hoi
wat ik niet lees is wat de gids kost in china, zoals rrover al schrijft,
je moet, cq bent verplicht deze te hebben, heb ik vernomen, je moet hem dan , hotel kosten en vergoeding geven.
gr pascal
Den Haag - Peking in 4 weken; reisgenoten gezocht
-
pascal ubags
Re:Den Haag - Peking in 4 weken; reisgenoten gezocht
Verder ben je ook niet vrij in de route.
Hou er ook rekening mee dat er bij de verscheping nog aanzienlijke "onverwachte" kosten komen. Meestal moet er nog van alles betaald worden voordat je de auto meekrijgt. Extra kosten van €500,= of meer zijn geen uitzondering.
Hou er ook rekening mee dat er bij de verscheping nog aanzienlijke "onverwachte" kosten komen. Meestal moet er nog van alles betaald worden voordat je de auto meekrijgt. Extra kosten van €500,= of meer zijn geen uitzondering.
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
-
Hans Eijer
Ik heb voor het transport vanuit Shanghai naar Rotterdam/losplaats Vlaardingen een offerte ontvangen van Logix Forwarding voor een totaalbedrag van EUR 3.963,= voor een 40Ft. Dit is inclusief alle kosten in Shanghai en in Rotterdam, inclusief het vervoer naar Vlaardingen. Dat laatste zou wat mij betreft niet hoeven.
In een 40 Ft kunnen 2 auto's.
Hans
In een 40 Ft kunnen 2 auto's.
Hans
-
pascal ubags
hoi
en die gids door china , ik heb gehoordt, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het waar is, dat deze 7a8000dollar vraagt.
dus vraag eerst goed na voor dat je aldaar voor verrassingen staat.
gr pascal
en die gids door china , ik heb gehoordt, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het waar is, dat deze 7a8000dollar vraagt.
dus vraag eerst goed na voor dat je aldaar voor verrassingen staat.
gr pascal
-
Hans Eijer
Ines heeft een nog goedkopere transporteur gevonden. Voor een 40 ft conttainer (2 auto's) vanuit Shangai zijn de kosten EUR 3.835,=. Dit is inclusief alle (haven)kosten.
Ik heb e-mail contact met een verkeersburo in China die de vergunningen etc kan regelen voor de auto's en het rijden in China. Daar komt nog wel wat bij kijken. Bij toeval blijkt dat zij dit ook doen voor de rally The Hague - Peking. Vooralsnog blijkt mij uit de vandaag ontvangen mail niet dat een permanente gids noodzakelijk is, maar ik zal dit in de verdere e-mail correspondentie uitzoeken. Verder zal ik een kostenindicatie proberen te krijgen van alles wat in China nodig is.
Opvolgend zal ik Rusland en Mongolie nog in financiele zin (visa, auto verzekeringen) in kaart proberen te brengen.
Wordt vervolgd.
Hans
Ik heb e-mail contact met een verkeersburo in China die de vergunningen etc kan regelen voor de auto's en het rijden in China. Daar komt nog wel wat bij kijken. Bij toeval blijkt dat zij dit ook doen voor de rally The Hague - Peking. Vooralsnog blijkt mij uit de vandaag ontvangen mail niet dat een permanente gids noodzakelijk is, maar ik zal dit in de verdere e-mail correspondentie uitzoeken. Verder zal ik een kostenindicatie proberen te krijgen van alles wat in China nodig is.
Opvolgend zal ik Rusland en Mongolie nog in financiele zin (visa, auto verzekeringen) in kaart proberen te brengen.
Wordt vervolgd.
Hans
-
Hans Eijer
Bijgaand het bericht van de travel agent in Beijing over de gids en de kosten:
Dear Hans Eijer
Thank you for your kind reply. We appreciate your interest and trust in Top China Tour.
Once you make your decision to driver to China, it is our obligation to accompany with your group all the way through in China to assure you have a secure and smooth journey, which is also requested by the authorities. So you will have our guides/cars with you...
We prefer to help you in both importing cars and exporting cars, the practice would be more easier for both of us. Because when we do the importing custom declaration, we have apply all types of documents from the relevant departments, these documents will all be needed for exporting the cars. We can give you the rough costs for exporting the cars from either Shanghai port or Tianjin port.
The road condition from Erenhot to Beijing, then onto Shanghai is perfect... then 2 days would be enough for driving in between Beijing and Shanghai (1,200 KM). However, there are lots of wonderful scenic spots en-route, so should you have more time, we can provide a marvelous sightseeing itinerary along with the car journey. Ideally, 6-8 days within China will have this itinerary worked well. Please advise if you have that much time.
Furthermore, sleeping in tents are not allowed in big cities, we can try our best to find you the reasonable hotels in each city.
Please allow me a couple of days, I will draft a schedule with a rough cost for your reference.. . it is the peak season now and I am also currently operating the Hague - Beijing rally, so please give us some time.
Should you have any further question, please feel free to contact us.
Best Regards
Zhang Ji
Top China Tour Co., Ltd.
Add: 304 Xiangye Tower,17 Chaowai Dajie,Beijing 100020,China
Tel: (8610) 6580 3635/1583
Fax: (8610) 6580 1625/1626
Web: www.topchinatour.com
Dear Hans Eijer
Thank you for your kind reply. We appreciate your interest and trust in Top China Tour.
Once you make your decision to driver to China, it is our obligation to accompany with your group all the way through in China to assure you have a secure and smooth journey, which is also requested by the authorities. So you will have our guides/cars with you...
We prefer to help you in both importing cars and exporting cars, the practice would be more easier for both of us. Because when we do the importing custom declaration, we have apply all types of documents from the relevant departments, these documents will all be needed for exporting the cars. We can give you the rough costs for exporting the cars from either Shanghai port or Tianjin port.
The road condition from Erenhot to Beijing, then onto Shanghai is perfect... then 2 days would be enough for driving in between Beijing and Shanghai (1,200 KM). However, there are lots of wonderful scenic spots en-route, so should you have more time, we can provide a marvelous sightseeing itinerary along with the car journey. Ideally, 6-8 days within China will have this itinerary worked well. Please advise if you have that much time.
Furthermore, sleeping in tents are not allowed in big cities, we can try our best to find you the reasonable hotels in each city.
Please allow me a couple of days, I will draft a schedule with a rough cost for your reference.. . it is the peak season now and I am also currently operating the Hague - Beijing rally, so please give us some time.
Should you have any further question, please feel free to contact us.
Best Regards
Zhang Ji
Top China Tour Co., Ltd.
Add: 304 Xiangye Tower,17 Chaowai Dajie,Beijing 100020,China
Tel: (8610) 6580 3635/1583
Fax: (8610) 6580 1625/1626
Web: www.topchinatour.com
-
Hans Eijer
Ik heb voor een gids contact gehad met een Travel Agent in Beijing. Deze rekent een absurde prijs voor het verzorgen van de formaliteiten, hotels en gids. Dit moet goedkoper.
Heeft iemand een goede tip?
Heeft iemand een goede tip?
-
Hans Eijer
Inmiddels een buro gevonden in Nederland die de verplichte gids met alle formaliteiten, waaronder chinees kenteken, invoer, grensdocumenten, hotels en tolwegen in China kan regelen. Kosten bedragen ongeveer €2.500,-- voor 1 week per auto (inclusief 2 personen en hotels) bij 5 auto's. Dit is al een stuk goedkoper, maar moet goedkoper kunnen.
Ik zoek nog verder en houd mij aanbevolen voor tips.
Ik zoek nog verder en houd mij aanbevolen voor tips.
-
Dennis Schoonen
Hans,
we hebben nog eens goed nagedacht (ik weet het: denken is niet altijd goed). We concluderen dat deze reis nog even te vroeg komt. Helaas.:( We trekken ons terug van de voorbereidingen. Ik hoop dat het voor jullie een supertrip gaat worden. gr Dennis
we hebben nog eens goed nagedacht (ik weet het: denken is niet altijd goed). We concluderen dat deze reis nog even te vroeg komt. Helaas.:( We trekken ons terug van de voorbereidingen. Ik hoop dat het voor jullie een supertrip gaat worden. gr Dennis
-
Hans Eijer
Voor de reis naar Peking is de eerste deelnemers bijeenkomst gepland op zondag 14 oktober a.s. te 14.00 uur. De bedoeling is om dan plannen te maken en taken te verdelen.
Aanmelden op: h.eijer@fiberworld.nl
Aanmelden op: h.eijer@fiberworld.nl