Euro 5 / euro 6

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Euro 5 / euro 6

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2024, 10:30

pascal110 schreef:mag het niet zeggen maar als we voor de gemeente ergens in duitsland moeten werken krijgen we gewoon een euro5 stikker op de defender td5.
en vroeger plakten we ook het vignet van zwitserland op zo n nu oud deel3 plastic, en gaven het dan door in de gehele fammelie.
zal nu denk ik niet meer gaan.
maar in d werkt het schijnbaar nog zo.

Tja, als je alle in Europa "benodigde" stickers/vignetten op een Defender voorruit plakt dan mag je alsnog nergens rijden .... omdat je dan geen zicht meer op de omgeving hebt.   Zelfs als je er maar een paar op de veelal gesuggereerde of voorgeschreven rechter onderhoek van de voorruit plakt is dat al genoeg voor het veroorzaken van een nieuwe dode-hoek.
In sommige landen verordonneerden ze zelfs dat er geen andere vignetten op de voorruit mogen.

Groeten MarcS

PS   Mijn Unweltplakette en Crit'Air stickers zitten tegen de bovenrand van de voorruit ± ter hoogte van de binnenspiegel, niet de standaard gesuggereerde plek maar wel de plek waar je er nog het minste last van hebt (en bij zon precies boven de spiegel zelfs een beperkte winst - de sticker zit zelden echt daar waar de zon staat).
PS2  Ik heb nog even getwijfeld aan het op een dun plaatje polycarbonaat plakken van de stickers.   Hoewel je hiermee het voordeel hebt dat je bij een nieuwe voorruit* niet direct aan nieuwe stickers toe bent heb ik er vooralsnog even van afgezien: ik vreesde dat ik op het moment supreme dit plaatje kwijt zou zijn.

* Die nieuwe voorruit is geen denkbeeldige gebeurtenis: ik ben met mijn huidige "Puma" inmiddels met de derde voorruit onderweg.
      De eerste vervanger was dankzij een laagvliegende steen, de tweede kwam er vanwege de garantie op de eerste vervanger.

Terug naar “Techniek”