indien sprake is van een (zeer) zuinige auto.
Deze overgangsregeling geldt overigens alleen indien de auto alleen voor zakelijk verkeer en woon-werkverkeer wordt gebruikt en het overige privégebruik beperkt wordt tot maximaal vijfhonderd km per jaar. Stijgt het overige privégebruik boven de vijfhonderd km per jaar, dan geldt voor die auto de volledige ‘normale’ bijtelling. Bij het aangaan van een nieuw leasecontract of het verlengen van het bestaande contract geldt ook de ‘normale’ bijtelling.
Overigens kunnen de verkiezingen deze voorgenomen wijzigingen weer beïnvloeden, maar we volgen de ontwikkelingen op de voet.
Kei veel groeten,
Joost
Joost
Blijft staan dat het "probleem" zich alleen voordoet met een wagen van de zaak. Ondernemers kunnen ervoor kiezen om hun wagen privé te rijden en personeel kan ervoor kiezen om met hun privé auto naar het werk te rijden en daar pas in de wagen van de baas te stappen.
Hordes loodgieters en timmerlui doen dat al. natuurlijk zal dat niet altijd haalbaar zijn, maar volgens Roger is alles een keuze. :P :P
Hordes loodgieters en timmerlui doen dat al. natuurlijk zal dat niet altijd haalbaar zijn, maar volgens Roger is alles een keuze. :P :P
Edward van Vugt
-
Roger B.
R1200C schrijft:
zo is het nu, ik neem aan dat dat prive wordt?
maar dat betekend dan dat al die lui die lokatiewerk doen bijtelling over hun auto van de zaak krijgen... kolere.....
In het befaamde lenteakkoord is besloten dat woon-werk kilometers als zakelijk worden beschouwd waardoor je dus veel sneller aan die 500 km zit.
zo is het nu, ik neem aan dat dat prive wordt?
maar dat betekend dan dat al die lui die lokatiewerk doen bijtelling over hun auto van de zaak krijgen... kolere.....
gone