kenteken schorsen, wel rijden in het buitenland ?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
peter.s

Re:kenteken schorsen, wel rijden in het buitenland ?

Berichtdoor peter.s » 28 Feb 2011, 22:52

hoi rik, bedankt voor je reactie.

vergeef me dat ik dit topic niet in kroeg heb gepost.
maar op wat voor gebied ben je ervaringsdeskundige ??
Ik had idd eenkeer gebeld met de belastingdienst, die mij vertelden,dat het niet mag,maar in het buitenland controleren ze ook niet. Moet dus wel online schorsen als ik de grens over ben.
Of risico nemen dat ik niet op de foto wordt gezet door onze vrienden van de belastingdienst.

RikH

Berichtdoor RikH » 28 Feb 2011, 22:56

Heb zelf weleens zo gereden. Vandaar. Online schorsen, inderdaad. Maar misschien kun je ook wel aangeven wanneer de schorsing in moet gaan. Hou er wel rekening mee dat je een aardig tijdje weg moet blijven om het interessant te houden.

pascal ubags

Berichtdoor pascal ubags » 01 Mar 2011, 07:46

hallo
de vraag is in hoeverre kan de politie in het buitenland in de voertuiggegevens kijken.
buiten het feit dat het op de rdw geschreven staat.
rdw, met verzekerings meldkode via je kenteken, staat in een data base.
rij je nu in het buitenland, zal hun het worst wezen of je belasting betaald, maar hij moet wel verzekerd zijn.
als hun achter je rijden en kontrolleren het kenteken, komt er dan onverzekerd uit, dan ben je de lul.
heb dit mee gemaakt met een aanhanger(eigen kenteken),
gr pascal

peter.s

Berichtdoor peter.s » 01 Mar 2011, 08:50

nee verzekering blijft doorlopen,enik ga voorvoor 7 maand,dus dat loontde moeite.
schorsem kost plm 70 euro, opnieuw aanmelden is gratis, minimaleperiode is 3 maanden,dus voor een Defender geel kenteken is dat altijdde moeite.

RikH

Berichtdoor RikH » 01 Mar 2011, 11:21

Pascal zover is het nog lang niet met de "zegeningen" van de eu. Men kan vanuit het buitenland niet in Nederlandse databases kijken. Vandaar ook dat je nog gewoon een papieren groene kaart bij je moet hebben.

arjan_de_jong

Re:kenteken schorsen, wel rijden in het buitenland

Berichtdoor arjan_de_jong » 01 Mar 2011, 13:05

Dan moet je hem wel online schorsen want dan kan je je oude papieren houden en die mee nemen anders staat er op dat ie geschorst is.

Maar bij onderzoek bij een ongeluk kan je best wel een probleem hebben. Je betaald geen wegen belasting. En in dat land betalen de weg gebruikers normaal ook een soort van wegenbelasting neem ik aan.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Rob Dekker, TC

Berichtdoor Rob Dekker, TC » 01 Mar 2011, 15:18

Er is een verschil wat MAG en wat KAN ;)

MAG dus niet met een geschorst voertuig rijden. Ook in het buitenland. Het RDW vraag ook bij het schoren, waar het voertuig is gestald. De belastingdienst heeft zelfs het recht (!!) om deze stalling te controleren. Maar dan ben je toch niet thuis, dus staan ze voor een vaste deur. En de buren (die je plantjes watergeven) weten van niks.

KAN, zolang je maar over een geldige APK en 'groenekaart' beschikt. Binnen de EU is de APK (of een locale variant) verplicht. Als deze verlopen is, kan er bij controle (of erger, een ongeval) erruggh moeilijk gedaan worden. Tot in beslagname na een ongeval.
Voor je 'groenekaart' hoef je niemand toestemming te vragen. Zolang je APK geldig is, dekt ook de verzekering.

Hebben dit al velemalen zo gedaan (inclusief de ervaring bij een aanrijding in..... Italië.
Rob Dekker, "Licence to chill".
www.camperlife.waarbenjij.nu

- OneTen HCPU Td6 Automaat + Camper-unit (1984)
- Freelander 1.8i (2000)
- BMW R80GS (1992)
- Honda Deauville (2005)

Heytse

Berichtdoor Heytse » 01 Mar 2011, 15:46

Een ding weet ik wel zeker en dat is dat de RDW NIET vraagt waar de auto gestald is.
Heb nu al diverse malen een auto geschorst en dat is me nog nooit gevraagd.

peter.s

Berichtdoor peter.s » 01 Mar 2011, 21:55

Vroeger,als student 25 jaar terug, verzuimde ik regelmatig een aantal maande wegenbelasting te betalen, om op die manier meer geld voor bier over te houden.
Met niet betalen van wegenbelasting riskeerde je toen wel boete, maar je was wel volledig verzekert etc. Dus daarom denk ik zelf dat schorsen niet zo veel kwaad kan, om daarna vervolgens vrolijk in buitenland rond te te toeren.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mar 2011, 22:44

om maar even het advocaat van de duivelspakkie aan te trekken......

erg sociaal is het natuurlijk niet, en akties als deze zorgen er op den duur voor dat er aan de schorsingsregeling vast ook weer wijzigingen doorgevoerd zullen worden die de automobilist mag betalen.....

ik weet dat de belastingdienst kan komen kijken of de auto in de stalling staat, maar hoe ze dat inkleden weet ik niet.
gone

Terug naar “Techniek”