Wipac 12V 144 - Welk onderdeel is dit?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jbladel

Re: Wipac 12V 144 - Welk onderdeel is dit?

Berichtdoor jbladel » 15 Sep 2022, 16:03

Ron63 schreef:Moet je er dan niet gewoon voor een jaartje RHD lampen inzetten?

Groet Ron

Afbeelding

Dit staat er, maar zo ver ik begrepen heb uit ervaringen is dit niet iets wat meegenomen word in keuringen. Auto's die tijdelijk geimporteerd worden hoeven sowieso aan de meeste ADR (Australian Design Rules) regels niet te voldoen.

https://www.youtube.com/watch?v=f0BHkUI ... arOverland

Rond 11:00 beginnen ze met de keuring, die koplampen zitten er al op sinds Frankrijk. Kan zijn dat ze iets bijgesteld zijn, maar dat maak ik daar niet uit op. Er wordt in ieder geval niet gesproken over koplampconversies (en stiekem weet ik zeker dat ze dat niet gedaan hebben, heb namelijk al gevraagd naar de typegoedkeuring op die lampen, want in europa moet je natuurlijk EU goedgekeurd hebben, in Australië ADR compliant, maar dat bleek bij deze mensen allemaal niet relevant).

Trouwens, ik ben niet van plan om de koplampen te vervangen, ik zet er een setje ver/breedstralers op, en dan zit er wel weer voldoende geld in :P
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Sep 2022, 16:05

en gelijk heb je.
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Sep 2022, 17:11

Ron63 schreef:Moet je er dan niet gewoon voor een jaartje RHD lampen inzetten?

Da's als je langer naar een RHD-land gaat toch echt geen gek idee.
Alhier in de LHD wereld zijn gebruikte RHD-units denkelijk niet duur -- op het totaal van uitgaven is het apenootjes.
D'r zijn genoeg RHD auto's naar alhier gekomen daar moet een hele berg RHD lampunits van overgebleven zijn.
Het is echter de vraag of je dan kieskeurig kan zijn, de cristal-clear polycarbonaat versie zal zeldzaam zijn.

Groeten MarcS

PS   Als je (zonder aanvullende koplampbescherming) kilometers en kilometers dirt-road voor de boeg hebt zijn 2ºhands RHD lampunits wellicht zelfs een economisch slimme keuze.  De ontmoetingskans met die ene laagvliegende steen die de lampunit perforeert is reëel, eenmaal terug in LHD-land kunnen die RHD-units dan zonder hartzeer op de schroothoop.

Terug naar “Techniek”