Ben momenteel niet thuis dus kan geen foto maken maar het is dit principe voor de handgreep.
https://www.etsy.com/nl/listing/955605737/moderne-leren-handgrepen-serie-elder
Naar mijn mening ook veel stoerder dan het plastic ding. Heb het meteen op alle deuren gedaan.
Dit is de armsteun.....
https://www.mudstuff.co.uk/products/mud-armrest
Aanpassing voor lange bestuurders.
-
Steven-over-land
-
Landmarcs
Re: Aanpassing voor lange bestuurders.
Steven-over-land schreef:Ben momenteel niet thuis dus kan geen foto maken maar het is dit principe voor de handgreep.
https://www.etsy.com/nl/listing/955605737/moderne-leren-handgrepen-serie-elder
Naar mijn mening ook veel stoerder dan het plastic ding. Heb het meteen op alle deuren gedaan.
Dit is de armsteun.....
https://www.mudstuff.co.uk/products/mud-armrest
Dank voor de info.
Ik moet zeggen dat MudStuff zijn stuff stevig weet te prijzen. Er komt ook nog porto en invoergedoe bij.
Als ik het zo zie is het eigenlijk maar een eenvoudig "plasticken dingchie" — het oogt overigens wel overtuigend.
Wat betreft de handgrepen: Ook die kunnen nog (iets) goedkoper. Een stukje riem en wat bouten + RVS carrosserie-ringen en je hebt de bonus van een stoer zelfmaaksel. Ik heb nog niet gekeken maar wellicht werkt zo'n leren-riem-handgreep nog beter als je die aan één kant achterstevoren monteert; je krijgt dan een lus die je wat makkelijker pakt.
Groeten MarcS
-
Steven-over-land
Re: Aanpassing voor lange bestuurders.
Die Mudstuff armsteun is inderdaad maar een plastic dingetje....maar wel een heel fijn plastic dingetje. Porto komt er inderdaad bij maar invoergedoe niet hoor. Ik bestel zo vaak iets in het buitenland en heb ooit wel eens gehad dat ik invoerrechten moest betalen maar dat was dan ook wel echt een groot en zwaar pakket. Het plastic dingetje is maar gerommel in de marge. En anders even zoeken naar een verkoper in de buurt. Er is vast wel een aanbieder binnen NL of anders de EU.
Handgrepen inderdaad zelf maken. Op de markt een leren riem kopen en je bent voor weinig zielsgelukkig
Handgrepen inderdaad zelf maken. Op de markt een leren riem kopen en je bent voor weinig zielsgelukkig
-
Landmarcs
Re: Aanpassing voor lange bestuurders. <Defender Deurgrepen>
Steven-over-land schreef:Handgrepen inderdaad zelf maken. Op de markt een leren riem kopen en je bent voor weinig zielsgelukkig
Hier dan een beknopte handleiding om gelukkig te worden.
Men kope een riem - ik haalde er een bij de Action, echt leer, zwart, 38 mm breed, 3 mm dik en 115 cm lang (die 115 cm blijkt nominaal, dwz geschikt voor zo'n riante omvang - je haalt er makkelijk 1 meter rechte riem uit voordat je aan het gaatjesdeel bent)
Dan bij een beter gesorteerde ijzerwarenwinkel 25mm Trespa-schroeven - 2 per deurgreep - die kocht ik ook zwart, dwz gewoon met een bonnetje, maar met een zwart kopje (Trespa-schroeven hebben de "juiste" dikte, en een handige wat grotere vlakbolle kop met torx) En daarnaast evenveel RVS carrosserie-ringen. Je moet die lokale ijzerwarenwinkel genoeg subsidiëren.
Tenslotte en een beetje ten overvloede pakte ik uit een voorraaddoosje nog kleine O-ringetjes opdat de carrosserie-ringen wat makkelijker te centreren zouden zijn.
Snijdt stukken riem van krap 25 cm lengte en rondt de hoeken wat af. Sla op knip op 2 cm van de riem-einden gaatjes (van ± 3,5 mm), de gaatjes zitten dan op 20,5 cm afstand (ik weet het, rekenkundig klopt dit net niet).
Haal even een zwarte viltstift (of beter een kwastje zwarte leerverf) langs de verse snijvlakken. En geef het eindproduct even een lik leervet.
NB. Die 25 cm / 20,5 cm is goed voor deurgrepen in een ? vorm, een lus aan de slotkant, plat tegen de deur aan de schrnierkant. De breedte van minimaal krap 4 cm blijkt een goede: de riem is hiermee niet te breed in de hand en tegelijk stijf genoeg om een beetje netjes van de deur af te staan.
De plastic deurgrepen zijn met kruisschroeven vastgezet. Aan de uiteinden van de deurgrepen zit een scharnierend klepje, klepjes naar buiten wippen en je kan bij de schroeven. De grepen schroef je makkelijk los. (Voor wie weten wil: de HoH afstand van de handgreepschroeven is ± 13,5 cm.)
Daarna eerst de lus-zijde met de mooie kant tegen de deur schroeven, daarna riem naar voren klappen en dan het andere eind plat tegen de deurkaart schroeven.
Klaar ben je (en hopelijk ook gelukkig).
Kosten ongeveer 2 €uro per deurgreep (vooral afhankelijk van wat je voor de riem betaalt).
Groeten MarcS
PS Nu nog eens kijken hoe ik op een "gelukkige" wijze niet te duur aan die Mudstuff elleboogsteunen kom.
PS2 Een minpuntje kan ik al wel melden: De leren deurgrepen zijn duidelijk minder geschikt als steunpunt als je eens vanuit een greppel (of andere onhandige positie) in de auto moet klimmen. (Eruit vallen lukt altijd wel. -{|;-)> )