grote leek op gebied van elektro,je kunt toch wel met een proeflampje kijken of er stroom op staat.
als het dan te bevatten is doe de test van marcs.
geef nou niet te snel de as10 de schuld, er brand nog geen rood lampje op je dash, dus hij werkt nog .
ga je erin veranderen en zeker als leek, heb je kans dat hij niet meer start,
zoveel kun je trouwens niet ivm int verlichting.
ja, je kunt het testen. en twee dingen instellen nl interior Light NORMAL
Welcome Light ENABLED.
dit is hoe die van mij staat op dit moment.
dus hoogst waarschijnlijk staat die van jou dan op disabled. dan doet het welkom licht het niet, of tewel het gaat niet aan bij deur openen.
Binnenverlichting werkt niet meer
-
Marcel van B
Re: Binnenverlichting werkt niet meer
Ah, met proeflampje wordt gewoon een ander lampje bedoeld… Nu vat ik ‘m
En hoe kan die interne verlichting EN- dan wel DISABLED worden als ik vragen mag?
- Erik Peters
Dat zou een Land Rover dealer moeten kunnen met een 'testbook'.
Of met een speciaal daarvoor ontwikkelt ander apparaat, bijvoorbeeld een Nanocom Evolution.
Groet,
Erik.
Of met een speciaal daarvoor ontwikkelt ander apparaat, bijvoorbeeld een Nanocom Evolution.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
beste marcel ben net eens naar mijn auto gelopen, maar de middenstand is bij mij continu aan, andere is uit en andere de deur, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn, glaasje weg, schroefjes los, complete lamp er uit. kijken of er stroom op komt, zo ja, andere lange stuk kabel, cq draad pakken en nieuwe massa maken, ipv de deur massa, wie heeft jou gezegd dat de as10 niet goed staat, die weet dat, en als je er niet uit komt wil ik je wel helpen, heb ook een nanocom, moet je wel naar roermond komen.ps het is een defender en is altijd ziek maar overlijd nooit, deze kleine dingen moet je als eigenaar toch wel kunnen.
nogmaals voor de duidelijkheid , het is niet je as10 want dan zou hij het wel moeten doen in je aan stand, en dat doet hij niet bij jou, en via de deur zijn 99,9% de massa deurschakelaartjes.
-
Landmarcs
pascal110 schreef:nogmaals voor de duidelijkheid ... .
Misschien is het grootste probleem: Een gebrek aan 12V basiskennis ?
De basis is dat er een circuit moet zijn om stroom te laten lopen. Met een testlampje, of met een eenvoudige multimeter, kan je tamelijk eenvoudig delen van dat circuit testen op hun werking.
Misschien nog basaler: noteer ook goed welke symptomen je bij welke gebeurtenissen ziet, trek daarna pas conclusies.
(Dat goede eerste, onbevooroordeelde, kijken dat is misschien nog wel het moeilijkste.)
Groeten MarcS
-
Marcel van B
Dank allemaal voor de diverse reacties en tips! En inderdaad, een stukje basiskennis elektro zou goed van pas komen nu
Maar daaraan kan gewerkt worden, he. @ Pascal: Van jouw aanbod om eens naar Roermond te komen voor ‘t uitlezen van de AS10 maak ik graag gebruik! Roermond is voor mij om de hoek
Wellicht steek ik er nog wat van op!
heb je een pb gestuurd, je mag mij altijd bellen, koffie
laats heb ik gekeken naar de auto, en bleek dat het proeflampje wel branden, via masse en stroom, maar het lampje niet, nee lampje was nog goed, een andere draad als massa verbonden, en ja toen deed hij het, dus massa niet goed, aangezien alles achter de zekering kast bij elkaar komt in een verdeel punt en daar massa maakt op schutbord is daar iets niet in orde, met name dat hij veel via sigaretten aansteker heeft aangesloten, ook koelbox. maar hij had geen tijd meer, moest weg, dus marcel graag , laat iets weten wat het nu werkelijk was.