Polsrover

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Redchilly

Re: Polsrover

Berichtdoor Redchilly » 18 Jan 2023, 22:36

Landmarcs schreef:een heel andere auto is die belangrijke eigenschappen mist in vergelijking met de LandRover ....

OK, ik had een Ssangyong Tivoli of Fiat Panda 4x4 moeten gebruiken in dit vergelijk :twisted:

Verder maakt het niets uit hoor, ieder mag zijn mening hebben en wordt er zeker niet gefrustreerd van of boos om.

Alleen zelf zit ik anders in elkaar, als iemand blij is met iets nieuws wat niet mijn interesse heeft,
en ik daarmee niet snap wat het speciale is omdat ik de details niet ken of waarom een product een bepaalde prijs heeft,
dan zal ik ofwel niet reageren, ofwel blij zijn voor die persoon en zijn keuze respecteren.
Nimmer zal ik dan openlijk zijn keuze verachten en zeker niet de prijs in twijfel trekken omdat ik een andere mening of interesse heb.
Tenzij het een Ssangyong Tivoli aangaat natuurlijk ;)

Landmarcs schreef:Zolang je geen horloge-fetishist bent is - in mijn ogen -
mijn Pulsar een meer dan adequate "beater" met een uitstekende prijs/prestatie verhouding.

Je had voor de helft klaar kunnen zijn voor een eenvoudig ogende klassieke Pulsar beater ;)

Maar eigenlijk zou ik idd serieus meer hetzelfde moeten denken.
Doorgaans als ik iets dergelijks tegenkom en ik afvraag waarom iets speciaal voor iemand is,
dan ga ik onderzoeken, proberen te begrijpen waarom iets dat heeft en wat de achtergrond is.
Zo ben ik ook in de horloge wereld terecht gekomen, en voor ik het wist kocht ik een Christiaan van der Klaauw :?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Jan 2023, 00:24

Redchilly schreef:
Landmarcs schreef:Zolang je geen horloge-fetishist bent is - in mijn ogen -
mijn Pulsar een meer dan adequate "beater" met een uitstekende prijs/prestatie verhouding.

Je had voor de helft klaar kunnen zijn voor een eenvoudig ogende klassieke Pulsar beater ;)

Tja, ik kocht mijn Pulsar niet via een outlet maar gewoon bij de lokale horloger.   De keuze was beperkt, dwz vele waren me te groot.
Mijn keuze viel op eentje die wat lijkt op de staal-band exemplaren met saffierglas bij deze outlet.   Mijn oude Pulsar leek wat op zoiets, de nieuwe heeft een "luxe" titanium kast en band.  Leren of kunststof-banden wilde ik niet, en het iets lichtere titanium was een bonus.

Groeten MarcS

PS   Over de Ssangyong zullen we het maar niet hebben.  De 4x4 Panda is echter een leuke vergelijker (een Dacia spreek me nog meer aan).  Belangrijk verschil is o.a. de maat: De LandRover Defender 110 is geschikte basis voor een (pseudo)camper ... dat zie ik je nog niet realiseren met een Panda (of en Dacia).

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 19 Jan 2023, 00:43

We schijven in de rubriek "De Kroeg", dus het gesprek met een biertje in de hand en een lach erbij.
Natuurlijk dacht ik eerst, kom op, dat kan anders, maar het is een serieus leuk gesprek geworden :)
Dus neem mij niet te serieus, doe ik andersom ook niet ;)

Landmarcs schreef: De 4x4 Panda is echter een leuke vergelijker (een Dacia spreek me nog meer aan). 
Belangrijk verschil is o.a. de maat: De LandRover Defender 110 is geschikte basis voor een (pseudo)camper ...
dat zie ik je nog niet realiseren met een Panda (of en Dacia).

Zeg maar welke je het liefste meeneemt onderweg :)

Unknown.jpeg
Unknown.jpeg (11.56 KiB) 5535 keer bekeken

m1cyk3mbmvok.jpg

Je geeft aan de Dacia het leukst te vinden, bedoel je dan de Logan?

https://youtu.be/aCV_AqQ7zqs

Of toch liever de Duster

https://youtu.be/JSHqbjwI1Gc

Maar ik ben het met je eens, beide zullen voldoen voor de gebruikers,
maar zelf prefereer ik net als met het horloge ook de Rover hoor :mrgreen:

(Maar zo'n Duster komt inderdaad een end mee tegenover een nieuwe Defender: https://youtu.be/7QToAP0pe0s )

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jan 2023, 11:02

Net zo als het voor een atheïst moeilijk te bevatten is dat iemand religieus is en wil zijn is het voor een materialist zowat onmogelijk te bevatten dat iemand weinig waarde kan hechten aan spullen........

In mijn beleving is een horloge gereedschap om de tijd te zien en een auto een middel om van a naar b te komen. Van beide heb ik er zo min mogelijk en dat is nu van ieder 1. (ik prefereer ook geen merk maar rijdt dat wat het beste bij de vervoersvraag van het moment past)

De lol en de status die mensen er aan ontlenen gaat compleet aan mij voorbij...........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 19 Jan 2023, 11:20

Edward schreef:De lol en de status die mensen er aan ontlenen gaat compleet aan mij voorbij...........

De link onder je bio gaat naar iemand die meer dan functioneel gekleed is met luxe schoenen, gilet, etc.
En laten we eerlijk zijn, een Land Rover is voor niemand het vervoermiddel welke het beste voldoet aan een vervoersvraag ;)

Die keuzes hebben wat mij betreft dan ook niets te maken met materialisme of status, maar met smaak en persoonlijk voorkeur.
Dat is natuurlijk allemaal prima een ieder mag zijn keuzes maken,
maar andermans keuzes veroordelen omdat je een andere smaak of interesse hebt?
Zo'n gedachtegang gaat dan weer aan mij voorbij... En dat is ook prima :)

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Jan 2023, 12:02

Dat iets aan iemand voorbij gaat geeft aan dat iemand iets niet begrijpt, dat is wat anders dan veroordelen. Dat verwijt maakte je Marc ook al terwijl die ook nergens minachtend of veroordelend overkwam. :roll:

En het verwijzen naar een paar schoenen of kleding vind ik rondtuit zielig en getuigen van een gebrek aan argumenten. Als je bij een klant komt zul je nu eenmaal een beetje netjes moeten zijn om een opdracht binnen te halen. Die schoenen zijn 10 jaar oud en een ieder die mij kent weet dat ik echt alle dagen op slippers loop....... :shock:

Verder mag je mij vertellen welk voertuig 3.5 ton mag trekken, gereedschap kan vervoeren én waarmee een dame bij een klant aan kan komen? Noem mij een wagen die voordeliger is dan een Disco 2 of een Defender die al die dingen kan en ik heb idd een alternatief over het hoofd gezien......

Maar als ik het niet mag snappen is dat ook prima hoor. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

dyngo

Berichtdoor dyngo » 19 Jan 2023, 12:22

Oudere landrovers zijn gewoon fijne autos.
Eenvoudig, makkelijk te repareren en daardoor goedkoop.
Nieuwe doen me niets, net zo weinig als elke andere moderne auto.
Betrouwbaar, eenvoudig, ideaal om mee te slepen (andere autos of bouwmateriaal)
Aan zoiets ga je hangen, koopt er nog eens één of twee (of meer) bij.
Hebben het eeuwige leven, dus ben (gedwongen) merkvast :mrgreen:

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 19 Jan 2023, 13:49

Edward schreef: Dat verwijt maakte je

Niet verwijtend bedoeld, ik hoopte dat dat duidelijk was :)
Maar ik neem aan dat je snapt als iemand trots iets laat zien, en iemand aangeeft het veel te kostbaar te vinden en het niet snapt, dat dat wel als minachtend opgevat zou kunnen worden. Maar dan komen we in een taalkundige discussie, en discussie is niet waar ik op uit ben ;)

Edward schreef:En het verwijzen naar een paar schoenen of kleding vind ik rondtuit zielig en getuigen van een gebrek aan argumenten.

Zoals ik schreef, dat was enkel om aan te geven dat iedereen dus wel rekening houdt met een voorkomen.
Edward schreef:Als je bij een klant komt zul je nu eenmaal een beetje netjes moeten zijn om een opdracht binnen te halen.

In dit geval is het dus de "lol" omdat je er een opdracht mee binnen kunt halen.

Dus absoluut niet veroordelend bedoeld, evenmin als de opmerkingen over het niet begrijpen van mijn keuze zo bedoeld was.
Maar het was om aan te geven dat een ieder daar dus rekening mee houdt vanuit zijn eigen optiek.

En als iemand dan aangeeft dat niet te doen, en vervolgens de uitzondering weergeeft waarom iemand er in een situatie toch rekening mee houdt benadrukt alleen maar het punt welke ik bedoelde. Daar is verder niets zieligs aan en zeker niet bedoeld zoals opgevat,
waarvoor excuus voor mijn verkeerde/gebrekkige communicatie :oops:

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 19 Jan 2023, 13:55

p.s.
Wat ik enorm leuk vindt is dat er interactie is op een forum wat redelijk stil leek bij mijn aanmelding.
Super leuk te zien dat het forum leeft, en we leuk online met elkaar kunnen kletsen.

Dat ik nog erg nieuw ben op dit forum en de meeste nog nooit i.r.l. heb mogen ontmoeten geeft natuurlijk soms een verkeerd beeld van mijn geschreven tekst zonder intonatie, maar dat op den duur vast ook goed komen :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Jan 2023, 15:00

Redchilly schreef:... laten we eerlijk zijn, een Land Rover is voor niemand het vervoermiddel dat het beste voldoet aan een vervoersvraag.

Als ik eerlijk moet zijn - dat probeer ik steeds - dan is het de vraag hoe vaak welke auto dan ook de beste vervoersoplossing is.
Om op deze enigszins retorische vraag een (deel)antwoord te geven: Ik denk dat de privé-auto heel vaak geen goede vervoersoplossing is.

Dan terug bij de stelling dat een LandRover voor niemand het vervoermiddel is die het best voldoet aan een vervoersvraag.
Om deze stelling te toetsen moet je "het best voldoet aan een vervoersvraag" definiëren ... "niemand" behoeft natuurlijk geen nadere definitie.  
Ik denk dat het niet erg moeilijk is om een vervoersvraag te formuleren waar "een Land Rover" het beste aan voldoet.

Edward heeft al een voorschotje genomen:
De combinatie van het toegestane trekgewicht met representativiteit en verder de economische overwegingen.

Voor mij geldt een gelijksoortige mix, maar met net iets andere ingrediënten:
De combinatie van de binnenruimte - net lang genoeg als (pseudo)camper - met "representativiteit / het tijdloze imago", en tevens minimaal een zekere off-road capability, en dan tenslotte ook weer de economische overwegingen.
Voor een (pseudo)camper kan je ook kijken naar een of ander busje, maar een busje scoort hoogstens op "utilitair" maar niet op "tijdloos" etc.   Bovendien wordt de keuze een stuk lastiger wanneer je een busje met off-road kwaliteiten wilt ... en dan tenslotte is er de economische factor: Een compact 4x4 busje is prijzig, duur in onderhoud, en ... scoort niet op "tijdloos" en is qua economie ook geen hoogvlieger.   Wat ik vooraf geen al te belangrijk argument vond - omdat je de toekomst hoogstens kan voorspellen - is de inmiddels gebleken uiterst lage afschrijving van een Defender .... achteraf een leuk bonus-argument (ook een zinloos argument want ik ben niet van plan mijn "belegging" snel te gelde te maken).   O ja, als ik dat 4x4 busje dan niet vind deugen dan zijn er nog de 4x4 Toyota's, die als veel betrouwbaarder te boek staan. Wil je een Toyota die als (pseudo)camper kan fungeren dan is in ieder geval de start-investering een stuk groter, of de grotere betrouwbaarheid dan "economische winst" is durf ik te betwijfelen omdat je als je eenmaal reparaties krijgt aan die Toyota de rekeningen ook hoog zijn.

Of te wel, afgezien van mijn eerste tegen-stelling, hebben we hier al twee "iemanden" waarvoor een LandRover "het best voldoet aan een vervoersvraag" ... een "twee iemanden" zijn duidelijk meer dan "niemand".

Alice in Wonderland - The Lion and the Unicorn.png
Alice in Wonderland - The Lion and the Unicorn

Alice in Wonderland/Through the Looking-Glass is zeer leerzaam als het gaat om uitspraken waar "niemand" in voorkomt.

Het horloge van de White Rabbit brengt ons overigens weer bij het begin van deze kroegpraat.
Zo zie je maar: Alice in Wonderland/Through the Looking-Glass geeft overal een antwoord op, zelfs als je geen vraag hebt.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”