Polsrover
Re: Polsrover
Wij hebben voor elk doel een andere auto...
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
Landmarcs schreef:representativiteit
Dit subjectieve sleutelwoord is de basis van ons verschil in inzicht, waarom jij de Pulsar draagt en ik deze REC.
Waarbij beide prima keuzes zijn vanuit onze eigen overwegingen.
Mijn fout was enkel dat ik je post interpreteerde als het verdedigen van jouw keuze tegenover mijn keuze.
En dat je daarmee jouw keuze boven die van mij probeerde te verdedigen.
Dezelfde fout welke ik bij Edward maakte
Landmarcs schreef:Zo zie je maar: Alice in Wonderland/Through the Looking-Glass geeft overal een antwoord op, zelfs als je geen vraag hebt.
Ik denk serieus dat wij een leuke avond kunnen hebben samen
Kom je in mei ook naar de 35 jaar meeting?
Barwaut schreef:Wij hebben voor elk doel een andere auto...
lol, wij ook
Een LaRo voor de fun, Peugeot Partner zakelijk en privé doe ik bijna alles in onze Twizy
-
Landmarcs
Redchilly schreef:Landmarcs schreef:representativiteit
Dit subjectieve sleutelwoord is de basis van ons verschil in inzicht, waarom jij de Pulsar draagt en ik deze REC.
Waarbij beide prima keuzes zijn vanuit onze eigen overwegingen.
Het klopt "representativiteit" is nogal subjectief. Een beetje tegendraads is dat ik lak heb aan de "representativiteit" in de gebruikelijke zin, en dus juist heel tevreden ben met het gebrek eraan. Even een anekdote: Toen mijn vorige Defender nog glansde en naar nieuw rook vroeg een belangstellende passant naar hoe het reed en of je met zo'n auto nog een beetje in het verkeer mee kon, ik antwoordde "Hij rijdt net als een auto" en "met wat geduld haalt ie de 145 km/u". De goedwillende passant zei daarop: "Maar dat doe je natuurlijk niet met een zo mooi gerestaureerde auto" ... uhhh ... de Defender zat nog in de fabrieksgarantie ! Dat is dus wat ik qua "representativiteit en tijdloos imago" waardeer ... een auto is een gebruiksding, net als een horloge. Maar ook dit is natuurlijk subjectief.
Onder de huidige omstandigheden is er nog een tweede stukje "representativiteit". Ik ben heel tevreden met juist dat gebrek eraan, en dus met de utilitaire uitstraling. Dat utilitaire is natuurlijk strijdig met het imago "Duur, en onbetrouwbaar" ... en daar heb ik nu een aardige repliek op: "De afschrijving is minimaal, ik krijg zo ongeveer de aanschafprijs terug als ik 'm nu verkoop!" en verder "De Franse auto's die ik voor de LandRover reed waren minder betrouwbaar, zelfs de VW Golf die mijn wederhelft nog eerder had had nogal wat betrouwbaarheidsdingetjes." En tenslotte zeg ik erbij dat ik graag auto rijd en dus als het even kan in het drukke Nederland in de trein of op de fiets zit.
Dit alles draagt uiteindelijk bij aan mijn "imago" waarbij ik no-nonsens met wat nonsens opluister.
Groeten MarcS
Van ‘kijk eens naar mijn dure horloge’ naar monniken die al het aardse bezit afgezworen lijken te hebben, in twee pagina’s! 
Het is geen wedstrijd wie het bescheidenst is toch?
(Niet geloofwaardig ook trouwens, als je vrijwillig Land Rover rijdt. Dus laten we elkaar geen mietje noemen…
)
Het is geen wedstrijd wie het bescheidenst is toch?
(Niet geloofwaardig ook trouwens, als je vrijwillig Land Rover rijdt. Dus laten we elkaar geen mietje noemen…
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Houston schreef:Van ‘kijk eens naar mijn dure horloge’ naar monniken die al het aardse bezit afgezworen lijken te hebben, in twee pagina’s!
Zo jammer...
ik bedoelde "kijk eens naar mijn mooie horloge"
Als ik duur had willen showen zou dit wel de ondergrens zijn om indruk te maken denk ik
(Zelf ook nooit een prijs genoemd, de discussie is ontstaan toen anderen dat gingen opzoeken en er opmerkingen over maakte
Whatever.
T stoort mij ook niet.
Ik heb er niet zoveel mee maar heb waarschijnlijk weer andere dingen waar andere mensen geen stuiver voor over hadden.
Mooi dat we allemaal verschillend zijn toch?
Het veroordelende stoort me wèl.
Helemaal op een forum met autoliefhebbers en -clubleden heeft niemand recht van spreken op dat gebied, lijkt me.
Iemand die alleen maar Defender rijdt uit praktische overwegingen (die zijn sowieso zeldzaam, denk ik. En misschien niet helemaal wijs?
) wordt geen lid van een liefhebbersclub en -forum.
T stoort mij ook niet.
Ik heb er niet zoveel mee maar heb waarschijnlijk weer andere dingen waar andere mensen geen stuiver voor over hadden.
Mooi dat we allemaal verschillend zijn toch?
Het veroordelende stoort me wèl.
Helemaal op een forum met autoliefhebbers en -clubleden heeft niemand recht van spreken op dat gebied, lijkt me.
Iemand die alleen maar Defender rijdt uit praktische overwegingen (die zijn sowieso zeldzaam, denk ik. En misschien niet helemaal wijs?
Houston schreef:Het veroordelende stoort me wèl.
Mij ook, en ik had het inderdaad ook niet verwacht op zo'n forum zoals je ook schrijft.
Vandaar dat ik zelf misschien ook te fel antwoordde, maar blij dat het opgehelderd is.
Biertje anyone?
Ja, ik rijdt alleen 70er jaren Range Rovers.
Dat rijdt geweldig, betrouwbaar en goedkoop.
Enkele jaren reed ik daarmee 50.000 en meer km/jr met trailer.
Zou een weloverwogen keuze kunnen zijn.
Voor de lol heb ik nog mijn triumph spitfire, herald en courier.
En nog een series 1 die nooit af dreigt te komen.
Dat rijdt geweldig, betrouwbaar en goedkoop.
Enkele jaren reed ik daarmee 50.000 en meer km/jr met trailer.
Zou een weloverwogen keuze kunnen zijn.
Voor de lol heb ik nog mijn triumph spitfire, herald en courier.
En nog een series 1 die nooit af dreigt te komen.