Maar kort goed lopen en dan weer haperen doet toch wel denken aan hoogspanningscircuit.
Dan wordt de benzine slecht verbrand en krijg je benzinelucht en naverbranding in de uitlaat (zo kun je die ook opblazen).
Zou eerst aan ontsteking en bobine denken.
Defender 90 1985, 2,2 ltr benzine: HELP!
Re: Defender 90 1985, 2,2 ltr benzine: HELP!
Edward schreef:Filosoferen is leuk, maar ga nou eens gewoon rijden met een tankje van 5 liter aan de voorruit met een slang direct naar de carburateur. Daarmee sluit je alles uit, brandstofpomp, leidingen, tank, etc, etc.
Maar dan zal ie het vast prima doen want ik verdenk de ontsteking en niet de brandstoftoevoer. Maar elimineren en zeker weten is beter dan denken en gokken.
Zeker als het niks kost. Want een 5 liter benzinekannetje heeft iedereen wel ergens.![]()
Gedaan! Helaas geen verbetering.... Volgens de monteur is het niet de ontsteking...
Re: Defender 90 1985, 2,2 ltr benzine: HELP!
Nou alles is inmiddels de revue gepasseerd: nieuwe carburateur, helemaal nagekeken, weer schoongemaakt, werkt naar behoren. Leidingen schoongemaakt. Brandstof tank en aanzuigfilter/slang geinspecteerd: schoon. Ontsteking: werkt goed, geen manco's.
Met extern brandstoftankje gereden: probleem blijft. Nieuwe brandstofpomp: na 10 km probleemloos rijden weer afslaan (maar daarna wel weer direct starten en lopen). Het lijkt erop alsof er ineens iets elektronisch onderbroken wordt ofzo, of dat er toch ineens iets met de brandstoftoevoer gebeurd. Het is echt een raadsel! Iemand nog een tip?
Gr Stephanie
Met extern brandstoftankje gereden: probleem blijft. Nieuwe brandstofpomp: na 10 km probleemloos rijden weer afslaan (maar daarna wel weer direct starten en lopen). Het lijkt erop alsof er ineens iets elektronisch onderbroken wordt ofzo, of dat er toch ineens iets met de brandstoftoevoer gebeurd. Het is echt een raadsel! Iemand nog een tip?
Gr Stephanie
Re: Defender 90 1985, 2,2 ltr benzine: HELP!
En de laatste update:
Probleem is opgelost! Bleek de brandstofpomp te zijn, die gaf te weinig druk waardoor de carburateur zonder peut in de vlotterkamer kwam te zitten. Nieuwe pomp, nieuw filter en nieuwe brandstofslangen, opnieuw afstellen carb en klaar!
Gewoon bij zo'n ouderwetse garage die ook gewoon trekkers repareert. Hulde!
Ik kan weer lekker karren met m'n ninety!

Probleem is opgelost! Bleek de brandstofpomp te zijn, die gaf te weinig druk waardoor de carburateur zonder peut in de vlotterkamer kwam te zitten. Nieuwe pomp, nieuw filter en nieuwe brandstofslangen, opnieuw afstellen carb en klaar!
Gewoon bij zo'n ouderwetse garage die ook gewoon trekkers repareert. Hulde!
Ik kan weer lekker karren met m'n ninety!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten