maar goed, het systeem zal wezenlijk weinig verschillen.
heb ook niet alle reacties gelezen, dus wellicht stond mijn 'oplossing' er al tussen.
Pascal87 schreef:Sorry, ik snap van deze zienswijze geen bal.
Je gaat toch ook geen houten wielen onder je auto schroeven, omdat luchtbanden lek kunnen gaan?
Een compressor is, net als banden, een slijtage onderdeel. Deze zal je dus eens in de zoveel tijd moeten vervangen/onderhouden. Je koopt een disco 2, welke luchtvering heeft en vervolgens vind je E500,- voor een nieuwe compressor teveel geld. Dus betaal je E300,- excl. arbeidsloon? voor schroefveren + dempers (en kosten om het uit de computer te halen?). Om vervolgens in een schommelboot rond te rijden, waarbij het het gevoel hebt dat je in een defender rijdt.
Schokdempers moet je ook om de paar jaar vervangen (hangt van veel factoren af hoe snel). Die van terrafirma zijn op zich prima, maar over een paar jaar is het beste er wel vanaf. Dus moet je wederom onderhoud gaan plegen (iets wat je niet wilde, gelet op de compressor).
Als je niet met pech wil staan in het buitenland (of binnenland), zorg dat je de auto goed en frequent onderhoud. Zeker een auto die meer dan 10 jaar oud is, vraagt nu eenmaal om meer onderhoud. Het zijn allemaal afwegingen, alleen deze zie ik nog niet helemaal.
Pascal87 schreef:.... Om vervolgens in een schommelboot rond te rijden, waarbij het het gevoel hebt dat je in een Defender rijdt.
...
nigi schreef:.....
Ik wil graag met luchtvering blijven en liever niet naar stalenvering gaan ivm comfort.
Ik hoor heel graag van jullie wat ik nog aan kan doen om dit op te kunnen lossen.
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie advies!
Pascal87 schreef:Sorry, ik snap van deze zienswijze geen bal.
Je gaat toch ook geen houten wielen onder je auto schroeven, omdat luchtbanden lek kunnen gaan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten