Gerard4t schreef:Nee, het zijn kleine glinsterende deeltjes die met een fel lampje goed zichtbaar zijn. De cilinder zal wel inwendig op een draaibank bewerkt (binnendraaien en slijpen, honen of polijsten) zijn en daarna niet echt goed schoongemaakt.
Originele LR koppelingscilinder of imitatie?
In de Van Raam 'Tauber' fiets van Carolien met hydraulische remmen gaat LHM (groene) minerale olie, de zelfde olie die ook in de veersystemen van Citroën zit.
Daar moet in ieder geval géén DOT 4 remvloeistof in.
Groet,
Erik
p.s. ik heb afgelopen zaterdag de hulpcilinder van de koppeling van mijn VW T3 bus vervangen. Die lekte na 33 jaar (en 115.000 km op de straat).
Koppeling en remmen delen hetzelfde reservoir, dus ik maakte mij wat zorgen toen het remvloeistofniveau lampje af en toe aan ging.
Bij mijn Td5 heb ik met ±175.000 km de hoofdremcilinder vervangen, die lekte langs het pedaal (op de rubbermat). Ik heb hem nog liggen, maar nog geen tijd gehad/genomen om hem open te maken (en dat was dus nog de originele af fabriek).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht