Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2012, 17:57

heel verstandig, reparatie bijna ondoenlijk, parts passen origineel al slecht, laat staan dat je iets after markets er in probeert te knutselen...

vervangen is de minst slechte oplossing
gone

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor defender_de_gekste » 04 Jun 2012, 18:08

(deels) off topic:
Aangezien motor blijkbaar rechts zit na 2002, kan je dan nog wel een >2002 dashbord gebruiken voor een stuurconversie op een <1986 type? Iemand ervaring mee?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2012, 18:26

ik vraag me af of het pas in 2002 veranderd is, of direkt toen de TD5 kwam (1999)

zal wel kunnen,wellicht moet de motor dan wel rechts (zit ie daar toevallig niet bij een rechts gestuurde)
gone

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor defender_de_gekste » 04 Jun 2012, 20:53

Roger B. schrijft:
ik vraag me af of het pas in 2002 veranderd is, of direkt toen de TD5 kwam (1999)

zal wel kunnen,wellicht moet de motor dan wel rechts (zit ie daar toevallig niet bij een rechts gestuurde)


Nee zit (zat) bij lhd en rhd beide aan de linkerkant.

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor overlander » 18 Jun 2012, 09:53

Update + vraag

Ruitenwisser motor + aandrijving en wissers van mijn 110 TD5 2003 vervangen!

Omdat een groot deel van het dashboard eraf moest heb ik hier toch 8 uur over gedaan.. Ach ja, als het maar werkt.

Nu komt het echter; de ruitenwissers gaan minder ver (op en neer) dan voorheen.

>> Wat kan hier verkeerd zijn gegaan, diverse typen ruitenwissermotoren voor defenders (<2002>) of verschil in heveltje / tandwiel. De grootte van de wisser en voorruit is toch niet veranderd?

Kan natuurlijk ook de wissers in een hogere beginstand zetten, maar lijkt me beetje Russische methode

Wie heeft hier meer ervaring in?

Dank

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor Roger B. » 18 Jun 2012, 10:00

ik neem aan dat ze niet ook lager beginnen, dus dat daadwerkelijk de slag kleiner is?
gone

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor overlander » 18 Jun 2012, 10:33

Roger,

Klopt. De beginstand van de wissers is horizontaal en netjes geplaatst op de voorruit. ziet er normaal uit.

Conclusie is dan idd dat de slag kleiner is, maar de vraag is dan waarom?

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:Verwijderen knoppen ventilatiekleppen

Berichtdoor overlander » 18 Jun 2012, 11:22

Zojuist garage gebeld, zit kennelijk een stopknop op de ruitenwissermotor die bepaald wat de maximale uitslag is.

Ga proberen dit aan te passen.

Vraag lijkt voorlopig opgelost en iets te snel topic geplaatst.

grtn


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten