Jannes schreef:Hallo;
Ik heb een 90 TD4 van bj 2008.
.... ik laat het gas los dan blijft de gas nog een grote 2 sec hangen.
Met mijn 110 300tdi, met conventionele dieselpomp en gaskabel los je je gas en gaan de motortoeren omlaag, heel simpel
Jannes, is er al meer duidelijkheid ?
Overigens, met een ouderwetse gaskabel kan je maar zo ook hebben dat er iets mis gaat: de kabel gaat stroef, blijft haken oid. en je hebt ook een gaspedaal met een ongewone en vertraagde reactie.
Ik maakte ooit mee bij een Fiat 128 Panorama waarbij het gas via een stangenstelsel bediend werd dat het gas ineens heel raar en vertraagd op het pedaal reageerde. Hier bleek een stang na een wat diepere kuil uit een van de scharnierpunten geschoten zodat er daarna een zwevend scharnierpunt was. Als je niet door hebt waar het probleem zit en hoe simpel je het kan oplossen is dat ook een reusachtig probleem. Als zoiets je overkomt en je staat er - zonder voorkennis - alleen voor is het heel lastig zoeken. Met een man (m/v) die het gaspedaal bediend zie je de complexe "linkage" bewegen, en dan zie je met wat geluk het vrijzwevende scharnierpunt, en ontdek je het corresponderende vaste punt waar je de "linkage" in moet haken.
Groeten MarcS