Wat betreft de wielkasten: weer veel ideeën opgedaan, kant-en-klaar lijkt het niet te worden, wellicht zelf een keer aan de slag met een blikopener voor de zijkant, wat buig en zetwerk voor wat er tussen komt en dan monteren tegen het chassis, mogelijk ook aan een outrigger. Eerst maar eens gaan emigreren, dat staat nu bovenaan de verlanglijst.
Opossing om ruimte "wielkasten" achter te benutten
Re: Opossing om ruimte "wielkasten" achter te benutten
In het handboek voor de gebruiker staat dat het goed is om na elke rit in de modder en zeker in de pekel, de onderkant af te spoelen.Dat doe ik dan ook sinds 2000. ZO blijft het er netjes uitzien. Ook elk jaar de onderkant behandelen met vettigheid, dat scheelt uiteraard in de roest. Vroeger deed ik dat met een mengsel van bijenwas, kameliaolie en wasbenzine, tegenwoordig, vanwege de prijzen, met een mengsel van vloeibare en niet vloeibare paraffine en ook weer wasbenzine. Ik heb altijd meer aandacht aan de onderkant dan aan de bovenkant besteed, dat vind ik ook spannender.
Wat betreft de wielkasten: weer veel ideeën opgedaan, kant-en-klaar lijkt het niet te worden, wellicht zelf een keer aan de slag met een blikopener voor de zijkant, wat buig en zetwerk voor wat er tussen komt en dan monteren tegen het chassis, mogelijk ook aan een outrigger. Eerst maar eens gaan emigreren, dat staat nu bovenaan de verlanglijst.
Klopt. En ik ken heel veel mensen die dat ook braaf doen. maar je moet wel weten wáár het vuil zich ophoopt. Achter die lockers zie je bv alleen als de auto op de brug staat.
Een D1 roest graag net voor de a stijlen waar het vuil zicht achter het kunsstof binnenscherm verzamelt. daar kom je alleen als je zo nu en dan die schermen demonteert. Een D2 daarentegen roest graag aan het chassis rondom de brandstoftank, daar kom je ook alleen met een "undercarriage washer" of op een brug.
Ken tenminste weing mensen die echt op hun rug onder de autoi gaan liggen met schoonspuiten. Gewoon op je knieen het chassis schoonspuiten maakt je al zeiknat.

Een D1 roest graag net voor de a stijlen waar het vuil zicht achter het kunsstof binnenscherm verzamelt. daar kom je alleen als je zo nu en dan die schermen demonteert. Een D2 daarentegen roest graag aan het chassis rondom de brandstoftank, daar kom je ook alleen met een "undercarriage washer" of op een brug.
Ken tenminste weing mensen die echt op hun rug onder de autoi gaan liggen met schoonspuiten. Gewoon op je knieen het chassis schoonspuiten maakt je al zeiknat.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ff op z'n kant leggen tegen een droge mesthoop met de lepels eronder..... 
- Erik Peters
Zeiknat inderdaad, is het niet van het spuitwater, omdat je een regenpak aangetrokken hebt, dan is het wel van het zweten in het regenpak.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Gerard4t schreef: Eerst maar eens gaan emigreren, dat staat nu bovenaan de verlanglijst.
Waar wil je naartoe emigreren?
Naar een woning met een smeerput, pompje er in en afspuiten maar.
De bedoeling is om in Denemarken te gaan wonen.
Als het importeren van de Defender erg veel kost en de belasting daar net zo hoog is als hier kan ik overwegen om de Defender van de hand te doen, dat dan wel met pijn, maar dat zal niemand hier verbazen.
Hou ik de Defender, dan zou ik deze ook kunne schorsen en hier en daar wat herstelwerk doen, helemaal roestvrij is ze ook weer niet. Daar dan verder met een reguliere pantoffel, zo zien de meeste autootjes er in mijn ogen ten minste ongeveer uit.
Als het importeren van de Defender erg veel kost en de belasting daar net zo hoog is als hier kan ik overwegen om de Defender van de hand te doen, dat dan wel met pijn, maar dat zal niemand hier verbazen.
Hou ik de Defender, dan zou ik deze ook kunne schorsen en hier en daar wat herstelwerk doen, helemaal roestvrij is ze ook weer niet. Daar dan verder met een reguliere pantoffel, zo zien de meeste autootjes er in mijn ogen ten minste ongeveer uit.
-
Landmarcs
Re: Oplossing om ruimte "wielkasten" achter te benutten
Gerard4t schreef:Naar een woning met een smeerput, pompje er in en afspuiten maar.![]()
Hmmm ... ik dacht dat het bij het immigreren binnen de EU allemaal relatief gemakkelijk gemaakt was door de regel rond vrijverkeer van personen en goederen ... en dat blijkt tegen te vallen - in ieder geval als het om auto's en Denemarken gaat. Ik vind op een pagina voor studenten: is je verblijf langer dan 185 dagen dan ben je binnen 30 dagen een boel geld kwijt.
The registration tax is calculated by SKAT and it usually amounts to 85% of the current (Danish) market price of the car. However, if the value of the car is higher than 185.100 DKK, then you will be taxed an additional 150%.
Basically, the first 185.100 DKK of the car’s value is taxed with 85% and everything above 185.100 DKK is taxed with 150%.
Check SKAT’s page for more up-to-date information about registration tax.
Aside from this, you need to pay other fees as well, such as the license plates themselves (1.180 DKK), green tax and insurance.
Helemaal duidelijk is de berekeningsbasis niet. Mij lijkt dat die "current Danish market price" dan wel de prijs is zonder deze belasting. Blijft de vraag wat in Denemarken de dagprijzen van oude Defenders zijn. Zelfs als je onder de genswaarde blijft is 85% registratie-belasting betalen een onaangename aanslag. Koop je in Denemarken een auto dan betaal je natuurlijk ook deze belasting dus duur blijft het.
Ik zou m'n knopen nog eens tellen .... misschien is het "Denemarken" aan de overkant van de Sont aantrekkelijker (Skåne is een soort van Denemarken in het groot) - het Zweeds is ook nog eens makkelijker voor onze oren.
Groeten MarcS