Edward schreef:Nee, ze maken zelf geluid
Daarmee is het m.i. sowieso een overbodig product, alleen in uitzonderlijk noodweer heb ik wel eens een spettertje gevoeld,
en verder zet je je raam een stukje open voor het doorluchten, dus belemmeren van die luchtstroom is nogal tegenstrijdig
jbladel schreef:Geen wolkjes blazen onderweg is volgens 9 van de 10 doktoren sowieso een goed idee
Klopt helemaal dat niets doen beter is, ik ken ook maar 2 onderzoeken die zeggen dat het iets toevoegt aan de gezondheid,
maar zelf deel ik de mening, net als die 9 van de 10 artsen/onderzoekers,
dat het wel vele malen minder slecht is dan mijn vorige slechte gewoonte
(Maar dat gesprek is niet om hier te voeren, ondanks dat het mijn werk is en ik wekelijks onderzoeken lees bespreek ik dat liever op een andere plaats en tijd) jbladel schreef:Noorwegen met de laro is natuurlijk wel helemaal geweldig, ik kijk uit naar het reisverslag.
Ik heb al wel eens wat gepost daarover meen ik.
Ons filmpje wat we gemaakt hebben door continu met een GoPro achter het raam te rijden kun je hier bekijken:
https://www.dropbox.com/s/ouy50d9tvxab6 ... 2.mp4?dl=0 Foto slideshow kun je hier bekijken:
https://www.dropbox.com/s/hvac6mn60nww4 ... 2.m4v?dl=0 jbladel schreef: Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de 270 luifel,
wat zijn je eerste indrukken van dit model/merk? Bang dat de auto omwaait, of valt dat wel mee?
Eerste indrukken zijn boven verwachting.
Moet wel bekennen dat we weinig in het echt hebben bekeken voordat we de keuze gemaakt hebben.
Omdat de meeste winkels openingstijden hanteren die overeenkomen met onze winkel openingstijden,
heb ik avonden lang online info gezocht, reviews gelezen en bekeken, verschillen naast elkaar gezet, etc..
Wel hebben we diverse modellen uitgeklapt gezien op o.a. de 4x4 vakantiebeurs,
maar dat was enkel in open stand te bekijken zonder te zien hoe het opzetten en inklappen werkt en voelt.
De eerste keer hadden we alles in nog geen 10 min. opgezet, daar verbaasde we ons zelf over.
Grootste voordelen voor ons van dit luifel zijn:
* Groot oppervlak open geklapt
* Dubbel scharnier, waardoor korte ingeklapte lengte en betere last verdeling aan de auto
* Makkelijk te bevestigen zijwanden d.m.v. ritsen (niet met extra stangen die ingeslikt moeten worden etc.)
* Geïntegreerde poten
* Medium gewicht (28Kg, daarmee niet de lichtste maar zeker niet de zwaarste)
Grootste fout die we gemaakt hebben met het uitzoeken, info verzamelen en voorbereiden is echter van heel andere aard
We waren zo druk met alles zo plannen om op tijd klaar te zijn voor het 35YRS festival dat we helemaal vergeten zijn in te schrijven

Dat was vanavond even flink balen toen ik zag dat de inschrijving inmiddels gesloten is!
Landmarcs schreef: Ik ben herstellende van een frontale ontmoeting met een Volvo XC40....
Heftig verhaal. Hopelijk komt alles goed en hersteld de knie en scheenbeen. Sterkte met het herstel.
Landmarcs schreef: Gelukkig is dit de "Kroeg" ... zijpaden zijn hier, meer dan elders, toegestaan.
Zijpaden maken het leven leuk, een van de redenen waarom wij Landrover rijden