Uuuh...MarcS
Ik bedoel dat als je toch alles uit elkaar hebt, je net zo goed nieuwe veren kan plaatsen, toch?! Als je twijfelt over de toestand van...
Ben niet iemand die alles gaat meten om te weten en had al uitgelegt waarom dat voor mij niet handig is. Iedere dag auto nodig! :silly:
Ik kan mij dus niet permiteren om al te lang na te denken en te meten...
Ik heb mijn auto nodig om er voor te zorgen, dat ik in deze auto kan blijven rijden, door te werken met mijn auto en doordat ik zelf het onderhoud en de reparaties doe, en wel snel, kan blijven rijden in de auto waar ik nu in rijdt en waar ik blij van word....
bent u daar nog?
:woohoo:
Monroe + veren dus maar, maar welke veren, heren? :huh:
Ruben,
Ik bedoel de eenvoudige meting zijnde de afstand tussen bumpstop en ashuis.
Steek een meetlat bij je en je meet het zo, even op je knieen (dus misschien een zacht lapje meenemen?).
Als je dit vergelijkt met de waarden bij andere 90's dan weet je of ie serieus is ingezakt of niet.
Even "onder de rokken kijken" kan ook geen kwaad: als je progressieve veren hebt en ze zijn moe dan liggen er een paar windingen (bijna) tegen elkaar aan.
Tot zover heb je je auto nog geen dag gemist.
Verder is het helemaal niet dom om "bog standard" LandRover veren te overwegen als de veren werkelijk zijn ingezakt. De vorig hebben er ook 10 jaar over gedaan om zover in te zakken, en als je vooral een kampeeruitrusting "laadt" en soms een klusje van de Gamma oid dan zal ie zo gauw niet opnieuw weer moe worden.
Kijk verder toch even op het veren&shocks verhaal -- JoostKenia heeft daar een paar nuttige tabelletjes geplaatst.
Groeten MarcS