otto64 schreef:Edward schreef:Is er een wijziging aan die balgen geweest dan? Want een maat van me rijdt er al zes jaar de wereld mee rond zonder problemen. Moet wel bekennen dat die niet in de standaard veerhanger gemonteerd zijn maar op de platen van de dislocation cones die erin zaten. Daar hebben we de cone vanaf geslepen en de plaat laten zitten omdat die in het chassis gelast waren. Wellicht maakt dat verschil.
Al was Martin van Landreiziger.nl er ook vele reizen op een rij tevreden over voor zover we hier konden lezen.
Ik weet niet of je het filmpje bekeken hebt, maar die cones bij de set zijn echt waardeloos. Ben nu iets dergelijks zoals je beschrijft aan het maken,
maar dan zonder te lassen aan het chassis.
De rode plastic onderleggers onder de balgen stonden me meteen al niet aan toen ik de set binnen kreeg, dus daarvoor in de plaats heb ik de plaatselijke houtdraaier andere laten maken met een sleuf erin die over de strip met 2 bouten valt die de veer op de as houden. weet niet welke soort hardhout hij gebruikt heeft maar ze zien er nu ik het los heb uit als nieuw.
Ik wil de boven cones ook door hem na laten maken maar dan moet ik eerst nieuwe bestellen (als ik die los geleverd krijgen kan), daarvoor is het nu echter te kort dag, moet binnenkort op pad.
Ik heb dat filmpje bekeken, maar zo ingewikkeld is het toch niet: een vlakke ronde houten schijf van 35 mm dik (Azobe, bijvoorbeeld) wel met de goede buitendiameter, zodat die (strak in de veer past) en draagt op de (binnen)rand van de veersteun aan het chassis, voorzien van een gaatje in het midden voor het slangetje of ventiel. Tenminste volgens die ingenieur.
Groet,
Erik.