Edward schreef:Persoonlijk snap ik het nut van een 110 camper niet. Alleen als belastingontwijking heeft het ding toepassing en dat is mij de ongelooflijke lelijkheid van al die daken niet eens waard. Erger kun je een 110 niet verkloten dan met die dikke daken op nog dikke ophooglijsten.
Ik heb de precieze MRB-tarieven niet nagezocht ... maar vraag me af hoe zicht particulier-grijs zich verhoudt met het campertarief (dat vroeger of later naar 50% zal gaan, althans zo lijkt het).
Ten opzichte van het personen-auto-tarief kan ik me het financieel belang nog voorstellen.
Qua lelijk: Niet iedere ombouw is even lelijk, bij sommige versies zie ik net als Edward een "ongelooflijke lelijkheid".
En dan die 1m30: Zolang de regels zeggen zonder nadere aanwijzingen (anders dan de lengte en breedte) "1m30 binnenhoogte", en er is 1m30 binnenhoogte dan is mijns inziens de de eis 1m30 vaste-(zij)wand-hoogte een nieuwe en foute interpretatie. Je moet er zin in hebben om de strijd aan te gaan ... een lastige strijd. Het is - als je die strijd wilt aangaan - denkelijk ook verstandig om het verschil tussen een "harde" en "softe" zijwand mee te nemen in het betoog: bij de SoftTop maakt men dit verschil nl niet.
Groeten MarcS