Het zet me wel aan het denken Erik. Dat inderdaad deze reset misschien het probleem wel kan opgelost hebben. Samen met de reiniging uiteraard. Dat zullen we binnen 1000 km weten. Ondertussen ga ik de EGR‘s bij een kennis laten resetten…
Het valt mij wel op dat die eigenlijk (bijna) nooit openen. Ik ga vanaf nu constant monitoren wat ze doen. Op zich niet slecht. Laat ze maar zoveel mogelijk toe blijven. Maar ik wil uitzoeken of dit correct is.
Erik
LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Je hebt me echt aan het denken gezet. Het probleem was dat het wel leek of het algoritme verstoord was om het regeneratieproces op te starten. Wat als de vorige eigenaar de DPF ten onrechte heeft gereset? Het regeneratieproces heeft wel degelijk gewerkt bij de auto maar er zit gewoon te veel tijd tussen. Dat zou te maken kunnen hebben met verkeerd aanleren aan de ECU van het DPF soot level.
Ik gebruik gewoon mijn boerenverstand en denk hardop.
Erik
Ik gebruik gewoon mijn boerenverstand en denk hardop.
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Tja, bij mijn Defender Td5 kan ik goed horen of de EGR open of dicht is. Na een koude start met niet al te veel gas, hoor ik duidelijk dat die open is (gas los of meer gas en hij gaat weer dicht), en als de motor warm is dan hoor ik hem zelden.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb: de gloeikaarsen. Bij deze vriestemperaturen start hij niet op 6 poten. Die moeten 100% functioneren om regeneratie te doen starten. Je merkt pas dat ze niet in orde zijn onder nul graden. Maar dat is geen eitje om te vervangen heb inval gelezen. Kan ik uitmeten welke de boosdoener is?
https://www.autokick.nl/auto-reparatie/5-mogelijke-problemen-bij-een-slechtwerkende-gloeibougie
Erik
https://www.autokick.nl/auto-reparatie/5-mogelijke-problemen-bij-een-slechtwerkende-gloeibougie
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
https://www.mijngrossier.nl/de-relatie-tussen-een-defecte-gloeibougie-en-een-verstopte-dpf-egr-klep/
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Zoasls ik het lees heeft een moderne gloei-installatie dus z'n eigen ecu. Dan zou je toch ook verwachten dat als je de wagen uitleest er een fatsoenlijke foutmelding komt als er iets mis is met de gloeispiralen. Maar dat is kennelijk niet zo?
Want anders had je dat toch al veel eerder uitgelezen moeten hebben??
Want anders had je dat toch al veel eerder uitgelezen moeten hebben??
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Gleoibougies vervangen is inderdaad niet eenvoudig:
http://www.roverworks.com.au/news/glow- ... y-3-and-4/ en hier op het forum: viewtopic.php?f=14&t=7000&p=57077&hilit=gloeibougies+Tdv6+2%2C7+l#p57077
En er bestaat een apparaatje dat met hoog frequente trilling de gloeibougie 'loswerkt', Vibropac, maar ook daar dien je niet meer dan 20 Nm kracht te gebruiken voor het losdraaien.
En ik kwam dit nog tegen mocht de neus zijn afgebroken: https://www.rstools.nl/product/m030400-prd1621
Groet,
Erik.
http://www.roverworks.com.au/news/glow- ... y-3-and-4/ en hier op het forum: viewtopic.php?f=14&t=7000&p=57077&hilit=gloeibougies+Tdv6+2%2C7+l#p57077
En er bestaat een apparaatje dat met hoog frequente trilling de gloeibougie 'loswerkt', Vibropac, maar ook daar dien je niet meer dan 20 Nm kracht te gebruiken voor het losdraaien.
En ik kwam dit nog tegen mocht de neus zijn afgebroken: https://www.rstools.nl/product/m030400-prd1621
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Dikke merci Erik! Heel nuttige info!
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
Iemand een idee waar ik een workshop manual in het Nederlands kan kopen? Ik heb op het LR forum in de UK gezien dat ze dat beschikbaar stellen, maar daar zit geen index bij. Het is een pdf van 5000 pagina’s of zoiets. Een kat vindt er zijn jong niet in terug, en ik ook niet. Echt niet te doen.
Erik
Erik
Disco 4 2010, Triumph spitfire MK3 ‘68, MB E200d W213, 230CE C123 ‘82
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: LR4 2.7 TDV6 DPF forced regeneration dongle
ErikDisco schreef:Het is een pdf van 5000 pagina’s of zoiets. Een kat vindt er zijn jong niet in terug, en ik ook niet. Echt niet te doen.
Jij hoeft er ook geen kittens in te vinden, de kat ook niet, je moet er hoogstens een KATalisator in opzoeken.
Mt wat doorzettingsvermogen, en wat geduld maak je er zelf een register op, dan heb je als grote winst dat je ook een indruk hebt van wat er allemaal in die 5000 pagina's te vinden is.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten