Redchilly schreef:Iets aanschaffen waarvan je bij voorbaat weet dat het hoogstwaarschijnlijk niet bevalt proberen we altijd uit te sluiten.
Ons luchtbed was een uitzondering, en lijkt na 1 nacht inderdaad het meest in aanmerking te komen voor aanstaand afval

Hier kan ik niks op afdingen, dwz: ongeveer iedere ervaring met luchtbedden heeft dezelfde afloop
(sommigen zetten vanwege de enorme deceptie alles op Marktplaats, incl tent en slaapzak — dat kan een gevalletje jammer zijn, met name als het vooral het luchtbed was dat de pret bedief).
Toch is het geen waardeloze ervaring, het is een bevestiging van iets wat zo langzamerhand als een vooroordeel ging voelen omdat de hands-on ervaringen langzaamaan uitsterven.
Verder kijk ik denkelijk net iets meer naar budget. Als iets werkelijk goed is, en het geld ook waard, heb ik er gemakkelijk ook geld voor over. Ik ben tegelijkertijd nogal onderzoekend, ik ben dan nieuwsgierig of het ook anders, goedkoper en/of beter kan. Ik denk dat ik er uiteindelijk goedkoper mee uit ben, het is o zo makkelijk om je een dure oplossing te laten aanpraten, ook omdat de ervaringen van andere kopers ingekleurd worden door het willen bewijzen dat de prijzige oplossing, de stevige greep in de kas, gerechtvaardigd was. En ja, zo nu en dan stoot je je neus, of kan je toch nog iemand blij maken met iets dat voor jou een miskoop was.
Groeten MarcS
PS Mijns inziens een leuk voorbeeldje. Je kan tegen duur geld lichtgewicht hand/droogdoeken kopen. Er zijn daarin inmiddels twee varianten: een microvezel handdoek-imitatie (voldoet matig/redelijk, voelt wat eng, is evenwel nog steeds redelijk volumineus, en is tegenwoordig gematigd geprijsd bij bijv de Xenos), en de non-woven variant (doet het tamelijk goed, voelt "enger", heeft een klein volume en is heel snel droog en schoon ... en is duur bij de buitensportwinkel). Die laatste heb ik nagemaakt door twee non-woven dweilen aan elkaar te stikken. Je haalt de aanschaf van die naaimachine er niet uit, dat is het enige, maar het is nauwelijks werk — de non-woven dweilen doen het minstens zo goed als het dure buitensport-equivalent, en de twee dweilen kosten nauwelijks iets. Inmiddels verkoopt Decathlon voor een schappelijke prijs een alternatief .... de non-woven dweilen doen het toch beter en blijven de goedkoopste oplossing.
O ja, welke lichtgewicht hand/droogdoek je ook koopt: nieuw zijn ze allemaal ongeschikt. Pas nadat ze (goed) gewassen zijn en het "nieuw" eraf is kan je ze beoordelen.