Tja, dat zijn ook zaken die meespelen in het stuurgedrag, maar dan rijst de vraag; hoe goed was de restauratie?
Alhoewel een Series Land Rover met een kogelkringloop stuurhuis lang niet zo strak en direct stuurt als een Defender.
Groet,
Erik.
Uitlijnen Series IIa
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Uitlijnen Series IIa
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Uitlijnen Series IIa
Erik Peters schreef:Tja, dat zijn ook zaken die meespelen in het stuurgedrag, maar dan rijst de vraag; hoe goed was de restauratie?
Alhoewel een Series Land Rover met een kogelkringloop stuurhuis lang niet zo strak en direct stuurt als een Defender.
De vraag was naar het uitlijnen, kennelijk op instigatie van een of andere "keurmeester".
Dat uitlijnen is dus eenvoudig, en iedere "specialist" die daar moeilijk over doet is geen specialist.
Ik ga er even van uit dat de "keurmeester" de rest van de toleranties heeft gechecked.
Het is evenwel geheel juist: als er in de basis iets niet deugt, stuurkogels of iets anders met speling dan helpt uitlijnen niet.
Dan is dus de vraag: hoe goed was de "restauratie" en hoe goed is de "keurmeester".
Groeten MarcS
PS Er zullen overigens genoeg mensen vraagtekens zetten bij het strak en direct sturen van een Defender.
Re: Uitlijnen Series IIa
Heb alleen ervaring met 70er Range Rovers.
Slecht uitlijnen geeft een vaag stuurgedrag,net als speling op de stuurkogels of in het stuurhuis.
Lijdt tot schuin afslijten van de banden (uitlijnen), maar is niet direct gevaarlijk.
Speling op de panhardstang (RR) en gebrek aan voorspanning op de chromen bollen zijn gevaarlijk.
Brengen de auto in een zich versterkende trilling bij slecht wegdek en vooral viaduct-weg overgangen.
Doet zich vooral voor bij hogere snelheid en vooral gevaarlijk met trailer.
Voorspanning laat zich afregelen met shims in de verticale as van de bol.
Slecht uitlijnen geeft een vaag stuurgedrag,net als speling op de stuurkogels of in het stuurhuis.
Lijdt tot schuin afslijten van de banden (uitlijnen), maar is niet direct gevaarlijk.
Speling op de panhardstang (RR) en gebrek aan voorspanning op de chromen bollen zijn gevaarlijk.
Brengen de auto in een zich versterkende trilling bij slecht wegdek en vooral viaduct-weg overgangen.
Doet zich vooral voor bij hogere snelheid en vooral gevaarlijk met trailer.
Voorspanning laat zich afregelen met shims in de verticale as van de bol.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten