ZU velgen met BF Goodrich AT

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dragon
Berichten: 292
Lid geworden op: 05 Jan 2010, 17:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re:ZU velgen met BF Goodrich AT

Berichtdoor Dragon » 16 Jun 2012, 16:10

Hallo allemaal,

Tis weer een leuke discussie geworden ;)
Doe mij die rose velgen van VeeTee maar, die zal mijn vriendin prachtig vinden :laugh: :laugh:
Maar niet heus!

De echte keuze van VeeTee is wel wat ik in gedachte had, matzwarte ZU met BTG.
Nou zijn de geleerden hier het er aardig over eens of oneens, wat nou de voor en tegens zijn van Wolf versus ZU.
Maar voor mij is het prijsverschil ook heel belangrijk, zeker omdat ik ook nog een roofrack wil (liefst Hannibal of zoiets, heeft iemand nog iets liggen :P )

Verder viel het mij op dat, bij mijn vorige auto (Transit met ALU velgen), de velgen helemaal aangevreten werden door het slijpsel van de remmen, ik ben niet zo'n poetser.
Is dat een bekent verschijnsel, of ligt dat aan de kwaliteit van de velgen :dry:

Het is zeker zo dat mijn huidige banden erg onregelmatig afgesleten zijn (vooral dankzij kapotte schokbrekers, inmiddels vervangen) en dat veroorzaakt een berg herrie.
Toch zou ik ze zeker nog even bewaren voor in het terrein, want je komt overal doorheen met die dingen.
Maar misschien heeft Marc wel gelijk en doe ik ze weg als de nieuwe overal aan voldoen.

Groet, Ruben.

[size=2]die nog steeds even niet kan kiezen[/size]
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re:ZU velgen met BF Goodrich AT

Berichtdoor JoostKenya » 16 Jun 2012, 16:18

Edward schrijft:
Ik ga liever op praktijkervaring af dan ook theorie.....


Precies, en dan blijkt dat je ook lichtmetaal recht kunt meppen wanneer je ze warm stookt. Er zijn hier in Kenia mannetjes die daar gespecialiseerd in zijn. Daarna doen ze het weer prima (in iedergeval goed genoeg voor onverhard).

Het blijkt ook dat er verschil in sterkte is tussen lichtmetaal en lichtmetaal. Discovery 1 velgen met 5 spaken zijn bijvoorbeeld lang niet zo sterk als de oude Rover Classic velgen met 3 spaken.

Ik heb zelf trouwens nog nooit een kromme Wolf velg gezien. En ik denk dat alle landrover velgen ruimschoots sterk genoek zijn om in Nederland mee rond te rijden en af en toe een keer offroad te gaan.

Velgen gaan soms stuk op stenen (en betonranden). En stenen zijn er in Nederland niet zoveel dacht ik zo. Ik kan me niet voorstellen dat je in de modder een velg kapot kan rijden.

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:ZU velgen met BF Goodrich AT

Berichtdoor VeeTee » 16 Jun 2012, 17:33

Dragon schrijft:

De echte keuze van VeeTee is wel wat ik in gedachte had, matzwarte ZU met BTG.


Mocht je morgen meerijden met de vaderdagrit, dan kan je ze in het echie bewonderen :laugh: ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Dragon
Berichten: 292
Lid geworden op: 05 Jan 2010, 17:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re:ZU velgen met BF Goodrich AT

Berichtdoor Dragon » 19 Jun 2012, 16:19

Tsja, vaderdag ritje gemist, maar de plaatjes spraken voor zich Vincent :)

En Joost, hier in Nederland zijn geen stenen, maar 6 uur verderop wel...
Vorig jaar in de Vogezen een "route forrestier" gereden en daar kreeg'ie toch behoorlijk op z'n donder. Twas stijl, smal en hobbelkofferig ;) maar verder zonder schade berg op en weer af.

Ik ga maar voor simpele velgen met goeie banden.

dank voor alle reacties,

Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten