zoiets?
https://eshop.wurth.nl/Product-categori ... eskantbout
Groet Ron
Lier bedraden in de defender
Re: Lier bedraden in de defender
110-Td5 X-tech 2006
Verzonken is net geen RVS, maar wel een goede optie! Deze kan ik als particulier alleen neit bestellen denk ik, maar ik ga eens op onderzoek uit, bedankt!
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020
- Erik Peters
Tja, zwarte rvs boutjes ben ik nog niet tegengekomen.
Gefosfateerde boutjes (zwart) wel, maar niet in rvs. En ook die gefosfateerde boutjes gaan uiteindelijk roesten, al gaat dat minder snel bij bouten met een hogere treksterkte (vanwege de betere kwaliteit staal).
Je zou rvs boutjes (A2 of A4) kunnen nemen (inbus of torx) en die zwart schilderen.
Torx draai je minder snel kapot/rond. Ik heb wel eens een rvs inbus boutje rond/kapot gedraaid (na een paar maal los en vast gedraaid te hebben).
Groet,
Erik.
Gefosfateerde boutjes (zwart) wel, maar niet in rvs. En ook die gefosfateerde boutjes gaan uiteindelijk roesten, al gaat dat minder snel bij bouten met een hogere treksterkte (vanwege de betere kwaliteit staal).
Je zou rvs boutjes (A2 of A4) kunnen nemen (inbus of torx) en die zwart schilderen.
Torx draai je minder snel kapot/rond. Ik heb wel eens een rvs inbus boutje rond/kapot gedraaid (na een paar maal los en vast gedraaid te hebben).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Tja, zwarte rvs boutjes ben ik nog niet tegengekomen.
Groet,
Erik.
Ja gek he, ik wist ook niet dat ze bestonden, maar blijkbaar kun je RVS gewoon op dezelfde manier 'zwarten' als staal.
Op de boutjes (zwart) die ik bij de vleugels geleverd kreeg, staat 'Viraj A2', kan niet echt missen dat dat RVS zou moeten zijn..
Ik denk inderdaad dat ik 'gewone' rvs bouten ga bestellen, en even met een spuitbusje rond ga als de plaat gemonteerd zit. Als het goed is hoeft de traanplaat toch niet meer van de motorkap af...
Vind het zelf wel bijzonder dat RVS bevestingsmateriaal niet in het zwart te vinden is, je zou toch zeggen dat meer mensen daar toepassing voor zouden hebben tegenwoordig.
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020
-
Landmarcs
jbladel schreef:Verzonken is net geen RVS, maar wel een goede optie!
Hmm ... verzonken is in het algemeen, als het om bouten etc gaat, een beschrijving van de vorm van de kop.
Dat komt van (ver)zinken - (ver)zonken, dus niet drijven/wegzakken ....
Bouten etc kunnen ook verzinkt zijn ... dan zit er een laagje zink op.
jbladel schreef:... blijkbaar kun je RVS gewoon op dezelfde manier 'zwarten' als staal.
Je kan ook eens kijken wat "Gun Blue" doet. Ik weet niet wat het "koud blauwen" doet bij de verschillende RVS-kwaliteiten.
Ik weet in ieder geval wel dat je er allerlei metalen mee naar blauw, bruin of zwart mee kan kleuren. Ik keek even verder en zo hier en daar wordt gemeld dat het middel geen RVS zou blauwen ... er zijn evenwel verschillende merken en ook verschillen in chemie.
Het zou kunnen dat het koud blauwen het RVS iets minder roestvast maakt (beter roestvast zou ook kunnen), het blauwen is een tamelijk eenvoudig chemisch truukje: er ontstaat een oppervlakkig laagje met verbindingen die die blauwe, bruine of zwarte kleur geven.
Na het blauwen ook nog even de vrij blijvende oppervlakken van de boutjes dunnetjes zwart spuiten en die lak goed laten drogen is geen slecht idee.
Groeten MarcS
PS Professioneel laten blauwen/zwarten van RVS kan natuurlijk ook: bijv. door onderdompeling in een gesmolten zoutbad van natriumdichromaat. Zoiets lijkt mij niet iets voor thuis-experimenten, het gaat om een bad van 400º.
Hier in Leiden aan de Rooseveltstraat zit een vestiging van Würth en voor jou nog dichter bij huis aan de Moezel 9-11 Forepark. Kan je altijd nog een keer informeren.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Hier in Leiden aan de Rooseveltstraat zit een vestiging van Würth en voor jou nog dichter bij huis aan de Moezel 9-11 Forepark. Kan je altijd nog een keer informeren.
Groet Ron
Würth verkoopt alleen per doos en eigenlijk alleen aan bedrijven. Fabory verkoopt per stuk a;l betaal je dan zowat een doos. Kijk ff bij Indi.nl die hebben best veel en ook zonder KvK inschrijving toegankelijk.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Als je rvs warm/heet stookt verkleurt het ook. Kijk maar naar mijn (oorspronkelijk blank rvs) kachelpijp.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht