Defender td4 start slecht bij warme motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender td4 start slecht bij warme motor

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mei 2024, 11:36

Edward schreef:
pascal110 schreef:injector, dure bisnis.
doe eens even een lektest, dwz retour leidingen in potje en ml meten. ook kijken als motor stop wordt gezet, door lopen of druppelen, dat mag niet dan gaat de commonrail van druk af,
is kleine moeite, en kost niks, ben benieuwd, denk dat je iets vindt.

Valt mee. In de 130 bij 100K 4 nieuwe gestoken bij de dealert. Was geen 500 euri compleet. Da koste 1 pompverstuiver van de Disco dus ik vond het een koopje :lol: :lol:

Bij de 2.4 én de 2.2 loont het ze op tijd te vervangen. Anders gaan ze druppen en dat kan je het hele blok kosten.

Hmmm ... te laat is duidelijk, dat kan je het hele blok kosten.
Maarrr .... wat is "op tijd".
Zijn er waarschuwende kenmerkende verschijnselen ?   Of is er een kilometrage waarboven je je zorgen moet maken ?
Maakt de aard van het gebruik nog uit.  
Als je voor de zekerheid iedere 100.000 km aan nieuwe toe bent is het toch een kostenpost.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Mei 2024, 15:21

Je kunt ze laten testen maar dat is ook niet gratis. :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mei 2024, 16:07

Edward schreef:Je kunt ze laten testen maar dat is ook niet gratis.

Da's beslist een dingetje ... als je 4 nieuwe verstuivers nog steeds voor € 500,— gemonteerd kan krijgen dan is testen denkelijk geen aantrekkelijk economisch alternatief.   Bij twijfel komt er bovenop de test-kosten alsnog de prijs van een (of enkele) nieuwe verstuiver(s).

Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig naar de al dan niet vooraf waarneembare aanwijzingen en/of symptomen.
Ook ben ik nieuwsgierig naar de frequentie van de verstuiver-problemen.   Bij de Td5 was het het olie-pomp-boutje en dat viel meestal mee (ik kan hier niet zeggen "dat liep wel los" want dat was juist het probleem als je pech had).

Wat zijn inmiddels de kilometerstanden van de "Puma's", en hoeveel zijn er nu werkelijk stukgelopen ?

Groeten MarcS

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 09 Mei 2024, 13:30

mijn ervaring met commenrail, is.
retourleidingen in ml potjes,
kijken of ze alle maal het zelfde zijn.
weet je al veel meer. en kost niks.
als ze na druppelen, gaat de voordruk eraf en kan je deze start problemen krijgen.
dus zou betekenen dat je de druk op de rail zou moeten kunnen meten.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Mei 2024, 11:50

Op :
Landmarcs schreef:Ik ben overigens nog steeds nieuwsgierig naar de al dan niet vooraf waarneembare aanwijzingen en/of symptomen.
Ook ben ik nieuwsgierig naar de frequentie van de verstuiver-problemen.   Bij de Td5 was het het olie-pomp-boutje en dat viel meestal mee (ik kan hier niet zeggen "dat liep wel los" want dat was juist het probleem als je pech had).

Wat zijn inmiddels de kilometerstanden van de "Puma's", en hoeveel zijn er nu werkelijk stukgelopen ?

Heb ik nog steeds geen antwoord.  
Mijn "Puma" is inmiddels de 175.000 km gepasseerd, bij een Td5 zei je dan "Hij is inmiddels goed ingelopen.".

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Mei 2024, 17:51

Een antwoord heb ik ook niet. Binnen de kennissenkring is de eerste Td5 de miljoen voorbij. Maar Puma's met meer dan 250K ken ik niet.

Al zitten daar wel een paar wagens bij van idioten die uit een soort van paniek het ding hebben omgebouwd naar BMW lijn 6 blokken. Dus die zijn niet stukgelopen oid maar gewoon voortijdig vervangen.

Wat ik de grootste waanzin vind want vervangen kan ook als ie stuk is....... :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Mei 2024, 13:56

Edward schreef:Een antwoord heb ik ook niet. Binnen de kennissenkring is de eerste Td5 de miljoen voorbij. Maar Puma's met meer dan 250K ken ik niet.

Vandaag eens navraag gedaan bij een betrouwbare monteur (een betrouwbare monteur, waar vind je die nog, 't is bijna een contradictio in terminis).
Hij had de laatste 13 jaar maar weinig stukgelopen "Puma's" gezien maar hij was het er mee eens dat nieuwe verstuivers een stuk goedkoper zijn als een heel nieuw blok.   Hij was het er overigens ook mee eens dat er bij de Td5 heel veel oliepomp-boutjes gecontroleerd zijn en er echt erg weinig waren waar dat boutje los zat (en dat dit toch vooral een Discovery probleem was).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”