MichielG schrijft:
Ben begonnen om alle speelgoed van mijn landrover af te halen voor de grote reconstructie later dit jaar.
lier lierbumper reserverwielen bullbar trekhaak trekhaak-bevestiging snorkel
allemaal van die enorme gewichten. Vind dat hij aanzienlijk minder lekker aan het veren is. Drempels zijn niet echt aangenaam, het is echt knallen. Kan niet wachten tot hij weer lekker zwaar is en deinst als een dikke dame.
Ja, daarom snap ik ook niet dat iedereen altijd van die stijve heavy duty veren voorstelt.
Je hebt dan ongedempte eigenfrequenties van 1.7-1.8Hz. Terwijl je voor goed comfort richting 1.2 Hz wilt gaan. Soepele lange veren met goede dempers rijdt veel fijner! Helt alleen iets meer over in een lange bocht maar het deinen moeten de dempers dan maar onder controle houden.
Old Man Emu snapt het wat dat betreft beter. Want wat zij heavy duty noemen is helemaal niet zo heel stijf maar wel iets hoger dan standaard zodat je niet veel veerweg verliest bij toename van de belading.
En de standaard progresieve TD5 achterveer is een mooi compromis als je vaak behoorlijk wat lading meeneemt. Maar deze veer is vrij stijf te noemen wanneer je altijd leeg rijdt.