remdruk valt weg

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Re:remdruk valt weg

Berichtdoor Luke » 26 Mei 2012, 05:40

clarence schrijft:
ok thanks,

ben er nu wel achter dat ik de remcilinder links achter helemaal maximaal moet opstellen om maar iets te laten aanlopen.
de andere drie lopen halverwege al aan.(remschoenen en cilinders zijn in orde)
Heb nu al wel weer druk maar word 'soft' tijdens het rijden.
Ga jou tip proberen.
zal laten weten of dit werkt.

Een groot verschil tov van die andere 3
Is detrommel wellicht uitgedraaid?
Het verschil in stellen staat overigens helemaal los van het verlies van die remdruk
Slepend afstellen is slepend afstellen, of dat nou halverwege de stelmogenlijkheid is of aan het eind ervandat maakt wat betreft de remdruk hier niets uit.Wel zou ik proberen uit te vinden waarom die ene kant al aan het eind zit, want als je schoenen iets gesleten zijn straks limiteerd dat je nastel mogenlijkheden

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

L. van der Poel

Berichtdoor L. van der Poel » 26 Mei 2012, 16:58

Hallo medemonteurs

Om een remsysteem te controleren d.m.v. afklemmen van remslangen zijn speciale klemmen voor. iedereen die hier zegt dat je dan je slangen verruineert doet dit zeker dan met een griptang of iets dergelijks (dan knijp je ze zeker stuk binnen in de slang) De firma midlock maakt speciale klemmen daarvoor die niet duur zijn en zeker niet de slang helemaal dichtdrukken. Hoe wil je anders uitzoeken waar de fout zit. Ik doe het heeeeeeeeeeeeel veel bij verschillende soorten auto's met de slangen, maar dan met deze speciale klemmen. Alleen wanneer de slangen helemaal verweerd zijn door ouderdom zou ik wel gelijk nieuwe slangen plaatsen.

mvrgr

Leo van der Poel

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Mei 2012, 18:46

als je de slang niet stevig dicht drukt (en als je dat wel doet, doet het er niet veel meer toe waarmee) dan druk je nog steeds remdruk door je afknelling.

klemmen om slangen dicht te drukken ken ik wel, maar die zijn bedoeld voor koelwaterslangen
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 26 Mei 2012, 21:24

Ben het wederpm met Roger eens.

Door de druk zal je altijd olie door de klemmen persen, en als dat al niet het geval is dan zullen die klemmen niet veel van de leidingen over laten, systeem van afklemmen van een remleidinge is gewoon *UT, zelfs al zijn ze van midlock, (naar mijn bescheiden mening) dan kan je gewoon veel beter even een par blindnippels maken en op het eind van de slangen schroeven, minder kans op beschadiging van een remleiding en wel zo professioneel.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

L. van der Poel

Berichtdoor L. van der Poel » 26 Mei 2012, 22:10

een rubber slang sluit al vrij snel door er een klem op te zetten. Je moet hem ook niet doormidden drukken. En als hij stuk is zet je er nieuwe op, is goedkoper dan een HRC waar iedereen het over heeft
Mvrgr
Leo van der Poel

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Mei 2012, 22:57

het gaat wel om een forse druk die je tegen moet houden met zo'n klem. En als de wapening beschadigd is zie je er niets van, tot je een keer in de ankers gemoeten hebt.........

daarbij is niet iedere sleutelaar ervaren genoeg om in te schatten hoeveel kracht er op zo'n klem gezet kan worden zonder de slang te mollen
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 29 Mei 2012, 02:00

L. van der Poel schrijft:
een rubber slang sluit al vrij snel door er een klem op te zetten. Je moet hem ook niet doormidden drukken. En als hij stuk is zet je er nieuwe op, is goedkoper dan een HRC waar iedereen het over heeft
Mvrgr
Leo van der Poel

Leo,

Je bent nu wel een beetje koeien met paarden aan het vergelijken......
Op het moment dat je , zoals jij aangeeft die remslang moet gaan vervangen, is dat niet het oplossen van het probleem, maar moet hje dat gaan doen omdat je ze kapot hebt geknepen met de klemmen (zoals je dus zelf ook al aangeeft ".....en als hij stuk is etc etc "
Dan heb je dus naast het bestaande probleem van wegvallende remdruk (wat mijns inziens gewoon in die HRC zit) ook een gemolde remslang. Dus een dubbel probleem.

Maar ok blijkbaar zweer je bij hoog en laag bij die klemmen, dus wie zijn wij ..... ;)
Levert midlock er voor die prijs ook een levensversekering bij? :P

Luke

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Mei 2012, 08:40

ff tijd gehad om te zoeken....

deze slang afklemtang is inderdaad minder slecht voor je slang dan wat ik in,gedachten had.....maar volgens mij bedoeld om drukloos dicht te houden, betwijfel of ie de remdruk ook echt tegen zal houden
gone

clarence

Berichtdoor clarence » 29 Mei 2012, 23:21

Hallo jongens,

Nou,de slang naar achteren heb ik dus afgeknepen,(met een griptang :S wel heel voorzichtig op een oude slang)
Deze maar vervangen dus.
Waar ik nu achter ben is dat ik de remschoenen linksachter helemaal op moet stellen en de trommel nog niet helemaal vast gaat.
De veer gaat van de voorste remschoen naar de 'backplate' zoals het hoort en de schoenen zijn niet versleten.
Ik ga maar eens proberen om de trommel links en rechts te verwisselen en kijken of het probleem zich verplaatst.
dan is er nog een tweede optie om een busje om het afstel pinnetje te zetten om eventueel opstellen te verbeteren.(alles gelezen hoor)
Als er nog ideeen zijn.....graag. we zitten een beetje vast.

Zjiep

Berichtdoor Zjiep » 30 Mei 2012, 20:17

Als je een busje moet plaatsen over je stelnok betekent dat de gemonteerde voering al is versleten of dat je trommel te ver is uitgesleten (ervan uitgaande dat de remschoenen en veren juist zitten gemonteerd en de stelnok aan de ankerplaat niet ver is afgesleten).
Een busje plaatsen is dus naar mijn idee het omzeilen van de daadwerkelijke oorzaak. Als het probleem niet verandert met het omruilen van de remtrommel zal de oorzaak waarschijnlijk toch in de schoenen zitten, ook al zien ze er nog zo goed uit. De voering van de remschoenen slijten niet zo mooi egaal af als die van remblokken. Op het draaipunt lijkt de voering dik genoeg terwijl een stuk verder de dikte toch wel wat dunner is. En de voering verslijt je (normaal gesproken) ook niet tot op het ijzer, waardoor niet alle zichtbare voering ook daadwerkelijk bruikbare voering is.

groet

Roel

Terug naar “Techniek”