momentsleutel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
R1200C

Re:momentsleutel

Berichtdoor R1200C » 27 Apr 2012, 14:10

Gekke vraag: maar ga je de moer die door de borgring wordt vastgezet met een momentsleutel aandraaien?

We hebben het toch over de moeren die rond 7:30 voor en achter de borgring worden gezet he?

Daar zie ik geen momentsleutel gebruikt worden en volgens mij is dat ook helemaal niet nodig. De borgring zorgt er voor dat alles op zijn plek blijft. En de simpele controle die de monteur uitvoert (draait alles nog?) is volgens mij voldoende. Heb ook nergens een aanhaalmoment kunnen vinden voor die moeren.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Apr 2012, 14:45

heb het zelf altijd op gevoel gedaan.....in het begin moet het dan soms toch ff iets bij of los. geen voelbare speling en licht draaien...

ieder normaal mens zet nieuwe lagers, of maakt de lagers schoon en vet ze opnieuw in als ie de boel los heeft, maar als je dat niet doet zou het benodigde moment ook anders kunnen zijn
gone

MichielG

Berichtdoor MichielG » 27 Apr 2012, 17:43

Bedankt heren,

Ik ben voor de paddock kop gegaan en heb een sleutel van tenc tools uitgezocht om te gaan halen bij mij in de buurt. Van 40 tot 200 nm o.i.d.
Kon het niet laten natuurlijk om de order tot een belachelijk bedrag uit te breiden met ander speelgoed. Wittebonen in tomaten saus voor de rest van de maand. :laugh:

Bedankt voor het advies allemaal.

Terug naar “Techniek”