Houston schreef:Los daarvan snap ik sowieso niet zo goed waarom het nodig is negatief te reageren op een topic als dit.
Maar goed; vrijheid van meningsuiting enzo.
Kijk ... ik denk dat het hier om draait:
Als iemand niet mag zeggen dat ie niet ziet wat de lol van iets is dan kan je dat negatief vinden, en negatief willen verbieden.
Dat lijkt mij geen goed idee: dan kan je nooit meer zeggen dat je een bepaalde keuze niet deelt, of niet verstandig vindt.
In de limiet verwordt het forum tot een applaus-machine.
Mij lijkt het beter om iedereen zich gewoon te laten uitspreken wat hij/zij van iets denkt (binnen de grenzen van het betamelijke).
Je hebt de gekste hobby's. Ik ken mensen die een fortuin uitgeven aan modeltreintjes, ik ken mensen die een viool voor zich laten bouwen (terwijl ze ook al de viool van opa hebben), ik ken mensen met steeds het nieuwste van het nieuwste op fotografie-gebied, ik ken mensen met een heel (van de stort gered) bedrijfsarchief op zolder, ik ken mensen met zoveel boeken dat je moet denken aan vloerversterking, ik ken geen mensen (anders dat onze minister van volkshuisvesting) met een collectie bizarre schoenen ...
Ik heb misschien wel niks met welke dan ook van deze hobby's ... dan mag ik dat toch zeggen, en dan mag ik - zo lijkt mij - ook zeggen dat ik er het geld niet voor over zou hebben. Wie goed genoeg oplet heeft wellicht al een beeld van mij ingekleurd, en kan mijn hobby's raden ... zoiets maakt het uiteindelijk alleen maar leuker.
En dan ... in dit specifieke geval heb ik het gevoel dat de Deense horloge-maker zijn klanten in het ootje neemt door met een schijfje LandRover-aluminium als wijzerplaat zijn horloges tot LandRover-horloges te maken.
Zo heb ik ook het gevoel dat LandRover zijn klanten niet serieus neemt door ze een LandRover pen of pet tegen een fancy prijs te verkopen.
Een ander zal een gevoel van nutteloosheid hebben bij de aanschaf van welke LandRover dan ook, of bij de aanschaf van een boek (omdat ie, als de inhoud interessant genoeg is, het boek tzt wel gedigitaliseerd op internet vindt) of gewoon omdat voor hem/haar de uitspraak "Ik heb al een boek" een zinvolle boodschap is.
Uiteindelijk denk ik dat we allemaal wel iets hebben waarvan je kan denken: "Is dat nu nodig ?"
Dat geldt overigens ook voor die monnik ... waarvan de meesten denken "Is die extreme spaarzaamheid wel nodig ?"
Groeten MarcS