Feedback

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Re:Feedback

Berichtdoor Luke » 20 Mei 2012, 19:45

Ik ben het met Roger eens dat heel veel onderwerpen al heel vaak aan de orde zijn geweest en dus ook uitgebreid behandeld.

In theorie zou dat dus via de zoekfunctie terug te vinden moeten zijn, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat niet altijd het geval is in de praktijk.
En uiteraard heeft dat ook te maken met de zoekterm die je gebruikt en de één is hier wat handiger mee als de ander.

Ook ik heb al eens andere fora gezien die uitgebreider van opzet waren waardoor onderwerpen veel sneller en eenvoudiger terug te vinden zijn.
Denk hierbij aan scheiding van de diverse modellen (RR, RR Clasic, Series , Def, Disco, Militair enz enz) en daar waar motor of baktypes van toepassing zijn op diverse modellen ( zoals bijv een 300 tdi in zowel def als disco) ook scheiding van motor types en bak types in apparte forum-items

Maar vergeet niet dat dit een enorme bak werk met zich mee zal brengen om op te gaan zetten als men de database daarin wil gaan verwerken die tot nog toe hier is opgebouwd.

Ook een technische database van hoe en wat te doen van bepaalde veel voorkomende reparaties zou helpen bij het tegengaan van steeds terugkerende vrsgen. Een database zoals deze is reeds aanwezig hier op het forum, maar helaas zeer beperkt en ook niet geactualiseerd.
Het is aan de forum beheerders en / of moderators om dat bij te houden, en dat zal om ongetwijfeld goede en / of geldige motieven niet gebeuren, het is dus geen kritiek.

Overigens is een groot voordeel van feedback ook nog eens dat een bepaald topic dan ook daadwerkelijk een keer afgesloten kan worden (slotje erop) door moderators, waardoor dan weer wordt voorkomen dat men tot in de eeuwigheid door blijft mekkeren over 1 onderwerp, met als lochische gevolg dat het aan het eind niets meer te maken heeft met de vraag van de topicstarter

Het off topic gaan is een ander issue, wat overal denk ik wel voor zal komen.
Maar denk dat dit meer een kwestie is van jezelf in de hand houden.
Wij als nederlanders OH-en blijkbaar nog al graag, en heb wel eens andere fora gezien waar dat veel meer to the point is (engelse en duitse fora bijv)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”