tuurlijk ed, maar die batch 300TDI's(volgens mij allemaal defenders) waar de riem eraf liep, daar moest een nieuw distributiehuis en inspuitpomp-beugel op omdat het niet in lijn stond.... en voor de zekerheid is toen de spanrol voorzien van een rand.
en als je daar in verweggistan moeilijk ff een gereedschap koopt.... reden te meer om VOOR je aan zo'n reparatie begint goed in het werkplaatshandboek te kijken wat je nodig hebt, en als je geen alternatief hebt of weet er een te kopen..
Verder ben ik het wel met defender eens dat de vragen soms wel met een erg voor de hand liggend antwoord beantwoord zijn, dat had een "poffessioneel sleutelaar" ook zelf kunnen bedenken.
En als er dan mensen zijn die je met goedbedoelde adviezen bijstaan, dan moet die vooral gaan afkatten, krijg je vast volgende keer weer veel response
1: ik weet niet of er eerdere modificaties zijn geweest aan 300 Tdi defenders, maar over de wisseling van inspuitpomp beugels weet ik verder niets dus daar ga ik ook geen waarheids oordeel aan hangen.
Ik kan je echter wel melden dat de spanrol modificatie er 1 was waarbij JUIST de opstaande rand van zowel geleide als spanrol vervangen werd voor geleide en spanrol van het type ZONDER die opstaande rand.
2: wegens het niet hebben van dat speciale gereedschap......reden zal je nu duidelijk zijn, waarbij ik nog kan toevoegen dat het dan loshalen niets heeft te maken met het feit of ik al dan niet dat gereedschap heb, of al dan niet de kennis om de riem zonder dat gereedschap te kunnen vervangen...
Of had je wellicht de verdwaalde gedachte dat de locale garage bedrijven dat wel voor handen hadden of wegens het ontbreken ervan nooit een riem vervangen? (voor jou info ik ben hier beter uitgerust als het gros van de lokale garagebedrijven), en verder, denk jij dat iedereen hier op het forum die dit klusje aan heeft gepakt dan wel die spanningssleutel met klok voorhanden heeft?
En JUIST DAT was de reden voor mijn posting. Een bericht van "je moet het volgens boekie doen " was mij bij voorbaat wel duidelijk (en ik bovendien daardoor min of meer als jan lul te kakken gezet wordt die nergens iets van af weet) en ik zit dan ook niet op dat soort reacties te wachten!
Als dat bij jou onder de noemer ondankbaarheid voor geboden hulp valt....so be it....wellicht worden daardoor de reacties op mijn postings een stuk minder , maar wel een stuk behulpzamer en to the point!
En in zijn algemeen heid ( dus Rodger dat is dus geen persoonlijke aanval):
Verrot jammer dat simpele vragen (waar volgens mij ook simpele antwoorden op zouden moeten zijn) hier soms moeten verzanden in oeverloze en volledig of topic discussies.
En om alvast de antwoord te geven op de vraag die ongetweifeld nu gaat komen : waarom ik er dan aan mee doe....Zolang het me niet persoonlijk raakt vind ik het best, maar als ik kakken wordt gezet door mensen die wel denken alle wijsheid in pacht te hebben en persé het laatste woord wil hebben (of ten koste van mij uit hun nek lullen om maar wat te zeggen).....dat gaat me dan net ff iets te ver.
Ik kom hier om andere te helpen en voor antwoord op mijn eventuele vragen en die antwoorden worden door mij ten zeerste gewaardeerd, maar ik zit niet te wachten omm te kaken gezet te worden met ongegronde of ongefundeerde kritiek
Luke