Serie 3 start slecht

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dyngo

Re: Serie 3 start slecht

Berichtdoor dyngo » 17 Okt 2022, 20:56

Ja, als het probleem te kort aan brandstof is.
Net zo goed kan het een teveel zijn, te rijk mengsel.

Het is een carburateur, dwz dat er in de vlotterkamer als je net gereden hebt genoeg brandstof is om te starten.
Ook zonder opvoerpomp.

Mijn laatste APK kon de 'keurmeester' mijn RR niet op benzine laten lopen.
Ze zijn te dom om te begrijpen dat eerst de vlotterkamer gevuld moet worden na omschakeling van LPG.
Dat wordt dan gemeld bij de RDW: 'loopt niet op benzine, kan ik dus niet keuren'.
Was de laatste APK voor deze 73er RR, dus loop naar de hel :o

Anthony

Berichtdoor Anthony » 17 Okt 2022, 21:17

Heb gekeken met een doorzichtige bougie, en tijdens het stationare toerental heb ik een gele vlam in de verbrandings kamer.
maar als het toerental opvoer word deze mooi blauw en blijft deze ook blauw dus kan niet heel veel aan mis zijn denk ik.

dyngo

Berichtdoor dyngo » 17 Okt 2022, 21:33

Motor kan perfekt lopen.
Maar als bij het starten de mottor 'verzuipt' (zoals dat ooit genoemd werd) dan start die niet.
Bougie is dan nat van de benzine, en na schoonmaken of een kwartiertje wachten is alles ok.
Is dan een fout in de carburateur afstelling (te rijk mengsel, mogelijk blijft de choke hangen)

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Okt 2022, 13:17

dyngo schreef:Ja, als het probleem te kort aan brandstof is.
Net zo goed kan het een teveel zijn, te rijk mengsel.

Eens, maar ook dan geldt: goed afstellen of reviseren indien nodig. Maar hier willen dan ze meteen EFI op het ding meubelen omdat een carburateur een verouderd concept is..........

Of een 2.25 modern of verouderd is doet niks af aan het feit dat het blokje normaal gesproken erg goed start, zo rustig stationair loopt dat je bijna gas gaat geven om te horen of ie niet afgeslagen is en gewoon mooi loopt en oppakt........

Als mijn sleutelmaat hier 's avonds wegrijdt met z'n Serie III gaat dat stiller dan wanneer hij de elektrische Mini van z'n werk bij heeft. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Anthony

Berichtdoor Anthony » 18 Okt 2022, 20:11

Edward,

ben het met je eens, met de oude techniek is niets mis!
Ga er zeker niet van alles opbouwen daar voor heb ik geen oude Land rover gekocht ;) ga eerst eens kijken of de brandstof terug loopt.

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Okt 2022, 23:23

Anthony schreef:Edward,

ben het met je eens, met de oude techniek is niets mis!
Ga er zeker niet van alles opbouwen daar voor heb ik geen oude Land rover gekocht ;) ga eerst eens kijken of de brandstof terug loopt.

Vandaag weer aan m'n eigen Serie gesleuteld en toen schoot me nog wat te binnen:

Tussen het spruitstuk en de carburateur hoort een vulstuk te zitten van kunststof. Dat ie ongeveer een 10mm dik. Paddock en anderen verkopen dat in aluminium en dat werkt niet. dan wordt de carburateur te warm en krijg je hetzelfde probleem.

Dus kijk ff wat daar tussen zit. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Okt 2022, 08:16

Onderdeelnummer 278162 is het vulstuk tussen spruitstuk en carburateur en de kunststof versie is véél goedkoper dan de aluminium versie (die dan ook nog eens de warmte beter doorgeeft).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Anthony

Berichtdoor Anthony » 22 Okt 2022, 20:53

Alle,

er zit inderdaad een aluminium vul stuk tussen, bedankt voor de tip heren :)

Terug naar “Techniek”