Dringend hulp nodig versnellingsbak wordt te heet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ray vd Velden

Re:Dringend hulp nodig versnellingsbak wordt te heet

Berichtdoor Ray vd Velden » 16 Mei 2012, 00:14

..
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Mei 2012, 07:17

vraag me toch af wat Thomas dan allemaal checkt tijdens de "weekly under-bonnet-check" en hoe slecht ie opgelet heeft toen Rob hem daarover geïnstrueerd heeft.....

want volgens mij heeft de D2 van Thomas ook een automaat, en tenzij achteraf aangebracht geen peilstok .

te warm worden en wel voldoende olie kan nog te maken hebben met vervuiling in de automaatoliekoeler, inwendig of uitwendig...

als je niet weet wat je doet kun je er beter vanaf blijven, en zoals gezegd.....zonder brug niet echt goed te doen
gone

pascal ubags

Berichtdoor pascal ubags » 16 Mei 2012, 08:24

hoi
het volgende is niet beledigend, aleen als advies
als je nog niet weet waar of hoe je olie moet pijlen, doe je het beste er aan om even naar de dealer te gaan.
als je dan later thuis bent ga je je eens verdiepen in deze zaken, zodat je ze zelf kunt doen, en ja je zult gereedschap mee moeten nemen, en de juiste olie enz enz
mij lijkt het niet verstandig om iemand die er geen verstand van heeft dit op zijn vacantie te laten doen.
gr pascal

Mieske74

Berichtdoor Mieske74 » 16 Mei 2012, 14:14

Dit is idd zonder brug en juiste gereedschap, en nee ik heb niet alles bij me, niet te doen.

Heb een lokale landrover rijder gevonden, met brug en uitleesapparaat..... Hobbyist?, nee hij heeft ook nog een garage bedrijf.

We gaan vrijdagochtend samen even kijken of we iets kunnen vinden

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 16 Mei 2012, 17:47

Highlander schrijft:
Peilstok ? :blink:
In welk Hannesmanual heb jij gebladerd Thomas ?

Roger B. schrijft:

want volgens mij heeft de D2 van Thomas ook een automaat, en tenzij achteraf aangebracht geen peilstok .

Ik vind het knap dat zelfs de teksten die anderen geschreven hebben mij aangerekend worden door jullie.

Als je op het linkje klikt dat er boven staat vind je het hele artikel op de site van de LRCH. Ik heb het slechts overgenomen dmv knippen en plakken. Indien de inhoud van het artikel jullie niet zint staat het je uiteraard vrij om een mail naar de auteur van het stukje te sturen.

Overigens controleer ik de automaat niet in de wekelijkse check.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 16 Mei 2012, 18:30

Thomas Td5 schrijft:
Highlander schrijft:
Peilstok ? :blink:
In welk Hannesmanual heb jij gebladerd Thomas ?

Roger B. schrijft:

Ik vind het knap dat zelfs de teksten die anderen geschreven hebben mij aangerekend worden door jullie.

Als je op het linkje klikt dat er boven staat vind je het hele artikel op de site van de LRCH. Ik heb het slechts overgenomen dmv knippen en plakken. Indien de inhoud van het artikel jullie niet zint staat het je uiteraard vrij om een mail naar de auteur van het stukje te sturen.

Overigens controleer ik de automaat niet in de wekelijkse check.

Dat is nou jou probleem, klakkeloos een tekst plaatsen en dan gaan piepen.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Mieske74

Berichtdoor Mieske74 » 20 Mei 2012, 13:07

Inmiddels alweer thuis, maar ik wilde jullie de afloop niet onthouden.

Afgelopen vrijdag hebben we, na een goed gesprek over zijn oude Defenders, een serie 1 en een 109 in brandweer uitvoering, hebben we samen naar. Er probleem van mijn disco gekeken.

Allereerst was hij stomverbaasd dat ik na 230.000 km nog altijd met mijn eerste versnellingsbak rondrijdt. Iets wat in Oostenrijk uit den boze is vanwege het vele rijden in de bergen.

Het niveau van de olie was netjes in orde, de olielozer zit echter dicht met modder ( ja mijn eigen schuld) dus we hebben het grofweg even wat schoon gemaakt, maar thuis moet ik dat nog even goed doen.

Daarna nog wat tips gekregen over het rijden in de bergen.
Versnelling liever laag dan hoog, dus beter nog in stand 2 ipv stand 3, en als het echt stijl wordt, gewoon in de lage gearing, en het blok gewoon lekker toeren laten maken, dan ontlast je de versnellingsbak zo min mogelijk.

Het garage bedrijf van moitzi is voor de omgeving wolfsberg de beste plek om je landrover te laten repareren. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Na drie kwartier werk en een klein litertje minerale olie moest ik 15 euro betalen.......

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Mei 2012, 14:10

Mieske74 schrijft:

Allereerst was hij stomverbaasd dat ik na 230.000 km nog altijd met mijn eerste versnellingsbak rondrijdt. Iets wat in Oostenrijk uit den boze is vanwege het vele rijden in de bergen.

ja, uiteraard wordt een automaat zwaarder belast in de bergen en slijt dan ook harder (hetzelfde voor terreinrijden)

Het niveau van de olie was netjes in orde, de olielozer zit echter dicht met modder ( ja mijn eigen schuld) dus we hebben het grofweg even wat schoon gemaakt, maar thuis moet ik dat nog even goed doen.

de olieLOZER? neem aan de oliekoeler? ja, als die vol modder zit, kan ie niet goed koelen en in de bergen wordt de boel dan goed heet

Het garage bedrijf van moitzi is voor de omgeving wolfsberg de beste plek om je landrover te laten repareren. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Na drie kwartier werk en een klein litertje minerale olie moest ik 15 euro betalen.......

das geen geld, en mooi dat je goed geholpen bent en dat voor weinig...
gone

Mieske74

Berichtdoor Mieske74 » 20 Mei 2012, 15:11

Inderdaad de oliekoeler. Fijn zo'n spellingcorrectie op de iPad.....

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Mei 2012, 15:40

hahahaha fijn zo'n I.... (alsof spellingcorrectie op andere merken wel goed werkt)
gone

Terug naar “Techniek”