Ooit heb ik één keer een auto bij Carglass laten voorzien van een nieuwe voorruit. Dat was met m'n Ducato bus. Dat heeft me vijf keer een ritje naar Carglass gekost. :blink: :blink:
Eerst zat er helder glas in ipv getint en zat de wagen vol met kit. Daarna zat er getint glas in en zat de wagen weer vol met kit. Ik daar wat van gezegd gaat die gast met thinner de wagen poetsen. Ook viel me toen op dat de kap om de ruitenwisser compleet vernaggeld was. Die is dus vervangen en dus wéér terug en een week dáárna heeft de spuiter heel de wagen gepolijst omdat de lak aan de voorzijde compleet dof uitgeslagen was. :blink: :blink:
Natuurlijk is dat geen representatief verhaal voor de hele onderneming en zullen er ook genoeg gemotiveerde mensen werken die goed werk leveren, maar mij zien ze daar nie meer nie!! :P :P
Barst in voorruit?
Re:Barst in voorruit?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Barst in voorruit?
Ook iets om over na te denken......
Ik kreeg als tip van mijn garage (die landrovers doet en klassieke wagens restaureerd)
om als ik de voorruit liet vervangen er voor moest zorgen dat alle roest die onder het raamrubber vandaan kwam, goed te ontroesten en weer netjes in de lak te zetten !!
Schijnt vaak roest onder de rubbers te zitten.
Ben benieuwd welk bedrijf hier ook daadwerkelijk iets aan doet :S
Groet
Frankie
(die ook aan een nieuwe ruit toe is, al is het alleen maar omdat de voorruitverwarming nog maar voor 10% het doet ;) )
Ik kreeg als tip van mijn garage (die landrovers doet en klassieke wagens restaureerd)
om als ik de voorruit liet vervangen er voor moest zorgen dat alle roest die onder het raamrubber vandaan kwam, goed te ontroesten en weer netjes in de lak te zetten !!
Schijnt vaak roest onder de rubbers te zitten.
Ben benieuwd welk bedrijf hier ook daadwerkelijk iets aan doet :S
Groet
Frankie
(die ook aan een nieuwe ruit toe is, al is het alleen maar omdat de voorruitverwarming nog maar voor 10% het doet ;) )
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Barst in voorruit?
trix G4 schrijft:
't Wordt een beetje saai, en is misschien ook niet representatief, maar de mannen van Auwtotaalglas alhier hadden er best zin in om in de stille uurtjes een oude LandRover (of Eend) op te knappen.
Ze namen dan ook de tijd voor mijn ruitwissel (ik ook overigens, misschien helpt het als je ze even "over het bolletje aait"). Naar mijn gevoel, en ook gezien het resultaat, deden ze hun werk gewoon met de juiste instelling en dus met plezier.
Groeten MarcS
Ook iets om over na te denken......
Ik kreeg als tip van mijn garage (die landrovers doet en klassieke wagens restaureerd)
om als ik de voorruit liet vervangen er voor moest zorgen dat alle roest die onder het raamrubber vandaan kwam, goed te ontroesten en weer netjes in de lak te zetten !!
Schijnt vaak roest onder de rubbers te zitten.
Ben benieuwd welk bedrijf hier ook daadwerkelijk iets aan doet :S
Groet
Frankie
(die ook aan een nieuwe ruit toe is, al is het alleen maar omdat de voorruitverwarming nog maar voor 10% het doet ;) )
't Wordt een beetje saai, en is misschien ook niet representatief, maar de mannen van Auwtotaalglas alhier hadden er best zin in om in de stille uurtjes een oude LandRover (of Eend) op te knappen.
Ze namen dan ook de tijd voor mijn ruitwissel (ik ook overigens, misschien helpt het als je ze even "over het bolletje aait"). Naar mijn gevoel, en ook gezien het resultaat, deden ze hun werk gewoon met de juiste instelling en dus met plezier.
Groeten MarcS
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Barst in voorruit?
Edward schrijft:
Het valt me toch op als je tegen iemand spreekt over dit soort ruit vervangingsbedrijven (en dan maakt het niet uit welke het is) iedereen meteen een mindere ervaring heeft. Veel gaan omdat ze moeten van de verzekering of lease maatschappij, maar ze lijken niet echt tevreden terug te komen.
Voor een bedrijf moet het ook niet fijn zijn als een klant tig keer moet terugkomen om de reparatie te laten verbeteren.
Natuurlijk is dat geen representatief verhaal voor de hele onderneming en zullen er ook genoeg gemotiveerde mensen werken die goed werk leveren, maar mij zien ze daar nie meer nie!! :P :P
Het valt me toch op als je tegen iemand spreekt over dit soort ruit vervangingsbedrijven (en dan maakt het niet uit welke het is) iedereen meteen een mindere ervaring heeft. Veel gaan omdat ze moeten van de verzekering of lease maatschappij, maar ze lijken niet echt tevreden terug te komen.
Voor een bedrijf moet het ook niet fijn zijn als een klant tig keer moet terugkomen om de reparatie te laten verbeteren.
Re:Barst in voorruit?
trix G4 schrijft:
Frank,
Ik denk dat niet 1 bedrijf dat doet, omdat dat soort bedrijven zich uitsluitend bezighouden met het plaatsen van een ruit, en denk dut hun service tot het punt gaat van : de ruit blijft zitten en blijft heel.
Bovendien is het zo dat bij ontroesten en opnieuw in de lak zetten die auto wel een paar dagen zoet is bij zo'n bedrijf, en dus denk ik dat je die illusie gerust uitje hoofd kan zetten
Wil je echt dat alles als nieuw is als die nieuwe ruit er in gaat dan denk ik dat je hooguit een bberoep kan doen op de glasboer de oude ruit eruit te halen, vervolgens je auto mee nemen en de voorbewerking zelf te doen danwel uit te besteden, en daarna terug naar glasboer om de nieuwe ruit te laten monteren
Het zou me ten zeerste verbazen als zei alles voor je doen (denk alleen al eens aan het verschil in arbeidsuren tussen alleen een ruit vervangen en alle overige voorbewerkingen)
Luke
PS, met bovenstaand verhaal wordt ik ineens ook heel nieuwsgierig hoe die glasboeren dan vervolgens te werk gaan als er een series de tent inrijd voor een nieuwe voorruit...das ff een heel ander verhaal als een disco of defender nl.
Ook iets om over na te denken......
Ik kreeg als tip van mijn garage (die landrovers doet en klassieke wagens restaureerd)
om als ik de voorruit liet vervangen er voor moest zorgen dat alle roest die onder het raamrubber vandaan kwam, goed te ontroesten en weer netjes in de lak te zetten !!
Schijnt vaak roest onder de rubbers te zitten.
Ben benieuwd welk bedrijf hier ook daadwerkelijk iets aan doet :S
Groet
Frankie
(die ook aan een nieuwe ruit toe is, al is het alleen maar omdat de voorruitverwarming nog maar voor 10% het doet ;) )
Frank,
Ik denk dat niet 1 bedrijf dat doet, omdat dat soort bedrijven zich uitsluitend bezighouden met het plaatsen van een ruit, en denk dut hun service tot het punt gaat van : de ruit blijft zitten en blijft heel.
Bovendien is het zo dat bij ontroesten en opnieuw in de lak zetten die auto wel een paar dagen zoet is bij zo'n bedrijf, en dus denk ik dat je die illusie gerust uitje hoofd kan zetten
Wil je echt dat alles als nieuw is als die nieuwe ruit er in gaat dan denk ik dat je hooguit een bberoep kan doen op de glasboer de oude ruit eruit te halen, vervolgens je auto mee nemen en de voorbewerking zelf te doen danwel uit te besteden, en daarna terug naar glasboer om de nieuwe ruit te laten monteren
Het zou me ten zeerste verbazen als zei alles voor je doen (denk alleen al eens aan het verschil in arbeidsuren tussen alleen een ruit vervangen en alle overige voorbewerkingen)
Luke
PS, met bovenstaand verhaal wordt ik ineens ook heel nieuwsgierig hoe die glasboeren dan vervolgens te werk gaan als er een series de tent inrijd voor een nieuwe voorruit...das ff een heel ander verhaal als een disco of defender nl.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Barst in voorruit?
Landmarcs schrijft:
Mijn ervaringen met Carglass zijn ook positief. Komen gewoon aan huis de ruit vervangen en als je een heater blok naast ze zet terwijl het buiten sneeuwt en ze een kop koffie in de handen duwt leveren ze prima werk. Moet de eerste dealer nog tegen komen die gewoon naar mijn thuisadres (of werkadres) komt om een ruit te vervangen voor het geld wat ik er voor moest betalen...
Overigens helpt het nog meer als je bij speciale ruiten (verwarmd, getint etc.) er zelf goed over communiceert. De gasten die de ruiten er in zetten werken gewoon met wat ze in handen krijgen. Die kennen echt niet alle opties en mogelijkheden voor een auto die ze maar eens in het jaar tegen komen misschien. ;)
trix G4 schrijft:
Ook iets om over na te denken......
Ik kreeg als tip van mijn garage (die landrovers doet en klassieke wagens restaureerd)
om als ik de voorruit liet vervangen er voor moest zorgen dat alle roest die onder het raamrubber vandaan kwam, goed te ontroesten en weer netjes in de lak te zetten !!
Schijnt vaak roest onder de rubbers te zitten.
Ben benieuwd welk bedrijf hier ook daadwerkelijk iets aan doet :S
Groet
Frankie
(die ook aan een nieuwe ruit toe is, al is het alleen maar omdat de voorruitverwarming nog maar voor 10% het doet ;) )
't Wordt een beetje saai, en is misschien ook niet representatief, maar de mannen van Auwtotaalglas alhier hadden er best zin in om in de stille uurtjes een oude LandRover (of Eend) op te knappen.
Ze namen dan ook de tijd voor mijn ruitwissel (ik ook overigens, misschien helpt het als je ze even "over het bolletje aait"). Naar mijn gevoel, en ook gezien het resultaat, deden ze hun werk gewoon met de juiste instelling en dus met plezier.
Groeten MarcS
Mijn ervaringen met Carglass zijn ook positief. Komen gewoon aan huis de ruit vervangen en als je een heater blok naast ze zet terwijl het buiten sneeuwt en ze een kop koffie in de handen duwt leveren ze prima werk. Moet de eerste dealer nog tegen komen die gewoon naar mijn thuisadres (of werkadres) komt om een ruit te vervangen voor het geld wat ik er voor moest betalen...
Overigens helpt het nog meer als je bij speciale ruiten (verwarmd, getint etc.) er zelf goed over communiceert. De gasten die de ruiten er in zetten werken gewoon met wat ze in handen krijgen. Die kennen echt niet alle opties en mogelijkheden voor een auto die ze maar eens in het jaar tegen komen misschien. ;)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Barst in voorruit?
waarbij je je dan weer kunt afvragen hoe verstandig het is om bij vorst een ruit in een auto te gaan staan lijmen of repareren..... in een werkplaats bij kamertemperatuur (of een paar graden daar onder) zit je meer bij de verwerkingstemperatuur van die kitten en harsen.....
Ik heb één keer een ruit bij Carglass laten repareren, daar bleek ook roest onder te zitten, en daar deden ze helemaal niets mee, oude er uit, rubber over de nieuwe en hup terug de sponning in... was dat ik er bij stond en het roest ook zag, heb toen gevraagd of mijn auto een uurtje kon blijven staan, ben in het pand ernaast bij automaterialenhandel een stuk schuurpapier en potje noverox gaan halen, heb roest weggeschuurd en met noverox ingesmeerd, en toen dat aardig droog was heb ik hun de ruit er weer in laten zetten...
Wat ik veel erger vindt, is dat ze met uitsnijden van gelijmde ruiten de lak beschadigen, hier niks aan doen, nieuwe ruit erin, klant de weg op en paar jaar erna gaten in de sponning met waterlekkage tot gevolg (ook gezien dat dat gebeurd was, niet eigen auto)
Ik heb één keer een ruit bij Carglass laten repareren, daar bleek ook roest onder te zitten, en daar deden ze helemaal niets mee, oude er uit, rubber over de nieuwe en hup terug de sponning in... was dat ik er bij stond en het roest ook zag, heb toen gevraagd of mijn auto een uurtje kon blijven staan, ben in het pand ernaast bij automaterialenhandel een stuk schuurpapier en potje noverox gaan halen, heb roest weggeschuurd en met noverox ingesmeerd, en toen dat aardig droog was heb ik hun de ruit er weer in laten zetten...
Wat ik veel erger vindt, is dat ze met uitsnijden van gelijmde ruiten de lak beschadigen, hier niks aan doen, nieuwe ruit erin, klant de weg op en paar jaar erna gaten in de sponning met waterlekkage tot gevolg (ook gezien dat dat gebeurd was, niet eigen auto)
gone
Re:Barst in voorruit?
Ook even een kleine bijdrage. Heb nu twee keer de ruit van de 307 laten vervangen door carglass, en idd omdat dat verzekering technisch het goedkooptst is. Eerst keer was in de voorjaar/ zomer laatste keer paar weken terug. Hebben ze afgebeld om dat het te koud en misserig weer was, graad of 5 en naar mijn menig droog. Weekje later kwamen ze alsnog langs, lekker zonnig en wat warmer. De monteur vertelde dat zij niet werken onder de 3 graden wat anders hard de kit niet uit. Welke hij lekker op het dash had liggen om dat het achter in bus naar zijn mening te koud is. Ook geen lak beschadigingen, stond er bij en ik keek er naar (beide keren). Misschien dat het per monteur verschilt. Als ze echt allemaal bagger werk verrichten dan bestonden ze vast niet meer.
Trek wat weer en temperatuur eens een vergelijk met schilders. Ik ga pas schilderen als het droog is en in ieder geval zo ronde de 15 graden. Schilder bedrijven werken het hele jaar door behalve als het met bakken regent of onder nul is. Zij zeggen dat de huidige lakken daar prima mee over weg kunnen. Ik doe het niet! Als je een schilder bedrijf in huurt gaan ze rustig aan het schilderen als het een beetje missert en fris is.
We moeten ook niet altijd twijfelen aan bedrijven en/of technieken welke aan ontwikkeling onder hevig zijn, al is de enige persoon die je laro het best kan onder houden jij zelf natuurlijk de rest zijn prutsers :P
Zou ik mijn Defender ruit er laten vervangen? Weet ik niet een lastige vraag. Over hun werk aan de 307 ben ik goed tevreden. Heb nog wel gevraagd of ze dat ook doen. Antwoord: Ja we hebben een paar "oudjes" in de werkplaats die dat nog kunnen. En dan nog zou ik twijfelen! Waarom? omdat de 307 een vervoermiddel is de laro is emotie :dry:
Mvg Jan
Trek wat weer en temperatuur eens een vergelijk met schilders. Ik ga pas schilderen als het droog is en in ieder geval zo ronde de 15 graden. Schilder bedrijven werken het hele jaar door behalve als het met bakken regent of onder nul is. Zij zeggen dat de huidige lakken daar prima mee over weg kunnen. Ik doe het niet! Als je een schilder bedrijf in huurt gaan ze rustig aan het schilderen als het een beetje missert en fris is.
We moeten ook niet altijd twijfelen aan bedrijven en/of technieken welke aan ontwikkeling onder hevig zijn, al is de enige persoon die je laro het best kan onder houden jij zelf natuurlijk de rest zijn prutsers :P
Zou ik mijn Defender ruit er laten vervangen? Weet ik niet een lastige vraag. Over hun werk aan de 307 ben ik goed tevreden. Heb nog wel gevraagd of ze dat ook doen. Antwoord: Ja we hebben een paar "oudjes" in de werkplaats die dat nog kunnen. En dan nog zou ik twijfelen! Waarom? omdat de 307 een vervoermiddel is de laro is emotie :dry:
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Barst in voorruit?
Ik zeg het nog één keertje:
Alleen al om die schreeuwende reclame wil ik niet naar Carglass, en omgekeerd die schreeuwers ook niet hier voor de deur.
Aan de andere kant bleken de mannen van Autotaalglas (ja je schrijft het eigenlijk zonder "w"), althans die alhier hun werk gewoon goed te doen. Hoewel ze niet dagelijks een ouderwets ruitrubber meer monteren - zoals in de Defender - was niet alleen de kennis aanwezig maar stelden ze er eer in het echt netjes te doen (en gezellig ook, uiteindelijk waren ze met z'n drieen aan het klussen).
En dan als slot-overweging: Lang niet iedere dealer doet het werk zelf, als ze je auto naar de willekeurige glasman om de hoek brengen dan heb je geen enkel zicht op wat er nu werkelijk gebeurt. Voor mij geldt dan bovendien dat ik alhier uit Auwtotaalglas, Carglass en anderen kan kiezen, en dat de dealer toch altijd weer een file verderop is.
Ik kies dan dus liever een glasman waar ik vlot en makkelijk even langs rijdt, het probleem face-to-face bespreek en daarna een afspraak maak voor een moment dat zij er de tijd voor nemen (en ... die schreeuwers ... die zou ik alleen kiezen als er niet anders was).
Groeten MarcS
PS Ook in Frankrijk wordt je overschreeuwd door die bonte glasboeren, voor je het weet bepalen zij de markt en de prijs, en dat in samenspraak met de verzekeraars (gelukkig doet mijn verzekering dezelfde deal met Autotaalglas).
Alleen al om die schreeuwende reclame wil ik niet naar Carglass, en omgekeerd die schreeuwers ook niet hier voor de deur.
Aan de andere kant bleken de mannen van Autotaalglas (ja je schrijft het eigenlijk zonder "w"), althans die alhier hun werk gewoon goed te doen. Hoewel ze niet dagelijks een ouderwets ruitrubber meer monteren - zoals in de Defender - was niet alleen de kennis aanwezig maar stelden ze er eer in het echt netjes te doen (en gezellig ook, uiteindelijk waren ze met z'n drieen aan het klussen).
En dan als slot-overweging: Lang niet iedere dealer doet het werk zelf, als ze je auto naar de willekeurige glasman om de hoek brengen dan heb je geen enkel zicht op wat er nu werkelijk gebeurt. Voor mij geldt dan bovendien dat ik alhier uit Auwtotaalglas, Carglass en anderen kan kiezen, en dat de dealer toch altijd weer een file verderop is.
Ik kies dan dus liever een glasman waar ik vlot en makkelijk even langs rijdt, het probleem face-to-face bespreek en daarna een afspraak maak voor een moment dat zij er de tijd voor nemen (en ... die schreeuwers ... die zou ik alleen kiezen als er niet anders was).
Groeten MarcS
PS Ook in Frankrijk wordt je overschreeuwd door die bonte glasboeren, voor je het weet bepalen zij de markt en de prijs, en dat in samenspraak met de verzekeraars (gelukkig doet mijn verzekering dezelfde deal met Autotaalglas).
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Barst in voorruit?
Gisteren is de voorruit besteld bij Jager, zodra die binnen is kan de afspraak gemaakt worden om de ruit te plaatsen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten