snerpend geluid boven 2000tpm
-
Roger B.
Re:snerpend geluid boven 2000tpm
olie in inlaattraject KAN turbo zijn, maar zou niet vervangen als je niet zeker weer dat het de turbo IS
gone
-
Disco RonL
ik heb de slangen vanaf turbo tot inlaat onderdruk gezet met compressor, en inderdaad een lek merkbaar boven de 1,5bar op de onderste intercoolerslang.
deze vervangen en het geluid is weg :)
opmerkelijk dat zo'n klein lekje zo'n geweldig luid geluid kan geven.
maar na de test rit en controle van de turbo uitgang zie ik weer wat olie (deze was schoon gemaakt).
ik hou dit in de gaten en anders wordt het preventief turbootje wisselen.
allen bedankt voor de tips.
deze vervangen en het geluid is weg :)
opmerkelijk dat zo'n klein lekje zo'n geweldig luid geluid kan geven.
maar na de test rit en controle van de turbo uitgang zie ik weer wat olie (deze was schoon gemaakt).
ik hou dit in de gaten en anders wordt het preventief turbootje wisselen.
allen bedankt voor de tips.
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
-
Roger B.
die olie kan ook voor de turbo al in het inlaattraject komen............maar als je geld zat hebt,ga vooral je gang
gone
Roger B. schrijft:
Slechte dag gehad jonge? Er staat toch duidelijk dat hij het in de gaten gaat houden. Lijkt me niks mis mee. Of als de turbo daadwerkelijk olie geeft gewoon wachten tot de motor op hol slaat? :blink: :blink: :blink:
die olie kan ook voor de turbo al in het inlaattraject komen............maar als je geld zat hebt,ga vooral je gang
Slechte dag gehad jonge? Er staat toch duidelijk dat hij het in de gaten gaat houden. Lijkt me niks mis mee. Of als de turbo daadwerkelijk olie geeft gewoon wachten tot de motor op hol slaat? :blink: :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
sucht, ben jij opstandig..... vandaag zeg....
ik geef alleen aan dat olie NA de turbo niet per definitie van de turbo komt en in dat geval dan een nieuwe turbo plaatsen totaal geen zin heeft.... dus als ie volgende week nog meer olie na de turbo ziet, wil dat nog steeds niet zeggen dat dat uit de turbo komt.....
ik geef alleen aan dat olie NA de turbo niet per definitie van de turbo komt en in dat geval dan een nieuwe turbo plaatsen totaal geen zin heeft.... dus als ie volgende week nog meer olie na de turbo ziet, wil dat nog steeds niet zeggen dat dat uit de turbo komt.....
gone
-
Disco RonL
even voor alle gemoedsrust, die turbo draait nu al zo'n 310000km mee, dus die mag best wel eens met pensioen, en ik wil nog wel even met die D1 door en vindt de investering dan rechtvaardig genoeg.
dank voor het meeleven en advies.
dank voor het meeleven en advies.
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
Ik heb bij mijn P38 het rollager van de spanner voor de multierien vol met smeervet gedaan .
ik had ook last van zo een geluid bij het optrekken of verhogen van het toerental .
ik heb riemspanner gedemonteerd en merkte dat het lager een droog piepent geluid maakte .
Spelling zat er niet op .Dit op een zondag :(
dus ik heb het lager afdekstuk verwijderd en het lager voldeduwd met vet .
Ondertussen 2 maand geleden en nog steeds geen last van dit geluid .
ik had ook last van zo een geluid bij het optrekken of verhogen van het toerental .
ik heb riemspanner gedemonteerd en merkte dat het lager een droog piepent geluid maakte .
Spelling zat er niet op .Dit op een zondag :(
dus ik heb het lager afdekstuk verwijderd en het lager voldeduwd met vet .
Ondertussen 2 maand geleden en nog steeds geen last van dit geluid .
Re: snerpend geluid boven 2000tpm
Ik ben nu in IJsland en sinds een stevige bergrit geeft mijn defender 110 puma ook dit geluid bij meer dan 2000 toeren.
Is dit iets waarmee ik gewoon de reis af kan maken en in nl gewoon mee naar een dealer kan gaan?
Is dit iets waarmee ik gewoon de reis af kan maken en in nl gewoon mee naar een dealer kan gaan?
Als je twijfelt...zou ik morgen langs een garage proberen te rijden
Laat die kijken wat er aan de hand is.
Als het niks ernstigs is kan je het alsnog in NL laten fixen
Bij mijn td5 bleek het de pakking van uitlaatspruitstuk te zijn (krom getrokken door tuning zonder grotere intercooler)
Intercooler vergroot door een Bowler....pakking zit er nog gewoon tussen
Laat die kijken wat er aan de hand is.
Als het niks ernstigs is kan je het alsnog in NL laten fixen
Bij mijn td5 bleek het de pakking van uitlaatspruitstuk te zijn (krom getrokken door tuning zonder grotere intercooler)
Intercooler vergroot door een Bowler....pakking zit er nog gewoon tussen
-
Roger B.
het kan best zijn dat je uitlaatspruitstuk van je Td5 door die tuning krom getrokken is, maar ik zie het ook bij volledig standaard Td5's en ik ken er zat die "stage 1" getuned zijn en nergens last van hebben, ook niet na jaren met die tuning rijden.
de engelsen beweren dat het verwijderen van het hitteschild dat over turbo en uitlaatspruitstuk zit, de beste preventie maatregel is tegen kromme spruitstukken
de engelsen beweren dat het verwijderen van het hitteschild dat over turbo en uitlaatspruitstuk zit, de beste preventie maatregel is tegen kromme spruitstukken
gone