Bulkhead outriggers vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
denvro

Re: Bulkhead outriggers vervangen

Berichtdoor denvro » 02 Mar 2023, 10:07

Landmarcs schreef:Weet je wel zeker dat de auto - en in dit geval vooral het chassis - werkelijk "helemaal" in orde is ?
Een Td5 is minimaal 16 en maximaal 25 jaar oud.   Tot nu toe zag ik wel eens een gemeen doorgeroest "rear-X-member" maar zo vergaand krokante outriggers kende ik nog niet (ik kijk ook niet overal "onder de rokken")

Even een update. Ik ben bij de mannen van Brooklyn Spares langs geweest om het werk in te laten schatten. Zij vinden het chassis te ver heen en gaan er niet aan beginnen. Er zijn eerder ook al een aantal lelijke reparaties aan de achterkant van het chassis gedaan. En wanneer nu de outriggers vervangen zouden worden, ben je wellicht volgend jaar, of het jaar erop, weer aan de beurt op een andere plek. Dat betekent dat we het toch maar in een keer goed laten doen, en we het chassis laten vervangen door een gegalvaniseerd chassis. Dat zorgt wel voor wat uitdagingen, waar jullie wellicht een antwoord op hebben.

Aangezien de auto nu niet APK gekeurd kan worden, en het chassis pas in juni vervangen kan worden, moet ik de auto schorsen. Voor het vervangen van het chassis moet de auto gelabeld worden door het RDW. En na het vervangen moet het chassisnummer er opnieuw ingeslagen worden. Wat is de beste manier om de auto bij het RDW te krijgen en vervolgens bij de garage waar ze het chassis gaan vervangen? Hebben jullie ervaring met transportbedrijven, aanhanger huur, of iets anders?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Mar 2023, 10:27

denvro schreef:.... we het toch maar in een keer goed laten doen, en we het chassis laten vervangen door een gegalvaniseerd chassis. Dat zorgt wel voor wat uitdagingen, waar jullie wellicht een antwoord op hebben.

Aangezien de auto nu niet APK gekeurd kan worden, en het chassis pas in juni vervangen kan worden, moet ik de auto schorsen. Voor het vervangen van het chassis moet de auto gelabeld worden door het RDW. En na het vervangen moet het chassisnummer er opnieuw ingeslagen worden. Wat is de beste manier om de auto bij het RDW te krijgen en vervolgens bij de garage waar ze het chassis gaan vervangen? Hebben jullie ervaring met transportbedrijven, aanhanger huur, of iets anders?

Welke prijskaartjes aan de alternatieven hangen weet ik niet, maar de RDW-man kan ook (tegen meerprijs) naar de auto komen, de auto "opnemen" en de labels etc. aanbrengen.
Daarna kan je - aangenomen dat je de auto helemaal APK-waardig kan aanleveren - de APK bij de RDW laten uitvoeren, dat zou dan samen met die nieuwe chassisnummer-inslag moeten kunnen ... dan heb je, en de RDW-afspraak, een meer dan legitieme reden om met de auto de weg op te gaan.
Ik neem overigens aan dat ze bij Brooklyn Spares ook wel van de hoed en de rand weten.

Groeten MarcS

PS  Welk prijskaartje hangt er nu aan de chassis-wissel ?   Precies hoef ik het niet te weten, maar grootte-orde: chassis & werk ?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 02 Mar 2023, 12:41

Landmarcs schreef:, maar de RDW-man kan ook (tegen meerprijs) naar de auto komen, de auto "opnemen" en de labels etc. aanbrengen.

Dat heeft een kennis laten doen toen hij een oude Suzuki uit Australië had geïmporteerd.
De auto stond bij een mechanisatiebedrijf en ter plaatse heeft de RDW-man de auto grondig bekeken. Vervolgens heeft die kennis de auto uit elkaar gehaald en gerestaureerd. Dat heeft een jaartje geduurd en toen heeft hij bij de RDW de auto APK laten keuren en tevens een kenteken-keuring laten uitvoeren.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

paul k

Berichtdoor paul k » 07 Mar 2023, 08:26

De mensen bij BS weten prima hoe eea in zijn werk gaat.
Een autoambulance regelen zal ok niet zo ingewikkeld zijn; opladen en naar de rdw!
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Terug naar “Techniek”